Love and Dream of Oblivion “Chapter (9)”

Chapter (9):

“”..وتمــضـــي الأيـــــام بهــــــــدوء …!!””

بعد أما هيوكي جري زي المجنون يصالح لارا وقف قدام عمارة البنات وبعت مسج ليها !!…
 



مضمون المسج :

“” لارا أنا دلوقت موجود قدام البيت ومستنيكي تنزلي تتكلمي معايا !! … ومش هتحرك من مكاني غير أما نحل سوء التفاهم اللي حصل !! …”” 

لارا كانت أعدة بين البنات بعد أما قرأت المسج قامت فوراً زي الهبلة وبصت كده من الشباك لقيته فعلاً واقف وبيستنى … فهي أعدت تفكر تنزل ما تنزلش !! وتدور حوالين نفسها @_@ وبعديها فوراً خدت جاكيتها ونزلت جري والبنات المواكيس رنا وريم متوجسين ايه اللي جننها كده فجأة o.O ؟!!…


لارا نزلت ويعني قال لابسه وشها بالمقلوب بس من جواها عكس كده خــااالص هو واحشها جداً… وهو بردو لما  شافها قلبو رفرف زي الطير كمان واحشيتو خاالص بس كمان بتقل نفسو -_- !! …“”يا دي التقل -.- !!””

لارا وقفت كتفت ايديها وبتسمعو وطبعاً مش بتبص بعينه مباشرة -.- !!… 

 
هيوكي حط ايده على بؤه وبحاول يكون رزين : احم احم ..!! تشــومال بيــانيه L ما اعرفش ليه عملت كده ؟!! وازاي ده حصل ..؟!! … اوعدك مش هاكرر الغطلة ديه تاني ؟!!…

لارا بس بتسمع مكسوفة ومبسوطة ومش عاوزة تبينله خالص -.- !!… 

هيوكي بخبث : ولو يدايقك اننا نشوف بعض أوعدك مش هتشوفي وشي خالص ..؟!!!…


لارا لسه ساكتة بس في سرها طايرة من الفرحة انها بتذل الواد XD !!… 

 
هيوكي بيمثل عليها  : باين من سكوتك انك زعلانة جامد وبجد مش عايزة تسامحيني ..!! عشان كده بيانيه وهنسحب من حياتك نهائي ..؟!! … 


(( ودار نفسه وضحكت الخبث مالية وشو ومشي =
D .. فلارا حست ان الواد هيضيع من ايديها فبسرعة جريت وراه ومسكته من طرف قميصه o.O !! …))

 

لارا : أوبـــــااااا -.- !! … وين رايح وتاركني حضرتك !؟ مفكر فوتة الحمام متل طلعتو  -_- ؟!! … بتعمل عملتك وكأنك ما عملت شي ؟!!!…

هيوكي تخشب بمكانو وزي البابو في سره : هو أنا عملت ايه ياختشي o.O ؟!! أيكون انتي حامل بعيل مني وأنا مش واخد بالي -.- ؟!!…

لارا المتمردة رجعت ” هيييييي أخيراً :D “ : ليش واقف مسطول هيك ؟!!… بتعرف اللي بيدخل حياتي وبجرب يفكر ولو مجرد تفكير انه ينسحب هيك !! من غير أي مبرر ، شو بعمل فيه ؟!!…

 
 
هيوكي ارتعش من الرعبة وبيضحك بإستعباط : هيهيههيهي *.* آآآلهــويــزززز هو حد قال هينسحب ؟!! … ده انا اقطعو بسناني لو فكر بكده ؟!!… مين هو قوليلي عليه بس ؟!!…

لارا ببوزز وبتقل بتكتم ضحكتها : اعتذارك مقبول  -__- !! … اذا بتكررها مرة تانية من غير اذن بتعرف شو بعمل فيك ..؟!!

هيوكي قلبو طلع من مكانه وبيرقص وبوطاوة قال : هاهاهاهاها أراســوو !! المرة الجاية هاهيئك قبل أما ابدأ  😀  !!

لارا فوراً خبطته على رجلو وهي بتجز على سنانها >.< : هيوووووك جـــااااااااي >.< !! ضب لسانك أحسن ما ارتكب فيك جريمة !! -_- ..

هيوكي بيتوجع : عــــــــااااااا رجعنا >.< رجعنا للعنف !!! أنا كنت مبسوط بإيجازتي بعيد عنك ؟!! ايه اللي عمى على قلبي وجيت أصالح وحش زيك -_-..

لارا بكل ثقة : -__- انت أد الكلام اللي قلتو ؟!! … اذا أدو ورجيني عرض كتافك وجرب روح رجاع لاجازتك -.- !!…

هيوكي بضحكة خبيثه : هاهاهههاهههاااي معقول أقدر أعيش من غير عنفك معايا !! واحشاني أووي أووي يا رعب حياتي انتي ^^…

لارا بتبتسم بنصر وكسوف  D:  … 

هيوكي برومانتيكية هبلة : ســـارانيــه يا بلاااك جيرل هــارتي J …

 
لارا بكسوف غير معتاد : ^_^ نــــــادووو بــابــو لايفي J !!…

وراحت رمت نفسها بحضنه … وأعدو يحبو في بعض بطريقتهم المجنونة والمرعبة معاً =D !!… 



نسيب دووول برومانتكيتهم اللي كلها رعبo.O… ونروح دلوقت عند المصدومين =O

ديما مش متمنية تسمع عشان حاسة انو الكلام هايجرحها بتداري : هاها احكيلي شو صار ؟!! شوقتيني ؟!!…

ندى وخدودها طماطم بصت للأرض : دونغهي اعترفلي انه بحبني و…!! 

“” وندى ما كملتش بس بتحط ايدها على بؤها
بخجل وعيونها بيلمعوا  …!!””


ديما بحلئت بعيونها وحست كأنه حد خبطها على دماغها جامد وكانت ردة فعلها وقفت فجأة وخشبت في مكانها وما بقتش حاسة في الدينا ولا حتى سامعة ندى بتقول ايه *.* ؟!!.. …

 وندى اللي بدورها تفاجأت من ردة فعل ديما o.O !!…

ندى : دمدوم في ايه ؟!! ليه تغير لونك كده فجأة ؟!!…

ديما مش قادرة تسيطر على الغيرة اللي جواها : نعم !! شــــوووو قلتي  ؟!! هيك بكل بساطة عم تقوليها ..؟!!…

ندى متفاجأة : هو أنا قلت حاجة غلط ؟!! … ليه بتتكلمي معايا بالطريقة ديه ؟!!…

ديما : خلص خلص ما تحطي ببالك !!… 

” وراحت ديما تغير هدومها بس ندى مسكتها من ايدها جامد  ” …
ندى بتزعق : ايه يا بنتي ؟!! ايه الغلط اللي عملتو ؟!! ما تفهميني ؟!! ليه بتتهربي من الموضوع ؟!!… اتوقعت انك تفرحيلي عشان أخيراً لقيت حب حياتي !!…

ديما سكين دخلت قلبها وبعدها خدت نفس عميق وبصت للسقف ورجعت بصت بعيون ندى جامد : ندى فوراً من أول مرة وبهالسرعة هيك بصير بينكن ؟!! وكمان قدام الناس كلها بالشارع ؟!!…

ندى نزلت عيونها للأرض حست بخجل وبعدها ردت بارتباك : وايه يعني ؟!! … ما احنا منحب بعض ؟!! … واللي حصل عادي !!…

ديما فاقت على نفسها وحست لو اتكلمت بالموضوع كتير ندى هتشك بحاجة ردت عليها وهي بتجبر نفسها على الابتسام : اااه سوري ندوش !! كلامي كان قاسي لأني بخاف عليكي ؟!!… بكل الأحوال J مبروك عليكن ^^ ..!!“” ديما بتهرب وما خلتش مجال لندى انها ترد “” … أنا رايحة آخد شارو بلكي التعب بخف عني !!…
ديما مشيت بسرعة ودخلت الحمام وندى بتقول لنفسها : امممم يمكن ديما معاها حق !! أنا اتسرعت باللي حصل !!… بس ده كان أحلى حاجة حصلتلي وما بقاش يهمني حد خااالص !!
” وبتغير هدومها وبتطلع عند البنات ” …

 
ديما لما دخلت الحمام بدأت شلالات وسيول وأمطار غزيرة من الدموع بتهطل :”(( !! … وروحت شغلت المية وقعدت على طرف البانيو !!…

 
ديما رجع شريط الكاسيت بتوع اليوم يكرر نفسه بذاكرتها اضافةً للي قالته ندى !!…

 
ديما بعياط جــامد تحت تأثير الصدمة :
 العمى أنا أديشني عمية وغبية !!.. ليش هيك عملت بحالي وبإيدي !!… وهو ليش استغلني وحسسني اني شي خاص بالنسبة إلو ليشش 
L“بتعيط وبتعيط وقلبها بينزف زي الدموع اللي بتنزل منها “

 …: شو اعمل بقلبي اللي سيرني وراك ؟!!.. وهلأ فات الأوان وما بقى يسمع كلام عقلي !!… أنا سودت الدنيا بوشي وحاسة انو كل شي انتهى ما عاد عندي أمل بشي أبداً !!… 

وبعد اما شبعت عياط  … قامت مسحت دموعها بتحدي وراحت بصت للمرايا وقالت :
 أنا لازم ما خلي شي يكسرني أبداً !!! … وهالأمور كلها لازم ما اهتم فيها بعد اليوم !! … شغلي هلأ رح يكون أهم شي بحياتي وما لازم اخسره لو شو ما صار ؟!!… ورح دوس على قلبي وحاول اتجاهل حبي لدونغهي كرمال الفرحة اللي شفتها بعيون ندى اليوم !! …

بعدها ديما بتضحك بقهر :
 هاهاهاهاهاها وأكتر شي جارح قلبي انو شيون كشف القصة قبلي وأنا حاطة غشاوة على عيوني وهو بكلامو اليوم كان قاصد يوصلي هالمسج انو فوقي على حالك “دونغهي ما بحبك ولا بعمرو رح يكون إلك” … بس أنا ما كنت عم اسمع غير دقات قلبي اللي بالنهاية دمرتني !!… 

 
وجى تاني  يوم وشيون بعد أما خلص جدوله روح عند باباه 

 

زي ما وعدو …

 


 

شيون روح فوراً يشوف السيد الوالد في نادي البلياردو …

 وصل هناك ولقي والده ماسك العصايا بتوع البلياردو  و”السيجار” اللي بيدخنوها عوائل المجتمع المخملي على طرف بؤه … ابتسم ليه وقرب شوشو ليه ياخدو في الحضن 🙂 …

 
شيوون حضن أبوه من ضهره : آآآآبووووجي 🙂 ياااااه أد ايه واحشني حضنك ^_^ !!!…

الحج شوى : ها ها ها ابني حبيبي^^ !!! وانت كمان !!! …

 “وبيجي أبوه يبعدو عنه فبلاقيه لازق زي الصمغ ومتشعبط بيه   o.O  ” …



الحج شوى بيفتكر لما كان شيون صغنن كان لما يزعل يحضنه بالطريقة ديه : استنى أضرب الكرة ديه وبعديها منقعد جلسة مصارحة بقى هاهاها 🙂 …


شيون وقف يبص لأبوه وهو بيلعب وبيبتسم ابتسامة كده حزينة 😦 …

 بعدها أعدوا وطلبوا أكل وأكلوا مع بعض وشيون بحاول يكون كويس قدام الحج !!… وطبعاً الحج حاسس بيه … خلصوا وطلبوا حاجة يشربوها !!…

الحج شوى : هااا!! يلاا احكيلي بقى كل حاجة في قلبك ؟!!!… وما تحاولش انك تخبي لأني عارفك كووويس 🙂 

شيون تنهد : اووووه مش عارف ابدأ من فين 😦 !!!

 

 الحج شوى : الموضوع فيه بنت مش كده ؟!!!…

شيون بحزن وإحباط  : دييـــه آآبوجي !!!… الموضوع فيه بنت مش لاقي كلام اوصف حالتي معاها ؟!! … البنت ديه دخلت كده حياتي واحتلت قلبي وتفكيري من غير إذن !!! مش عارف ازاي حصل معايا كده ولا ليه هي ..!! وبسأل 
نفسي أسئلة كتير تاعبيتني ومش لاقي ليها جواب …

 

الحج شوى : معقول الكلام اللي بسمعو منك ؟!! … مين
هي البنت ديه اللي قدرت توقعك بالشكل الرهيب ده !!!… ما انت ياما بنات حاولوا يفوزوا بقلبك وانت ما اديتهمش فرصة ..!!!

 
شيون بإبتسامة حزينة : ما انت عارف ان كل البنات اللي 
مروا في حياتي كانوا بحبوني إما عشان شكلي أو شهرتي أو مكانتي الإجتماعية… ولا مرة حسيت ان وحدة بتحبني لشخصي أنا ..؟!!

 

الحج شوى : يعني البنت ديه حبتك لشخصك ؟!!…

شيون بإحباط : للأسف هي ما بتحبينيش خالص :(( ؟!!… بس الشعور اللي بحسو معاها مش بحسو مع أي بنت تانية .. هي بنظري بنت استثنائية مش شبه اي حد خااالص ..!!! 

الحج شوى : اممممم كلامك بدل يابني انك بتحبها وحتى انت بتعشقها لدرجة كبيرة !! … مش كده ؟!!…

شيون عيونه مدمعين وبصوت مخنوق : اممممم للأسف دييــــــه ..!!!

الحج شوى : ليه بتقول للأسف ؟!!! انت صارحتها باللي جواك ؟!!! …

شيون : أنيــــااا ما كانش عندي الجرأة اني أصارحها  :(… بس بطريقة ما !! فهمت منها انها مستحيل تفكر بيا ولا من أي ناحية …

الحج شوى : ليه بتعمل كده ؟!!! صارحها يابني وريح قلبك اللي بيتعذب 😦 … وانت عرفت الأسباب ليه هي كده ؟!!!…

شيون وهو منزل راسو بحسرة : يعني عندي شك في حاجة !!!… لسه مش متأكد منها … أظن هي بقلبها شخص تاني والشخص ده أقرب صاحب ليا للأسف 😦 وبيتهيألي هو أصلاً بحب صاحبتها ومش ببادلها نفس المشاعر 😦 …


  الحج شوى : يااااااه ايه المتاهة ديه !!!! “معاك حق يا عمي الحج -.-” طب تعتبروا انت وهي في الحالة ديه بتتعذبوا … 😦 وهي كمان ما لهاش أي ذنب باللي بيحصل ... لأن هي كمان وضعها صعب يا بني ويمكن أكتر منك 

 

شيون : اااااااخ هو ده اللي معذب قلبي أكتر … !!! هي ليه يتعمل بنفسها كده >.< …

 

 
 

 

 
الحج شوى : أقلك يابني !!! اذا بجد انت بتعشقها من قلبك المفروض ما تستسلمش خالص … ولازم يكون عندك صبر على بين ما هي  تحاول تطلع الشخص ده من قلبها …

 

 
 

 

 
شيون بيدي نفسو أمل : أراســووو آآآبوجي 🙂 …

 

 
 

 

 
شيون مبتسم والدموع في عينه :  كومــــاوووااا آآآآبوجي !!! بجد دلوقت حاسس ان هم واتشال عن قلبي اني قولتلك كل حاجة حاسس بيها …

 

 
 

 

 
الحج شوى خبطه على راسه بهزار : اسكت ياااااض “مالوو الحج اتحول كده !!!”... أنا صاحبك الوحيد اللي مش هتلاقي زيو  ولا هاتثق بحد غيره انو يخفف عنك -.- !! … 

 نروح بقى عند الأفافيل =D ..!!




 
روحت ريم كالعادة للشركة وكان كيو هيجي وراها عشان كالعادة يتدربوا وكده … فريم أعدت استنته بغرفة من غرف الشركة … وفجأة خبط الباب عليها واحد وسيم جداً وجذاب ومزززز         “احنا منعاكس اهووو =D “… 



الممثل “سونغ جونغ كي” اعتبروه ضيف شرف معانا بإسم “لي سانغ” =D
لي سانغ : أنيوونغهاسيوو J اوووه بيانيه دخلت الغرفة الغلط !! … اعذريني كنت بدور على صاحبي ^^ … 

ريم طبعاً بسرها “يا خلاااثثثثي!! مين الكائن المززز ده o.O!! “: أنيووونغهاسيوو Jأنياااا ولا يهمك !! … 

لي سانغ مسحور في جمالها : “في سرو : ايه ده في الدنيا ديه جمال بالشكل ده ؟!! : انتي بتشتغلي هنا موديل أو ملكة جمال سابقة !!ههه سوري أنا أول مرة بشوفك ؟!! …

ريم : هههه لااا أنا بس بجي كل كام يوم بدرب صديق ليا على شوية حاجات بتقديم البرامج ^^ .. “في سرها يعني من النهاردة هافكر اعمل شغلي دائم هنا =D “

لي سانغ : ههههه اهااا أهلاً بيكي ^_^ … اعرفك عن نفسي “بانحناءة ^^ لي سانغ ميندا” بشتغل مهندس صوت هنا J …

ريم : اتشرفت بمعرفتك ^_^ ريم ميندا لسه بدرس بالجامعة إذاعة وإعلام … والتخرج بقى ههههه على ربنا :D

لي سانغ وهو مسبهل ليها : هاهاها ربنا يوفقك ^^ … بعتذر لو عطلتك عن حاجة !! … بستأذن أنا دلوقت واروح ادور على صاحبي اللي مش لاقيه هاهاهها :D… أتمنى أشوفك تاني وأتعرف أكتر عليكي ^^ ..

ريم في سرها ” كنت من زمان تعال !! ده أنا بفرغ نفسي عن كل حاجة عشان جمالك “: ههه عاااادي جداً … خود راحتك J … وانا كمان دي حاجة تسعدني :D
 
ولسه كان هيخرج فدخل كيو للغرفة !!…

كيوو : ياااااااه لي سااانغ أنا كنت بدور عليك وانت هنا !!! … 

لي سانغ : لااا يا راجل أتمنى سموك ان يعفو عني -.- أنا اللي كنت بدور عليك ودماغي دخلت بمتاهة !!! .. فين كنت حضرتك بقى  !!…

كيو : هيهيهيهي معليش دور عليا ياخويااا :Dخليك بقى تشعر أد ايه أنا شخص صعب يلتقى بسهولة -.- احم احم …

لي سانغ ببصله بطرف عينه : -.- تبــــــاً للتواضع !!! 

ريم : هاهاهاها لي سانغ شي ده صاحبك اللي كنت بتدور عليه !!! … ربنا يكون في عونك على كده صحوبية هيهيهي :p …

 
لي سانغ : هاهاهاهاهها اه والله للأسف شوفتي بقى أد ايه حظي تعيس خلاني اتعرف على كده صاحب :P !! ..اعمل ايه بقى !!!…

كيو اتغاز منهم مع رفع الحاجب : لاااا بقى انتوا هتتفقوا عليا ولا ايه -_- ؟!! … يعني احمدوا ربكم ان انا اتنيلت وصاحبت مخلوقات زيكوا -_- … 

ريم ولي سانغ بس بيضحكوا باستهزاء لزيدوا غيز كيو : هيهيههيهيههاهاهاها :P …

 
كيو : اضحكوا … اضحكوا … استمروا -_- لسه من عشر دقايق عرفتوا بعض !!! فوراً اتفقتوا عليا !! أماال لما تؤعدوا أكتر مع بعض هتعملوا ايه بقى ؟!! …

ريم : هاهاهاها هنولع بيك ونريح البشرية من شرك بقى !!! …

لي سانغ : هاهاهاها وأنا بشد على ايدك !!!

كيو : يلااا يلااا كل واحد على شغلو بقى -__- !!! … كفاية رغي من غير فايدة -.- ما تضيعوش الوقت ” الوقت كالسيف ان لم تقطعه قطعك -_- !!! …

لي سانغ : هاهاهههااي أوووباااااه =O !!! يااااه ايه الحكم والأمثال اللي تقطر ديه  o.O!! دا انت طلعت مثقف وحكيم ياخويااا ..!!!…

 
كيوو ببصلو بقرف : ديـــه -__- !! بس لما بشوفك -.- جهلك بيطغى عليا يا صاحبي =D!!… يلاا امشي قدامي عاوز آخد  رأيك بأغنية كده وأشوف “صوتي المخملي” بقى عامل فيها ازاي -_- !!!…

لي سانغ : هاهاها اللهم زيدك تواضع !! يلااا بينااا … سعيد بمعرفتك ريم شي J !!! … الأيام جاية ولازم نقعد كده نخطط شوية حاجات عشان عملية تخليص البشرية من الكائن الإيفل ده هاهاهاها …

” كيو أعد يزقوو عشان اقلوب الخارجة من عيونوا المسبهلة -.- …”

كيوو : يلااا يلااا انت هتلزق في البنت !!! يلاا غووورر قدامي !!! … ريم مش هتأخر عليكي بس خمس دقايق !!!…

ريم بتغيز كيو : هااههاهاا وأنا سعيدة أكتر … وبانتظار لقائك مرة تانية لي سانغ شي J … أوكي أوبااا أنا هستنى -_- مش تنساني وتنااام بقى !!..

كيو بضحكة شريرة : لاا اتطمني بس بنام ساعتين بالكتير وبجيكي طاير هيهيهيهيهي :P

وطلعوااا روحوا وريم أعدت تستنى كيو ” استني ياختشي -.- هيهيهيهي :P ” …

لي سانغ لما بيخرجوا بيتشعبط في كيو : ما تقوليش ان ملكة الجمال اللي جوا هي الجيرل فريند بتاعتك ؟!!..

كيو بيزقو بقرف : جيرل فريند ايه يا عبيط !!.. عينك بقت زايغة كده ليه ما انت كنت قطة مغمضة !!..

لي سانغ : ههه حاجة تفتح النفس على الحياة بقى ؟!!.. الواحد ينشد زي المغناطيس ليها لا إرادياً !!.. يعني لو ما فيش بينكم حاجة أجرب حظي معاها !!..

كيو بيشرأط وبيخبطو هلى دماغو : قطع لسانك يا بعيد !!… حسك عينك تقرب ناحيتها !!.. اقطعك بأنيابي الإيفلاوية -.- !!..

لي سانغ بيحافظ على روحو وبيروح مع الإيفل -.- …

عدت أيام كده صوروا الMV لأغنية SPY… وأعدوا يروجوا للأغنية وزي ما شفتوا كسرت الدنيا ولقيت اقبال كبير وكده =D … وعملوا جولات SM ما بين اليابان وسينغفورة وبرضو كانت ناجحة جداً …

 وكانت ندى ودونغهي مفرفشين مع بعضJ… ديما بدوس مشاعرها وبتتجاهلها على أد ما تقدر L 

وشيون لسه حاسس بالذنب بعد اللي قالوLوهي بتعامله بنطاق الشغل مش أكتر وبكل احترام -.-…

 هيوكي ولارا كالعادة مجانين مع بعضيهم عايشين جو الرعب والجنان ومبسوطين  o.O

 رنا وريووك زي ما هما بيلتقوا زي الحرامية     -_- … 

ريم لسه بتدرب كيو وهو بحاول يقربها ليه بشوية حركات وهي شوية بتتجاوب معاه ويمكن بدأت مشاعر الاعجاب تولد عندها -.- …

 
 
 يوم من الأيام !!….


 وزي العادة الكل صحيو بكسل وروحوا أشغالهم … منهم مظأتت ومفرفش آخر رواق =
D ، ومنهم مش طايق نفسو >.< ، ومنهم مش داري بالدنيا ولا فارقة معاه حاجة -.- ، وووو….إلخ !! -__-…

في شركة SM طلعت ديما من مكتب لي سومان والدخان طالع من ودانها زي العادة >_< … 

ديما بتكلم نفسها : يعدمني يــــااااك منافس على الخنافس  …ايششششش كل يوم لازم شوف خلقتلك وعكر نهاري ؟!!!!… 


 
فجى دونغهي ولقيها بحالتها ديه وقف وسند نفسه على الحيط وبيبصلها بهدوء وبيبتسم 🙂 … 

ديما مش واخدة بالها ليه … رفعت راسها وبصت للسقف وخدت نفس عميق : ااااااااااااااااااه قلبي الصغير لا يحتمل -___- … 

” بعد أما نزلت راسها لقيت دونغهي واقف قدامها اتخضت وكمان اتكسفت منه وتنحت شوية وحست بارتباك كالعادة لما تشوفو : انــ ـــ ــت من امتى هون o.O ؟!!!

 دونغهي بابتسامة : J هاهاها من دقيقة تقريباً !!… مالك بتكلمي نفسك كده ليه ؟!! مع اني ما فهمتش ولا حرف بس أكيد بتشتمي  سومان شي ” أفشتنــــي يــــــاااا راجــــل -__- !!! “…

 ديما ضحكت بارتباك وأعدت تبرر : أنيــــااااا !!! أشتم سومان شي مستحيل ^^ ما في منه ههههه ” لااااا يا بت ايه الصدق اللي انتي فيه -.- !! ” … 

دونغهي بدهاء غير معتاد : مش مضطرة تبرريلي هو بجد شخص مش محبوب :/ !! …

ديما اتكسفت واكتفت بابتسامة 🙂 … بعدها مشيوا على مكتبها … 

ديما بتحاول تكون طبيعية : اااااه صحيح انت ليش جاي ع الشركة ما عندك تصوير بهالوقت ؟!!! … 

دونغهي : ااهاااا بس كانوا بصوروا مشاهد تانية فاستغليت الفرصة وجيت أسألك عن جدولي للأسبوع ده !! … 


ديما اعدت على مكتبها وفتحت اللاب وأعدت تشوف الجدول … 

 ديما : بتحب اطلبلك شي تشربه !!! … 

دونغهي : كوماااوووااا مستعجل ما عنديش وقت !! … 

ديما : أوكي براحتك ^^ … بهدا الأسبوع عندك يوم بتنهي الدراما فيه مع يوم استراحة وهدا اليوم بيكون عيد ميلادك J وبعد هاليوم بدنا نسافر لتايلند أنا وانت وشيون عندكن تصوير لماركة “Bench” …إلخ …
 يوم عيد ميلادك حابب تعمل حفلة كبيرة ولا بس مع رفقاتك ؟!! 

دونغهي بفرحة غريبة : ههه أنيـــاااا ^^ !! بس هتكون حفلة صغننة كده مع الأصحاب J ؟!! … وانتوا طبعاً في مقدمة الأصحاب هتكونوا معايا أكيد ^^ !!..

” ديما قامت من مكتبها وادتو كيسوو رقيقة عفوية على خده وقالتلو : من هلأ حابة قلك Jسانجيل شوكاهي هاميندا أوبــا ^_^” … طبعاً ديما بعد أما عملت كده خدودها بقت طماطم وقلبها هرب منها “

دونغهي اتكسف وارتبك اتفاجأ منها “بس بعدين خد الموضوع انو عادي : ههاهاها ^^ كــومــااااوواا ديمووو J …

 
بعدها هو سرح بعيونوا اللي بتلمع !! هايعمل ايه بيوم عيد ميلاده ؟!! 

“وديما أعدت تتأمل بيه وتقول في سرها بحزن :
 اوووووه يالله أديش ندى محظوظة فيك !! .. معقول مو حاسس فيني ؟!! .. يــالله لو بتعرف أديش بحبك !!… ” ابتسمت بإحباط ” =/ …

 ديما كسرت الصمت : احم احم !!.. أوبــــاااا ^^ مشان انت وندى ؟!!… يعني انت شو بدك تعمل هلأ ؟!! بدك تصرح بحبك للكل ؟!! … 

دونغهي بفرحة : ديـــــه J … طبعاً الأعضاء عرفوا ^^ … 

ديما بقهر : أوبــــاااا بقصد الاعلام والمصيبة الأكبر “لي سومان شي ” -__- ؟!!!!! … 

دونغهي : ما تشغليش بالك أنا بظبط أموري معاه 🙂 !!! …

 ديما طبعاً بتدوس على مشاعرها وبتكبتها على اد ما تقدر >.<  : أوكي دير بالك على حالك لأنو هو بينخاف منو !!..

دونغهي : ما تقلقيش عليا أنا هاشتغل على  الموضوع بطريقتي لأن ما فيش امل يتخبى ومهما داريت  لي سومان هيعرف أكيد >.< !! … ما هو زي الشيطان وعنده وسائله اللي بيعرف فيها ><  … 

ديما قامت اعدت قدامه ع الكرسي المقابل ليه : معك حق ولما يصير الأمر واقع ما رح يطلع بإيدو شي !!..

دونغهي ارتاح جــــامد من كلامها وراح مسك ايدها بعفوية : اوووووه تشومـــال كومـــاووواااا 🙂 …!!!.. انتي بتهتمي بينا كلنا !!.. بس ناسية نفسك كده ليه يا ديما !!… 

 ديما حست التنميل بقي يمشي بكل جسمها لما مسك ايدها ودقات قلبها بدأت تخبط بقوة o.O !! ...

 ديما سحبت ايدها بخفة وارتباك : انت بتعرف انو الشغل آخد كل وقتي !!..

دونغهي بعيون بتلمع : حتى لو كنتي مشغولة والشغل اهم حاجة بحياتك مش لازم تنسي نفسك انتي بنت حلوة ولسه بأول عمرك ولازم تجربي الحب عشان هو شعور حلو واوي وبيحرك حياة الإنسان !!..

ديما وقلبها مولع وبتبص في عينيه بحزن وفي سرها : انت رح تحكيلي على الحب وأنا أكتر بعرف شو يعني الحب وشو يعني عذابو !!…

 “وحبت تغير الموضوع” … ديما : هههه شو حبيت الأعدة هون ^^ يلااااا قووووم بسرعة ع شغلك بكفي تقصير -___- … 

دونغهي : ههااههاااا شدني الكلام معاكي ونسيت الوقت ^^ يلاااا أشوفك ع خير J !! … 

وراح بعثر شعرها بطريقة كيوت: أنيوووو يا جميل ^^ …
 

ديما بتداري احباطها ودموعها وقلبها اللي بيتشلع منها شوية شوية :”( : دير بالك ع حالكJ أنيوووو أوبــــاااا ^^ … 


دونغهي روح على شغله وديما غرقت في أفكارها ودموعها … 

 نطير دلوقت لراديو سوكيرا ..!!

 
 
 
كان  ميني وريووك مندمجين بتقديم البرنامج الإذاعي بتاعهم وبهزروا ومبسوطين كده =D



 فجت رنا وكانت واقفة بتستنى ريووك يخلص بغرفة تظبيط الصوت وفرحانة وهي بتشوفه بيشتغل ^^ …

 ريووك بص كده وبحلق o.O تفاجأ بجيتها كده من غير ما تقول ليه !!!… ولونه بدأ يتبدل كل شوية وميت رعبة ان حد يشك بحاجة >.<… وبعد أما خلصوا قام طالع فوراً عندها …

ريوووك ببرود : أنيوو رنا شي !! “وقلها بينه وبينها بصوت ضعيف وهو بيجز على سنانو”انتي بتهببي تعملي ايه هنا ؟!! ليه ما اديتيني علم انك جاية >.< ؟!! …

رنا اتصدمت منه انه ليه قابلها بالطريقة ديه !! : أوباااا !! جبت معايا أكل ليك ولسونغ مين أوباا !!! كنت فاكرة ان المفاجأة ديه هتعجبكL !!…

ريووك : ومين قالك اني بحب المفاجآت اللي من النوع ده ؟!! … يلاا حطي الأكل وروحي فوراً قبل أما ينتبه ليكي حد ونتفضح .!!!.. 

 
رنا عيونها دمعوا : أوباااا ليه بتتكلم كده معايا ..!!.. أنــــ..“ما قدرتش تكمل كلام جى ميني ناحيتهم   “..

 ميني : ياااااه رنوووش عندنا هنا ^_^ ايه المفاجأة الحلوة ديه ؟!!… نور الراديو بجيتك ؟!!..

رنا بتجبر نفسها انها تبتسم : كوماااوواا أوباااا ^^ … منور بوجودكم J …

 
ريووك بإرتباك : هاهاها ديــه !! هي جت عشان جابت لينا أكل J وقالت انها مروحة فوراً ؟!!.. “وبصلها بإن تعمل زي ما قال هو ..!!

 ميني : بووووه !!! مش هتروحي ، لازم تقعدي معانا وتشاركينا ؟!! مش حلوة مننا نسيبك تروحي كده !!…

رنا بإحباط كبير : L بيااانيه أوبااا ^^ !! أنا لازم اروح دلوقت ؟!! انشاء الله بكررها غير مرة !!.. حبيت اسلم عليكم وقلت يمكن من كتر الشغل مش لاقين وقت تاكلوا فجبت أكل معايا !!.. اتمنى  يعجبكم طعمه وصحة وعافية سلفاً ^^…

 ميني : يااااه >.< ريووك مالك ساكت كده !! ما تقول كلمة !!…

ريووك مرتبك : ديــــه !! ديــــه !! كومااوواا رنا تعبناكي معانا ^^ J !! …

 ميني  : -__- ياااا ريتك بقيت ساكت أحسنo.O !!.. رنووش كنا متمنين تبقي معانا ^^ !! بس بما انك مستعجلة كده مش هضغط عليكي المرة ديه !! بس المرة الجاية مش هتقدري تهربي مننا خالص هاها J !! 

رنا ندمت على الساعة اللي فكرت تعمل فيها مفاجأة : أراسوو أوباااا ^^ أنيووو بقى L


بعد أما روحت وهي متدايقة جااامد L وريووك حاسس بيها بس اتضطر يعمل كده من كتر خوفه… 

ميني بيشخط بيه : ياااا بابوو >.< !! انت كان لازم تتحايل عليها عشان تبقى !! دي قلت ذوق انها تروح كده فوراً ..

ريووك لما يكدب : أوتوكيه انا بقى -.- !!! هي كانت عاوزة تروح !!! أخليها تقعد بالعافية يعني !!!..

 ميني متمني يضربه : غوووررر من وشي قطيعة تقطعك على البرادة اللي انت فيها ديه -.- !!!.. ايشششش >.< …

طبعاً ريووك بعت ليها مسج وحاول يعتذر بس رنا ما ردتش عليه خالص وكانت مش طايقة تشوف وشه حتى …

نسيب دووول في تخفيهم ونروح لمكانٍ أكثر رومانتيكية ألا وهو …!!!…

  دونغهي بعد أما خلص جدولو بدري كده .. حب يروح هو وندى على مكان يصيعوا بيه =P ..!!

 
دونغهي بيكلم ندى على الموبايل … 

ندى : أوبـــااااااا J … 

دونغهي : هاهاها بموووت بالكلمة ديــه ^^ أخبارك ايه يا بيبي ؟!!…

ندى بتدوب زي الأيس كريم و“أنا معاها”o.O : احم احم ^^ كنتشــانا !! وانت عامل ايه  !! … 

دونغهي : كويس اني بسمع صوتك ^^ وحشاني جداً جداً J !!…

ندى : هاهاها وانت كمان يا أوبــاااا ^^…

دونغهي : هاهاهاها صدقيني اني أشعر بالضعف قدام الكلمة ديه يا بيبي ^^ !!! … 

ندى بخدود الطماطم بعيد عنها : احم احم ^.^ وعلى فكرة وانا بحب الكلمة ديه منك ؟!!…

دونغهي بيستغشم : ههاههها ايه هي “أوبـــااا” ..=D !!
ندى : هاهاهاها لأأأأأأأأأأأ طبعاً -.- خلاااص انسى ^^ !! …

دونغهي : هاهاها ازاي أنسى اللي بتحبيه يا “بيبة حياتي انتي” ^_^.. 

ندى قلبها هيجري من جواها : هاهاها ايووون هي ديه =D !! …

دونغهي : طب خلااص مش هناديلك غير بيها من هنا ورايح J يلاا جهزيلي نفسك كده وخلينا نخرج نتفسح شوية !!..

ندى : هنروح فين !!!…

دونغهي : يعني لازم تعرفي -.- ؟!! هاخطفك هاهاها يلااا اجهزي وخلااص أنا جي أخدك حالاً وما تتأخريش !! .. عارف البنات وتجهيزاتهم اللي مش بتنتهي بعشر ساعات -.- !!…

ندى : أراســوو -_- هاعديها سيرة البنات المرة ديه !! بس المرة الجاية ليك حساب تاني !!… 

دونغهي : هاهاهاها طب يلااا اجري اجهزي وانا نص ساعة وبكون عندك J …

ندى : أراســووو J !! أنيووو …

وروحت جهزت نفسها وبعدين هو كالعادة رنلها وهي جريت نزلت عنده ” حاسبي تتكعبلي من على الدرج ياختشي DX ..!! ” 

وروحوا… ولما وصلوا نزل دونغهي من السيارة طبعاً زي البرينس -.- !!… وفتح ليها الباب مع ابتسامة عريضة     J =D … 

ندى وهي بتنزل : ايه ده =O !! احنا جاين نحضر فيلم بالسينما  !! …

دونغهي بضحكة البيبي : هاههاا ديـــه ^^ أنا عاوز احضر مع البنت اللي بحبها فيلم “التايتنيك” من زمان وانا بحلم بكده J …

 ” -__- يا دي أحلامك القديمة والمعفنة -.- ..!!””

ندى طايرة من الفرحة طبعاً : هاهاها بس الفيلم ده قديم جداً !!.. تعال نتابع غيره !! ..

 
دونغهي عَنِّد وضرب بووززز (أمووت أنا في البوووزز -.-) : أنـــدووويــه -.- مش عايز اتابع غير الفيلم ده بقى !!… 

ندى : أراســوو ^^ هاهاها بس بلاااش البوووزز ده بقى -.- !!..


وراح مسك ايدها وسحبها ودخلوا فوراً … ندى فتحت بؤها على الآخر لأن حضرت جنابو كان حاجز صالة السينما ليهم وحديهم “والشيطان تالتهم وبس” احم احم DX “!!..

 
طبعاً كانوا مندمجين وندى وشها بيعطي ألوان الطيف من كتر الكسوف والخجل ” امممم وشك الوش ده =P “ .. ودونغهي طول الوقت ماسك ايدها ومش بيسيبها عايش الرومانتيكية ما بين الفيلم وما بين ندى =D … 

 
اعتبروا ان ما فيش ناس وراه “” وشغلوا الفيكشن بتاعكوا بقى -.- “” هيهيهيهي :P …
بعد أما خلصوا الفيلم ” طبعاً ندى قرفانة الفيلم باللي فيه  و”انا كمان  معاها” -.- بس ضحكتها من الودن اليمين للودن الشمال انها كانت معاه وبتحقق رغبته =D …!!”
طبعاً ما شبعوش من بعض روحوا بعديها على ” كافيه العشاق الموجودة بكوريا هااههاا :p” وكان طبعاً جوها رومانتيكي للغاية ^^..!!

 

” ايه النهار المليان رومانتيكية ده !! ربنا يستر بقى =D!!”

 .. أعدوا من ناحية مطلة على الشارع كده وكان الجو مطر وشاعري ” ااااه ياني  o.O ” …

دونغهي : هااا !! ايه رأيك بالفسحة الغير مخطط ليها ديه  =D ؟!!..

ندى : هاها لا بجد كانت تووووحفة ^^ ما توقعتش اننا نروح سينما !! وكمان نحضر فيلم قديم فيها هاهاها DX !! …

دونغهي رجعله البووزز : ووووويــــــــــه  -.- !! ما عجبكيش ذوقي بالأفلام !! “”للصراحة لأأأأ =D””… ده اكتر فيلم رومانسي بحبه بحياتي !!

ندى : هاهاها أنيـــااا !! أنيـــااا !!..على العكس لأني معاك حبيتو ^^ … “”آآآآآآآآآه يا كــدابــة -.- !!””

 
دونغهي قرب منها كده بنظرات سوسة : ديـــه ^^ !! عيديلي ما سمعتش يا بيبي !!…

ندى بخجل : هاها أوبــــــــاااااااا كفاااية بقى ^^!! …

 
دونغهي قلبه بيرقص ع الدقة ونص : هاهاها أيووون هي ديه اللي كنت عايز أسمعها ^^ بعشقها منك وبعشقك انتي أكتر ^.^ …

 “وجي بكل ما يملك من رومانسية قرب منها بكل هدوء شوية .. شوية ..!! عشان يبــوووووو…!!!!

 فجأة طب عليهم الجرسون o.O !!… 

” هيهيهيهيهي كـــــــااااااااااسفـــة DX :p
الجرسون مكسوف : احم احم أنيوهاسيو ^^ اتفضلوا حضرتكم حابين تطلبوا ايه !!..


دونغهي دار وشو على الطرف التاني واتغاز انه قطع عليهم لحظتهم ودودودود >.< وبعدين لف ليه وهو بيجز على سنانو مع ابتسامة مصطنعة : احم احم J ممكن اتنين عصير لو سمحت =D !!…

ندى طبعاً ماسكة نفسها من الضحك بالعافيةDX

دونغهي ببوزوو : -.- يعني ايه الجراسين الأيام ديه !! .. حاطينهم بيجوا بأوقات مش مظبوطة خالص  >.< !!..
ندى طبعاً خدودها نار : احم احم ^.^…

بعد شوية دونغهي رجع قرب وقعد يلعب ليها بشعرها !!…

ندى مسكت ايده وبصت لعيونوا ، بعيونها اللي بيلمعوا : أوبــــاااااا ^^!!

دونغهي برقة : حيــاة وروح وقلب الأوبـــاااااJ !! …

 ندى بخجل : أوبــااا ^^ !! بتوعدني  وعد انك تفضل صاين ثقتي بيك دايماً على طوول وما تخونهاش خالص !!… وما تسبنيش يا حبي !!

 
دونغهي بعيون مطلعة قلوب : ^_^ طبعــاً يا حبي !!… وعد أكيد استحالة اعمل حاجة تدايقك خاااالص J واعتبري طول ما انتي ملكي !! هاعمل اي حاجة عشان اسعدك ومش هايهون عليا ان تنزل منك دمعة وانا أكون السبب فيها وعد وعد وعد يا بيبة حياتي ^_^ “وقرصها بحنية على أنفها ” … وانتي برضو أوعديني انك مش هاتتخلي عني مهما كانت الأسباب  !!… 

ندى بخوف : أسباب ايه ديه اللي هاتخليني سيبك وابعد عنك ؟!!..

دونغهي بيمسك ايدها بحنية : انتي عارفة يا حبيبتي كوني فنان فاهيكون حواليا اشاعات وأكاديب كتيرة ولازم تستحمليها ويكون عندك ثقة بيا وبحبي ليكي !!… عشان انتي الوحيدة اللي في بقلبي !!…

ندى نزلت راسها بخجل J : أنا عشان كده سلمتك قلبي ^^ لأاني واثقة انك هتسعده ومستحيل تجرحه بأي حاجة كانت !!…


“”جى الجرسون وحطلهم كوبايات العصير!!!… وهما اعدوا يشربوهم وما خلوش حاجة إلا رغيوا بيها وطبعاً ما شبعوش من كلام الغزل ده اللي “للكبار فقط” يعني نحنا الأطفال مش مسموح لينا نسمعو  -.- … 

 
وبعدين وهما خارجين من الكافيه كان في“عيون متخفية” بتراقبهم من أول ما روحوا السينما ولحد ما دخلوا الكافيه من غير ما يحسوا أو ينتبهوا ؟!!…

.
,
,
 
STOP =D 

كفاية عليكم لحد هنا نكمل بقى الشــــــــــــابتر الجـــــااااااااي ^^

Coming Soon ^^ :

ستشــاهدون في الحلقة القادمة :

مين يا ترى الشخص اللي براقب ندى ودونغهي ؟!! وايه التطورات اللي ممكن تحصل بينهم ؟!!… ودونغهي بيخطط يعمل ايه في حفلة عيد ميلادو ؟!!…

ريووك ورنا بعد أما عاملها بالطريقة ديه وهي زعلت جامد L !! هل هترضى تكلموا تاني ولا هتاخد موقف من ناحيتو ؟!!!
 
ريم وكيو ممكن بعد دخول الشخصية الجديدة “لي سانغ” تحصل ما بينهم تطورات بعلاقتهم ؟!! … تبادل اعجاب أو غيرة أو حاجات تانية مثلاً-.- ..؟!!!

 

ديما هل هاتفضل كده مستسلمة لمشاعرها ناحية دونغهي ولا هاتعمل حاجة تريحها ؟!!..

شيون بعد أما كلم باباه وطالع اللي جواه !!… هايعمل مبادرة ناحية ديما ولا هايفضلو على حالهم كده ؟!!…

……………………………………………….
وأخيراً وليس آخراً =D … !! … ايه أكتر مقطع عجبكم بالشابتر كلو ؟؟!!
Thanx for your follow-up  ^.^   See Ya J

 

أضف تعليق