Love and Dream of Oblivion “Chapter (6)” PART 1

Chapter (6)_Part (1) :

“”حـيــرة  و غــيــرة …!!””


دلوقت
 بيت البنات … تفتكروا بالشابتر اللي فات لما الباب خبط وريم فتحتو واتفاجأت بالأوبا !!… ايووون هي ديه =D !!…
فجأةً رن الجرس” ترن !! ترن !! … 
جريت ريم ورنا لاحئة بيها يفتحوا الباب !!… 
فتحته ريم ولقيت بوشها : امووووه أنيووو أوبـــاااا o.O؟!! …
 

كيونا ببص لريم وبيفكر : يا دي المصيبة اللي وقعتني بيها يا ميني يا وااااتطشي :”( !!!

ديما من جوا : مين يلي ع الباب يا بنات ؟!! … 
ريم : واقف كده ليه ؟!! اتفضل ادخل !!… 
كيونا بابتسامة سوسة : J كوماووااا !!…
 
 


و شاف ديما بالمنظر اللي كانت بيه بعد المرمطة o.O وبدأ الضحك الهستيري : مــوواااهاهاههاهاهاهاااي مين اللي عمل فيكي كده DX ؟؟!!! 
ديما : هدا انت ايفل أفندي -_- ؟!! مبسوط بمنظري هيك ؟!! أخدت بتارك يا ايفل !! بتقصد لما رمت عليه كوباية المية *.^ !!” 

كيونا : نيهاههاهاهاهاااي !! والله اقلك الصراحة ولا بنت عمها … 

بجد فرحان أوي اوووووي DX !!.. انتصار مُستعجَل والله ههاهاههاهها مين البرنس اللي خد بتاري منك بئى يا كتكوتة مبلولة انتي ؟؟!! عشان اتشكره جامد :D 

ديما : كتـــكووووتــة بعينــك >.< !! … اضحك لقلك -__- … هدا “الإيفل برنس” يلي حدك نسخة عنك “ريم خانُم” اتشكرها وجبلها هدية كمان :P 
ريم ببرائة غير معتادة : أأأأ أأأ أنا o.O !! بس ما كنتش قاصدة والله L !!.. 
كيونا : هههاهاا ما تحسيش بالذنب خالص !!… انتي تعتبري عملتي ليا معروف مش هانساه ليكي طووول عمريJ
 ريم مش فاهمة حاجة طبعاً : معروف ايه ده ؟!! 
ديما اتعصبت : يــا حبيبي أفراخ الشر والمعلم الكبير اجتمعوا !!!  o.O… أنــا انتهيت @__@ … أعدوااا يضحكوا ضحكات سوسة” … 
ديما : ما قلتلي ماكني ليش جيت لهون ؟!! في شي بدك ياه مني ؟!! 
كيونا : أكيد طبعاً انتي مش وحشاني خااالص ياختشي -__- أنـــا مش جاي عشانك =P !!… أنا جيت عشان اقابل ريم J  !!
ريم اتفاجأت ومستغربة التغيير المفاجئ بيه : تقابلني أنا =O ؟!! ليه في حاجة يا أوباااا ؟؟!! 
رنا قربت من ريم وقالتلها فودنها : هههاهاها ما قلتلك أنا بشم ريحة اعجاب :D !! .. عيش أيامك يا معلم ^__* !!…
 ريم زقتها بقرف عنها : كفاية استعباط بئى -_- !!! … 
ديما واقفة بتتفرج عليهم ~.~ !!… 
كيونا : ممكن تجهزي نفسك ونطلع نتكلم في اي حتة برا ؟!! J … 
ريم من الصدمة واقفة ومش بتبدي أي ردي أكشن : _______ o.O  ؟!!
ديما : شو بك يا بنت واقفة !!.. روحي شوفي الإيفل أفندي شو بدو منك !!.. لأن جلالتو ما بيضيع وقت هيك إلا إذا في شي مهم .!!؟؟
ديما بتسبهم وبتروح تستحم … وريم بتروح تغير هدومها ومليون سؤال في دماغها *.* !!… 

ريم وهي بتغير هدومها بتكلم نفسها : ايه التغير اللي حصل  بمعاملة الإيفل ليا كده فجأة o.O !!.. هو ما كنش طايقني ولا بيحب يتعامل معايا !!.. اشمعني دلوقت !!… ايه الحاجة المهمة ديه اللي عاوزها مني !!…

عند الإيفل يالصالة !!…
 
رنا بتبتسم ليه بهدوء : عاوز تشرب حاجة يا أوبااا J ؟!! … 
كيونا ببرائة غير معتادة : أوكي أي حاجة من ايدك J !!.. 
بتروح رنا تعملو حاجة !!… وهو بيسند ضهرو لورا على الكنبة وبيفتكر اللي حصل !!…
وبيرجع بذاكرتو قبل يومين تلاتة كده : 
بيوم من الأيام كان جالس كيـونا مع سونغ مين وبيلعبوا بلاي ستيشن !!… ويسونغ قاعد بتابع هبلهم  -__- وكانوا متحمسين أووي !!… 
 

ميني بيستفز كيونا : هع هع هعاااي DX بص احنا هانلعب بجد راجل لراجل من غير غش أو تحايل ..!! وهايكون في رهان للخاسر ، انت جاهز نلعب على الأساس ده ؟!! …
كيونــا بكل ثقة : ديـــه طبعاً جاهز -.- !! وهاندمك اللحظة اللي اقترحت بيها اننا ندخل رهان -__- نيهههاهاهاهاهاهاDX   ” مجنون اه والله o.O !! … بس ما قلتليش ايه الرهان ده ؟!!

 ميني بنظرة لئيمة : نيههاهاهااهااااي XP !! ” ده اتعدى  من الإيفل ولا ايه o,O !!… خلينا نلعب الأول وبعدها الخاسر مننا هاينفذ الرهان من غير أي اعتراض -_- !!.. وأياً كان السبب ؟!! ويسونغ هايكون شاهد يحكم بيننا بالنهاية ..ايه رأيك هيونغ ؟!!
 ييسونغ بيبحلق : بــوووووه  o.O؟!! أنـــا تدخلني أحكم بينك وبين الإيفل المجنون ده ~.~ ؟!! أكيــد انت عاوز تجيب آخرتي على ايده ؟!! شيـــرووو *.* !! أنــا ما ليش أية علاقة هتابعكم من بؤ ساكت -___- !!… 
كيونا : ياااا هيونغ سيبك منه !!.. هو طول عمره كدا بارد وناشف و اللهم نفسي -__- … 
” يسونغ بصله كده بطرف عينه -__- ..!!”

 ميني : هاههاههاااا يعني انت هاتلعب وترضى بالرهان أياً كان ^__* ؟!! 
كيــونا استشاط : انت ياااااض عاوز تجنني o.O !! يلا نلعب بئى >.< !!… ومين قلك اني انا برضى بالخسارة !!! هههاهاهاهاها هاوريك يا” man  pink !! -_-
 ميني : هههاااااههها مش عاجبك الـ“Pink man “ يـا  “Evil Maknae” !!! ربنا يقصر لسانك يا قادر يا رب -.- !!… يلا  نبدأ عشان باين حماسك هيولع الدنيا هع هع هع PX  !! …
 
 
بداؤوا يلعبوا بجدية والتنين كانوا أذكياء وأقوياء في اللعبة !!… وبالنهاية كانت النتيجة لصالح “ميني”  و “كيونا” النار والعة بيه من القهر >.< !!…

” هع هع هع تصدقوا ياأوخواتشي ان يسونغ طلع بيضحك يا مواهاهاهاهااا DX !!”
 


ميني ويسونغ مرمين بالأرض ودموعهم نازلة من كتر الضحك على منظر كيو اللي مش راضي يعترف بالخسارة XD !!
 كيو بيجز على سنانو : عــااااا ما يصحش كده >.< ؟!! أنت أكيد عملت حاجة وغششت !! انا مستحيل أخسر بعد التعب ده كله ~_~ !!..

 ييسونغ وهو ماسك بطنو من الضحك : ههاهاهاهااههاها بجد انت مش طبيعي DX ..!! هههااهاهاهاها ما أنا شفت كل حاجة وانت خسرت ولازم ترضى بالنتيجة بقى ههههااههااهاهاه ..!! والنبي كفاية حاسس هاروح المشفى النهاردة من كتر الضحك DX !!… 
 

ميني كمان التاني ميت ضحك وشمتان بيه : ههههاهاهاهاهاها ما قلتك من الاول اشهد !! ما أنا عارف انه هايعمل كده لو خسر هههااههاهاهاها يلا يا فالح لازم تنفذ الرهان وممنوع الرفض !!…

 كيو ببصلهم بجنان من كتر التعصيب اللي هو فيه وضار بوووزز مترين : ياااااااااا >< وقفوا ضحك وتريئة دلوقت أحسن ما أولع بيكوا المكان #.# … ايششش أنا هتجننن >< وبيروح يخلع >.< !!..
 
 ميني بيجري وراه  وبيتشعبط بيه : هااهاهها انت خلعت ورحت فين بس !!… في رهان ولازم يتنفذ !؟!؟!  
 
 
كيونا ببصله ومتمني يقضي عليه : لأأأأأ ده بعدك يا حبيبي !!… مش هانفذ أي رهان -_- ؟!!..
ميني بنظرة سوسة : ما ليش دعوة يا روح قلبي !!.. انت كل مرة بتخليني أنفذ الرهان بتاعك والمرة ديه الدور عليا لازم ولو على جثتي انك تنفذو وإلا هافضحك بينهم كلهم ان البينك مان غلب الإيفل ” شخصياً هاههاهاهااي DX !!..
كيو عيونو مطلعة شعاع ليزر بيقعد وبيلف رجل على رجل : يلاااا خلصني وما تضيعش وقتي انطق رهانك التافه زيك وخليني أروح  -_- ؟!!..
ميني بيجي بيتربع جنب يسونغ اللي بتابعهم وبيحاول يكتم الضحك !!… وبيبدأ يفكر بهدوء -.- !!… 
ميني ييغمز ليسونغ : *.^ هاهااهااا وأخيراً شفت بيه يوم ؟!!.. وهاعمل بيه رهان أنتقم لنفسي من كل المقالب اللي كان يعملها بيا !!…
ييسونغ : هاهاهاها وأنا ايه دخلني أنا شاهد عيان الجزيرة مباشر كوريا مش أكتر ههههااهاهاهاها … !!
كيونا : والنبي انت ونسني في سكوتك عشان ضحكتك وشماتتك فيا كفاية نرفزتني جــامد >.< !!… 
ميني : هههااهاهاها روء أعصابك وهدي نفسك   !!! “Be relax”  الرهان هو انك لازم تخلي بنت توقع بغرامك يا برنس ؟؟!! ” اااه يا سوسة انت $.$ “ … قبل ما تتعصب وترفض وتفجر الدنيا !!… أنــا مش هارضى غير بالرهان ده -_- وهاتبينلي بيه انك ممكن تنجح بالعلاقات ديه أو لأ ؟!!
 
” قلب الجو جدي“…
 كيو مصدوم : بــووووووه o.O ؟!! انت بتقول ايه ؟!! أجبلك بنت من فين دلوقت يا عبيط ؟!! أنت مستوعب اللي بتقوله ده ؟!!
ميني وهو بيفكر فا بيرمي الكلمتين الناريات بتاعو : امممم طب ما تبعدش كتير !! أهي قدامنا !!.. ايه رأيك بـ“ريم ؟!!.. أهي حلوة أوي ولايقة عليك =D !!..
كيو بيشخط بيه : ياااااااااااااااه انت واعي بتقول ايه ؟!!… وليه ريم تحديداً !!..
ميني بدهاء : احم احم -_- !!.. فكر معايا يا حبيبي !!.. ديما بقى مديرة الأعمال بتاعتنا وهي تبقى توينزة الشر بتاعك” ومش نافعين لبعض خالص -.- !!… وندى برضو ما بحسهاش ستايلك !!… بينما لارا استحالة عشان القرد حاجزها قبلك ولو انتوا اجتمعتو مع بعض أكيد هتولع الدنيا !!.. أما رنا هادية أوي وممكن انت تولع بيها وهي غلبانة مش هاتقدر على شرك !!..
كيو راكب دماغو : استحالة اعمل كده -_- !!..
 ييسونغ هو التانيايه الهباب اللي بتهببو ده !!.. الليدر لو سمع بالكلام ده هايسود عيشتكم على أفكاركم الواطية ديه !!.. اللعبة من الأساس هزار وتسلية ~.~ بجد ميني ما يصحش تدخل البنات بألعابكوا السوسة ديه !!… هما بقيوا مننا وفينا !!… وتبقى وطاوة منكوا تلعبوا بمشاعر وحدة فيهم >< ..!!
 ميني معند كيو !!! الرهان هايتنفز يعني هايتنفز-_- !!… والرهان ده لو انا كنت الخاسر كنت هانفزو برضو  !!…
كيو مش قادر يمسك نفسه : ياااااااااه >< أنا مش مصدق اني بسمع الكلام ده منك انت ؟!! مش هارضى أنفذ الرهان ده  -__-  واعمل اللي انت عاوزه ~~ !!
ميني أخوونــاا بدأ يستفز  : اقلك  حاجة يا خويا -_- !!.. انسى الرهان ده أنا عرفت من البداية مهما كان الرهان مش هاتنفزو !! … وأنا هاسامحك بس بشرط انك تعترف قدام الهيونغ كلهم انك مش قادر تعلق بنت فيك ؟!! .. يعني فالح بالكلام وبس !!… واعترف انك فاشل وما تعرفش تبني أي علاقة من النوع ده -_- !!…  
 وراح يمشي ويسيب وكيونا : __________ صحـــرررررااااااا !!!!!@#$%^& … “
ميني وهو ماشي … كيونا : أوقف عندك -_- !!! أنا هانفذ الرهان ؟!! بس النتايج مهما كانت أنا مش مسؤال عنها خالص ؟!! 
ييسونغ وميني وقفوا زي الخشب المسند : بـــوووووووه  o.O؟!!
 

 كيونا : زي ما سمعتوا  -__- ..!!

 ييسونغ اتعصب : انت مجنون ازاي تسمع كلام البــابوو ميني ده ؟!!! ايششش >< أنا  أصلاً ليه قاعد بكلم ناس واطية زيكوا ؟!! اعتبروني ما سمعتش اللي حصل ولا كأني كنت معاكوا ~~ أنا ما ليش أي علاقة بتخبيصكوا ده ؟!! والنتائج هاتتحملوها انتوا التنين آآآراتشـــــــــــي >< !!!  وروح متعصب وسابهم !!…” 
 ميني ببرادة وجدية سيبك من كلام ييسونغ هيونغ !!!… بص أنا مش عاوزك تتسلى تسلية مع البنت وتعتبر انه رهان لعبة ولازم تنفزهم !!… جرب تدخل بعلاقة  جدية عشانك ؟؟!! أنا حابب تغير حياتك وتحسن بيها  .. انت لازم تكون جدي وما تجرحهاش وإلا هشوف شغلي معاك .. آآرااتشـــــي؟؟!!! لاااا يا راجل -.- !!..”
 
كيو : بالله عليك  يا أبو العريف انت ؟!!! ايه المصيبة اللي أنا بيها ديه ياااا رب :”( ؟!! ايشش >< بص بئى أنا هانفز الشرط وبس … من غير أي شروط تانية من ديه !! وروح ومشي وعقلوا ملخبط “ … 
ميني بيكلم نفسه اوووووه انا مش عارف اتصرفت صح أو غلط ؟!! .. بس أنا عارف انك هاتتعلق بيها عشان جواك حاسس بإنك بتكن مشاعر ناحيتها هيهيهي !!.. والله انتوا لايقين على بعض ^_^ !!.. يا لهووووي ما أجملكم وانا بتخيلكم كده بتحبوا وبتعشقوا في بعض واحنا بقى منسبهل هيهيهيههي Dx !!…
 
 نرجع للحوقت الحاضر !!…

 كيو دماغو بتلف بيه : اااااااه يا قلبي >.< !!.. أنا هاعمل ايه بس !!.. وهاقولها ايه يعني أجي أخبطها الكلمة ديه فجأة والله بتتشل قدامي من الصدمة *.* !!… لأأأأ لأأأأأ أنا الإيفل ولا يمكن أعجز عن حاجة !!.. أكيد لازم يكون ليا أسلوب وبطريقة غير مباشرة بظبط وضعي معاها !!..
بعدها بشويتين بتخرج ريم اللي بتسحرو بجمالها وأناقتها o.O وبيروحوا !!…
 
 
 
 نسيب دوول ونروح موقع تصوير دراما دونغهي ..!! 
 كانت ندى جالسة بتتناقش مع المخرج … ودونغهي جالس من بعيد مقابل ليها وماسك السناريو بإيدو وبيتأمل بيها وسرحان -.- ZzZz !! 
المخرج : ندى شي أنا قررت أعتمد عليكي بإنك تقومي بالإخراج بعض المشاهد لوحدك من غير مساعدتي وفيكي تعتبري ان ده اختبار ممكن يساعدك برضو… ايه رأيك بقى ؟!! J 
 
ندى : وووووووااااه بجد =D ..!! دي حاجة تفرحني طبعاً !!.. وهاعمل كل حاجة اقدر عليها وإنشاء لله تكون مبسوط مني !!..
المخرج : طبعاً لو ما عنديش الثقة بقدراتك الإخراجية ما كنتش خاطرت وسلمتك تعملي بعض المشاهد المهمة لوحدك J !!…
ندى : هههه كمـــــــســـاميداااا لثقتك بيا J …
 

وأعدت تضحك هي والمخرج ويتكلموا !!… وبعد أما خلصت كلام جت عينها بعين دونغهي ولقيته ببصلها !!…

 وهو لما حس انها انتبهت ليه دارا نظراتو عنها وبص لمكان تاني  -.- !!… ندى قامت ومشيت تجاهو J !!.. وهو بص ليها لقي نظراتها غريبة !!… وصدق نفسه وابتسم !! J… ندى جلست جنبه وبصتله وهو ببصلها بحنية !!
ندى ببرود واتجاهلت نظراتو وحطت الورق اللي شايلاه بإيده ” هاهاهاها كااااســـفة DX وقالت  : خد الورق ده فيه بعض المشاهد تم التعديل عليها احفظها كويس !!! J … 
هو احبط لانه افتكر انها عاوزة تكلمه بحاجة تانية L !! “…
بعدها رد عليها ببرادة : ديـــه -_- !! ولا يهمك هاقرأهم ما تخافيش عليا انا ما بيصعبش عليا حاجة !!…
 ( وعم الهدوء فجأة .. وهما التنين أعدوا يبصوا لبعض والإشتياق والحب والحزن وكل المشاعر ديه ماليه عينيهم وهما مش قادر واحد فيهم يتنازل للتاني ويعترف باللي حاسه ) ” قطعتوووا هــارتي يا أوخواتشـــــي :”(( “ … 
 
 

بعدها نادوا ليهم عشان التصوير وندى اعتبرت ان تصوير المشاهد ديه تحدي ليها ولازم تأبدع بيهم !!… ولما وصلوا لمشهد الـKiss وما أدراك ما الـKissss !!! وخصوصاً ان دونغهي بقوم بيها o.O !!… وطبعاً حضرته بدأ يتفنن بتشعيل نار الغيرة ..!!”

“” ايكـــششش تولع يلي في بالي -_- “”

ندى
 الشياط وصل لمصر : Cuuuuuuuuttttttt >< ااااااايــــــه ده !!!! ما فيش احساس خاااالص ؟!! المشهد طلع بارد جداً -.- فين المشاعر بقى ؟!!!  -__- 
دونغهي قلبه بيتنطط من الفرحة والابتسامة السوسة : ميـــانيــه ندى شي J !!! … نعيد بقى !!! 
خاروبيتك انتي بتجيبيها لنفسك o.O ..!!”
دونغهي في سرو : هع هع هع ليكي عليا اني أخلي جبل الجليد اللي بقلبك يقلب لنار جهنم انتي استني عليا بس =D ..!!
ندى الليزر طالع من عيونها : -_- ok
 >.< 5,4,3,2 ,1  Action !!!!

وأعدوووااا بقى يعيدوووااا بالمشاهد وندى : Cuuuuuuuutttttttt  >.< … !! 
 ودونغهي طبعاً آآآآخــــر رواق وحاسس ان بيته براس القلعة انه بشعلل غيرة ندى =D !!

نروح لبيت البنات !! … 
بعد أما ديما استحمت وغيرت هدومها اللي تهببت من البيبسي  !!…
 دخلت رنا عند ديما يإيموشن برررريء ^_^ !!… 
ديما بتسرح شعرها قدام المراية … 

رنا : ديما أنا هروح أشوف صحابي !!.. عاوزة حاجة مني قبل أما أخرج ؟!!..

 ديما : أوكي الله معك !!.. وانبسطي معهن J !!..
 

 بعد أما خلصت ديما من شعرها !!… أعدت ع اللاب بتاعها تظبط بعض جداول الشغل !!… فابتيجي لارا المصدومة واللي مش شايفة حاجة قدامها !!… وديما بتسمع صوت باب الأوضة خبط !!… 
بتقوم بتشوف مين اللي جى !!… 
بتدخل وبتلاقي لارا ملقحة على السرير وسرحانة -_- !!… 

ديما بتنكزها برجلها : هـــيييي -.- !!… مانك حاسة اني فتت لعندك متل القتيل موقفة حجر عينك ؟!!..
لارا بتقوم بتقعد وما فيش أي ري اكشن على وشها -.- ZzZz !!… 

ديما
 : شو بكي وليه !!.. مين هي يلي هون !!.. وين لارا الجدبة ؟!!.. 
لارا بتدبدب برجليها زي الاطفال : عااااااا مشان الله تركيني بحالي ماني ناقصيتك >.< !!..
ديما بتقعد وبتربع : ايووووواااا !!.. يلاااا يا روحي من غير ما تعلي قلبي ومتل الشاطرة احكيلي كل شي صاير معك من طأطأ للسلام عليكم -_- ؟!!..
لارا بتنزل راسها بكسوف : هئ هئ :”(( ما بعرف كيف هيك صار !!.. هو عن جد فاجأني !!.. ليش هيك عمل معي *.* ؟!!.. 
ديما مع رفع الحاجب ومتوجسة : فهميني  أول الشي شو عمل القرد الأهبل معك مشان أعرف رد عليكي ؟!!..
لارا بتغطي وشها بكسوووف : هئ هئ يعني كيف بدي قولها ما بعرف !!… هيك فجأة من غير مقدمات !!..
ديما : ________ O.o !!.. أأأأ … إإإ … أأأأووو .. هاااااااااااااااهههههاهاهاههاهاهاهههااااي DX !!… واترمت في الأرض …

لارا
 مش عارفة تضحك ولا تعيط بتطب فوقها تقفل بؤها : يخربيتك رح تفضحيني !!.. تضرب الساعة اللي فكرت احكيلك فيها >.< فعلاً انا جدبة ؟!!..
ديما بتحاول تهدا شوية : هاهاهاهاا احم احم !!.. جد جدبة هاهاها يعني والله القصة عادية مانها مستاهلة !!.. فكرت عمل شي شغلة كبيرة !!.. أكيد يعني ما بدها تنين يحكو فيها عمل هيك لأنو بحبك !!..
لارا قلبها بيرفرف وببراءة : طب هو ما قلي L !!..
ديما بإيموشن بارد بتديها القلم على دماغها : حسبي الله على العقل المحدود !!.. تعالي جيبي طفل كتكوت واسأليه القرد ولارا الجدبة شو بحسوا تجاه بعض !!.. ومن غير ما اعملوا خيارات رح يقول انكن بتحبو بعض !!..
لارا بتبص للسقف بإستعباط :______ رحلت لدنيا الأحلام مع ضحكة عبيطة =D !!..
ديما : لا حول ولا قوة إلا بالله -.- !!.. خليكي بدنيا الأحلام الوردية ولقوم أنا كمل شغلي !!..


يتبــــــــــع ….

To Be Continue… 
 

أضف تعليق