Love and Dream of Oblivion “Chapter (10)”_Part (1)

Chapter (10)_Part (1) :
 
 
“”..قـلــــــبي ودقـاتــو..!!””
 
 
كانت ديما بتوضب حاجاتها بالمكتب وهي سرحانة بكلام دونغهي ومشاعرها المضطربة ودموعها مالية عينيها وبتكلم نفسها : شفت بعيونو فرحة متل يلي بعيون ندى وأديش حبو إلها كبير L   …!! مشان هيك انا لازم احترم علاقتهن ببعض واجبر حالي بكل الوسائل اني انسى هالحب المستحيل …!! واتصرف بشكل طبيعي …!! وأول شي لازم اعملو اني روح جبلو هدية !!…

بيخبط الباب بهدوء وبيدخل عليها شيون بإبتسامة رايقة اللي لما شاف ملامح وشها كده ( عينيها محمرة من كتر العياط والسهر وفيها دموع مع أنها بتحاول تخفيها اتمسحت الابتسامة عن وشو (…


شيون بقلق : أنا بعتذر لو جيت بوقت مش مناسب ..!!! بيلف عشان يروح” !!…


ديما  : لاااا لاااا ما في مشكلة ..!! اتفضل بشو بتحب ساعدك !!؟؟

شيون بيحاول ما يبصش في عيونها عشان مش قادر يستحمل نظرة الحزن المالية عينيها : حابب اتكلم معاكي شوية ؟!!!

ديما ببرود ومن غير ماتبص ليه : شي بخص الشغل عم اسمعك ؟!!!

 
شيون بإرتباك : لأأأأ الموضوع بخصنا أنا وانتي مش الشغل !!…

ديما مش معاه خالص : لو سمحت أجل الموضوع لبعدين !!… مضطرة امشي هلأأأ !!…

شيون بيبص ليها بحرقة وبيتأمل القسوة اللي في ملامحها : طب مش هاخد من وقتك كتير هي كلمة وحدة ؟!!…



ديما بتبص ليه وبتشوف ملامحو الحزينة بتستسلم : أوكي احكي عم اسمعك ؟!!..

شيون بعيون فيها بريق أمل : أنا للصراحة متدايق جامد ان انا وانتي علاقتنا دايماً متوترة مع ان علاقتك مع باقي الأعضاء كويسة أوووي !!.. عشان كده جيت اعرض عليكي صداقتي ؟!!..

ديما من غير تفكير وبعفوية : أوكي وانا هيك بكون كتير مرتاحة !!…

شيون بيتصدم من ردها السريع ليه بس جواه مبسوط جامد لأن لأول مرة مش بترفضو …!! J وحس انها الخطوة الأولى اللي هيبتدي فيها انو يشدها ناحيتو ..!!.
بعدها ديما بتستأذن منه وكل واحد فيهم بيروح في طريقو “…

بيت البنات …!!!

رنا اللي روحت البيت وهي حزينة كده  بعد أما ريوك جرحها لما روحت عندو الراديو :”(… وهو خلص شغلو وكمان روح بيته أعد يحاول يكلمها على الموبايل  بس رنا بدورها مش بترد خالص وضاربة بووووززز مترين كده :(( … بعدين ريووك بعت ليها مسج  :


روني
 يا حبي تشيبال ردي عليا  أنا اتصرفت كده من كتر خوفي ان حد يكشفنا وتجينا مشاكل احنا في غنى عنها خالص  كلميني بليززز !!!..

رنا قرأت المسج وفوراً ضعفت قدام الكلمتين دوول وأول ما رجع كلمها فوراً ردت بس بطريقة ناشفة .!!!  

رنا بوش الجبس -.- : بـــووووه ؟!! عاوز ايه -__- !!..

ريووك : ايه الرد ده !! هما غيرو التحية من أنيوو يا حبي  لـ  بــوووه ” o.O ..!!

رنا : ديـــه -_- !! من النهاردة ورايح هيكون كلامي كده -.- ولو مش عاجبك اخبط الخط في وشي وما تكلمنيش تاني ..!! 
 
ريووك : ايه ده !! ايه ده !! انتي زعلانة جامد !! أنا معقول أخبط الخط بوش روحي وقلبي  مستحيل ده تتشل ايدي لو اعمل كده !! =D… 
 
رنا بتضيع يا وديع  : بعد الشر عنك أوبا  وبعدين اه لسه زعلانة :(((( مش من حقي ازعل يعني !!!…
 
ريووك : معاكي حق يا روحي أنا غلطت تجاهك وقسيت بالكلام !! مش هتسامحي أوباتك حبيبك المرة ديه …!!! 
رنا بتقل نفسها -_- ” : بولااا !! بحاول افكر بالموضوع !!… “
 
ريووك بيتحايل عليها : هاها تشـــيبـــــااااااال  مش هكررها تاني ^^ !!!..
 
رنا بتكتم ضحكتها : امممم ^^ ولو كررتها تاني اعمل ايه انا !!! -_- …
 
ريووك : اعملي اللي تشوفيه وقتها !! هاها يعني دلوقت خلااص سماااح =D !!! …
 
رنا بكسوف : هاهاها ديــه  !! أنا مشكلتي مش بقدر أزعل منك أكتر من كده !! …
 
ريووك بثقة : هاهاهاها طبعاً يا بيبي -.- ده أنا أوباتك حب حياتك مش كده ولا ايه ..!!
 
رنا مع خدود الطماطم : هاهاهاها يعني اقول ايه بقى -.- بمووت بثقتك الزايدة في نفسك ..!!!…

 قدام عمارة البنات …!!!

دونغهي وندى رجعوا البيت بعد الفسحة الرومانتيكية الي كانوا بيها  وصلوا قدام سكن البنات  فبينزل دونغهي من السيارة وبيفتح ليها الباب كالعادة !! 

 
هي بتنزل وبتقولو : كوااماااوووااا أوباااا ^^ كان اليوم جميل اووي !!… يلاا تصبح على خير  ..!!

وهو واقف طبعاً مستني حاجة تانية  فبشدها ليه وببصلها بعيونها جامد وبقولها : انتي نسيتي حاجة يا بيبي  ؟!!

ندى كالعادة بتستغشم : بــووو !! نسيت ايه يعني ؟!!…

دونغهي زي الأطفال ببوزووو : امممم استغشمي  -.- !! بس مش هتتهربي من البوبو -.- عطيني بوبو رقيقة يلاا بسرعة -__- !!!…
“”

 

فندى
 بتتكسف وبتضربه بخفة على كتفه  وبتقله : أوبــــــــاااااااااااا ^.^ !!! …
 

دونغهي
 : على الرغم من اني بعشقها منك بس مش أد البوبو خااالص -_- !!…


“”وبدير ليها خدو عشان تبوسو“” .. وندى بتقرب وهي دقات قلبها بتزيد وعيونها بيلمعو بتديه الكيسو بعد تهديد السلاح !!… فابيقوم هو بيلف وشه بسرعة البرق وبتيجي الكيسوووووووو بمكان آخر وبيمسك ندى جامد عشان ما تهربش منه التنين بيدوبوا ببعض زي الأيس كريم ….ندى مش قادرة تبعدوا عنها أو بالأحرى هي مش عايزاه يبعد وهو باللحظة دي حاسس نفسو بالجنة ومش عاوز الكيسو دي تخلص أبدا….


 
 
“”وفي نفس زات اللحظة ديما بتكون راجعة البيت وبتتأمل الهدية اللي جايبتها لدونغهي“” !!!

 
واذ بتشوف دونغهي وندى كده فجأة قدامها o.O بتوقف بسياراتها بعيد شوية وبتطفي ضوها وحست كأن حد اداها قلمين وبرضو ضربة تانية على دماغها وتحطمت ذرة الأمل اللي كانت موجودة جواها وفوراً بعدت نظراتها عنهم وبصت للهدية وأعدت تعيط بحرقة وحطت ايدها على بؤها وحست الغيرة بتولع بقلبها …” فضلت بسيارتها مستنياهم يخلصوا وهي بتتحرق جواها  …!! L 

 

وبعد
 أما يبعد دونغهي عن ندى ببص ليها بعيون جريئة ومش قادر يوقف دقات قلبو^^  : ســــــــااااارانيـــه بيبي J …!! 



ندى
 تحت تأثير العيون الجريئة  وبتقولو بدلع ورقة : وأنا بموت فيك ياعمري…!! J
 
وبعدها زقتو عنها بالعافية وخدودها طماطماية وبتروح جري على الشقة  …!! 

 … وهو طبعاً استناها لحد أما  طلعت وهو حاطط ايده على بؤه والابتسامة من الودن اليمين للودن الشمال وبعدها عمل كام حركة رقص وطلع بالسيارة والفرحة مش سايعيته وروح للبيت 


فديما لما تشوف الفرحة اللي هو فيها وبإحباط سابت الهدية بالسيارة ونزلت مشيت ومشاعر الزعل والحزن مليت وشها …!! L 


 في مكان ما في كوريا …!!

بعد أما كيو وريم خلصو تدريب  طلع كيو يوصلها البيت وهما في السكة   !! 
 
ريم مستغربة : أوبـــاااا !!!  انت ليه غيرت الطريق ؟!!…
 
كيو بضحكة سوسة : هاهاهاها =D عايز اخطفك؟؟؟؟ عندك مانع؟؟؟

ريم : تخطفني؟؟؟ وبتضحك من قلبها ضحكة مجنونة ههههههههههه !!..

كيو ( بيتجمد وهو بيشوف ضحكتها الحلوة ) :  أنا بقلك هاخطفك ؟؟؟ مش أخدك فسحة بتضحكي على أيه بقى؟؟؟

ريم (بتمسك نفسها وبتبص ليه بعيونها الجريئة ) : مافيش بس أول مرة أشوف حد بيخطف حد وبيسألو ازا كان عندو مانع يعني افترض قلتلك مش عايزة أنك تخطفني؟ هاتعمل أيه؟؟؟

كيو ( بكل ثقة ) :  مش قلتلك أني مميز بكل حاجة .. أصلا سألتك لأني متأكد من الجواب.. أنا مافيش حد يقدر يقاومني؟؟ هههههههههههاي  DX …!!! 

ريم دقات قلبها هاتفضحها وبدأت تتأمل ملامحو وهو بيضحك .. عيونو البريئة والشريرة بنفس الوقت !!.. وضحكتو اللي حست أنها أسرتها  ..بعديها بتنتبه لنفسها وبتبعد عيونها عنو وبتحاول تكون طبيعية J 
 
 
كيوبيبص ليها بلطافة : اتطمني مش هاخطفك !! أنا جوعان وعاوز اكل عشان كده قلت نروح لمكان نتعشى بيه !! انتي مش جوعانة ؟!!…

ريم : هاهاهها يعني كده من غير ما تاخد رأيي ؟!! .. طب ماشي يا سيدي أنا كمان جوعانة ..؟!!

كيو بثقة : هاهاها ما أنا ذكائي مالهوش حدود !!! عشان كده قلت أكيد انتي جوعانة بردو هههاههااي ..!!

ريم : هاهاها اللهم زيدك تواضع شويتين بس -_- !!..

وصلوا للمطعم  ريم اتفاجأت بجو المطعم انو رومانسي مطل على البحر وكتير كلاااااس” … فأعدت تبص لهدومها 
 
كيو : مالك بتبصي لنفسك كده ليه ..؟!!..

 
ريم بكسوف : ليه ما قلتليش اننا جاين على مطعم زي كده ..!!! كنت غيرت هدومي على الأقل ..؟!!..

 
كيو بنظرة خبيثة : هاهاها ما انتي حلوة بكل حالاتك !!.. “
” 
وبيمشي قدامها بثقة وهو ساحبها بإيدها “…
ريم اتلبخت  كده وبتبتسم ومش مستوعبة ايه اللي حصل o.O…
 
 
أعدوا وطلبوا أكل ولسه ريم الجو مش واخدة عليه  وبتاكل بخجل  

وكيو بياكل ولا فارق معاه حاجة وبعدها بص ليها ولقيها كده فبقول بسره : يلااا يا ايفل دي فرصتك عشان تحرك الجو شوية هيهيهيهيهي DX !!…

كيو : هاهاها ما تاكلي ليه مكسوفة !! …

 “” وشال من طبقو بالشوكة قطعة لحم وحطها في بؤها فوراً من غير مقدمات  فريم اتفاجأت والقطعة كانت كبيرة فشرقت وأعدت تكح >.< …

 كيو حاول يستدرك الموقف وقام شربها المية بإيدو وحط ايدو التانية على كتفها وقرب منها وعيونو بعيونها : انتي كويسة ؟!!! …


 
ريم لما كان قريب كده خشبت وبسرها: أيه الحنية دي؟؟؟.. مين ده؟؟؟ ..كأني بتعرف عليه لأول مرة قلبي ليه بيدق بالسرعة دي؟؟؟!!..
 
 
 كيو ببص بنظرات سوسة وبيتأمل بيها..) عيونها الواسعة وخدودها الناعمة المحمرة من الكسوف واللي زيداها جمال.. وشفايفها الوردية اللي زي حبة الفراولة ومستنيه حد يقطفها) وبقي يبصلها كده لدقايق وحابب يفضل كده ويوقعها وبقول بسره : طووول عمرك جااااامد يا ايفل !!… الخطة بدأت تنجح أهووووو هيهييهيهي DX …!!..بس أيه الجمال ده؟؟ ليه مش قادر أشيل عيوني عنها؟؟؟


فريم
 ما قدرتش تبص بعيونوا أكتر من كده فبتنزل نظرها وبتقولو بخجل : كنتشـــانااايوو ..!! كووومااوواا ^^ !!…
 
هو بيرجع بيقعد وبكملوا أكل  ….

 …!!!
بيت البنات  

ديما لقيت ندى بتستحم وهي استغلت الفرصة وروحت غيرت هدومها بسرعة وجريت على السرير وعملت نفسها نايمة عشان ما تواجهش ندى  فطبت عليها لارا فجأة زي القضى المستعجل  وأعدت تنط على السرير وتزن عليها 

لارا : عـــاااا دمدوووم قومي وليه !! بكير على النوووم هلأ ..!!! قومي قومي قومي يلااا يلااا !!!… يالله >.< الشغل لاهيكي عني .. قومي بدي احكيلك شو عم يصير بيني وبين هيوكي ..!!…
 
ديما !!…………………………. -__-  :
 
لارا بصويت : عــــــــــــــــــاااااااااا يعدمني ياكي !!! قومي أحسن ما اشحطك من السرير شحط !!! 

ديما بتقوم وضاربة بوووووززز مترين كده لقدام  ويا دوب طالع الكلام منها -.-  : شو بدك ..!! متل البق لا بتنامي ولا بتخلي حدا ينام !!!…
 
لارا بتطنش كلامها وفوراً بتحكيلها عن تفاصيل علاقتها مع هيوكي  وديما بتسمعها بس عقلها مش معاها خالص 

 
 

ديما  ______ -_-  : ؟!؟!

 
 

لارا : وليه دبة *.* وين سارحة عم احكي مع الحيط أنا ..؟!!… ما في أبداً عندك ريأكشن” -_-“نيفر إحساس -.-.. نووو مشاعر… o.O ؟!!”


ديما وعيت : اااايييي عم اسمعك -.- ولي عليكي شو شاضومة بمعنى قوية وما حدش يقدر عليكي” … والله مبسوطة الكن كتير ؟!!… انتي وهيوكي لايقين على بعض طنجرة ولقت غطاها -.-…!!! …
 
“” وباللحظة ديه ندى بتكون طالعة من الحمام وبتوقف لما بتسمع ديما بتشجع علاقة هيوكي بلارا وبتستغرب “”…
 
باللحظة ديه بيجي مسج للارا من القرد بتاعها انها تكلمو على النت فهي ما بتصدق وبتروووح هرررووولة زي المجنونة o.O…

 
ديما بترجع بتحط راسها على المخدة ولسه عيونها مفتحين وبتفتكر مشهد ندى ودونغهي L  

 
 فبتخرج ندى من الحمام وديما فوراً بتغمض عينيها وبتعمل نفسها نايمة  بتيجي ندى ناحيتها بتكلمها  
 
ندى : دمدوووم مش عايزة تتعشي قبل أما تنامي ؟!!
 
ديما !! ____________ -.- ZzZz : 


فندى اتلبخت بمكانها وبتقول بسرها : هي بجد نامت بالسرعة ديه !! ولا بتمثل انها كده …!!!…

 

وبتمشي وهي بتتكلم مع نفسها ومستغربة : ياااه ديما متغيرة أووي جداً !!! وبقت غامضة لدرجة كبيرة ومش فاهمة ايه اللي جرالها ..!! … وهي كمان ازاي اتقبلت علاقة هيوكي ولارا من غير اي اعتراض وانا رفضت علاقتي بدونغهي مع ان اتنينهم بنفس الفرقة  ولازم يهمها أمرهم  ايششش مش عارفة ايه الأفكار السودة ديه .!! لااا لااا هي مش كده !! ممكن تكون زعلانة مني من حاجة وانا مش واخدة بالي …!!! 


بعدها بتقول بملل : عـــاااا مال البيت هادي كده !!! أحسن حاجة اطلب ديليفيري واتابع فيلم أو حاجة اتسلى بيها ..!!!

ديما بعد أما طلعت ندى من الأوضة قامت أعدت وفتحت شنتطتها وطالعت شوكولاتة وأعدت تاكلها بطريقة مجنونة …  كانت بالوقت ده حاسة ان قلبها موجعها جامد ومتنمية لو انها تقدر تشيلو من جواها عشان ترتاح من ألم العذاب اللي بتحسو Lوكانوا عيونها مدمعة زي الأطفال وبتحاول تضبطهم بس هما بيغلبوها وبينزلوا وهي بتمسحهم بحرقة وبتفضل بتعيط بهدوء و بصوت ضعيف وهي بتاكل الشوكولا بقهر L

 

يتبــــــــــع ….
To Be Continue… 
 
 

1 comments on “Love and Dream of Oblivion “Chapter (10)”_Part (1)

أضف تعليق