Love and Dream of Oblivion “Chapter (6)” PART 2

Chapter (6)_Part (2) :


“”حـيــرة  و غــيــرة …!!””

 

 
 

بعد أما ديما كلمت لارا روحت وهيماشية وبتشحط بالشبشب أبو وردة على الأرض وحاطة إيديها في جيبها وبتكلم نفسها وهي فطسانة ضحك : هاهاهاهاهاههههااااي يخربيتو هيوكي أديش بيضل مستعجل ومتل الأجدب بيخبطها ياها متل القضى المستعجل من غير مقدمات وهيك بالجامعة !!.. وين الرومانسية !!.. هاهاهاهاهااا والله فكرة مجنونة بس حلو التغيير !!..

بعدها أعدت تقرأ آخر أخبار الفنانين !!… فجأة لقيت خبر بيقول ” شيون عضو فرقة سوبر جونيور يواعد كيم نانا عضوة فرقة أفتر سكول “


ديما
 شرأطت واتقلب مزاجها رأساً على عقب  : يــا عيني يا ليلي هدا يلي كان ناقص o.O !!! عم يحب ويعشق ولا هاموو سمعة الفرقة والأعضاء !!…

 ومسكت موبايلها وفوراً كلمت شيون -_- ..!!
 

شيون : يبوسيــووو !! … 

 ديما : أنيووو !!.. اذا فاضي لازم نحكي ضروري !!..

شيون استغرب جداً : أنيووو ديما !!.. أهااا فاضي وانا في سكن الأعضاء دلوقت !!.. خير في حاجة ؟!!.. 

ديماالموضوع ما بينحكى على الهاتف أنا جاية لعندك ومنحكي !!..
 
شيون مش فاهم حاجة : أراسو !!.. أنا منتظرك !!..

ديما قامت وخدت الجاكيت بتاعها وروحت بسرعة ..!! 

شيون بعد أما ديما قفلت الخط هو سرح بأفكارو : مالها ديما !!.. باين عليها انها كانت جدية لدرجة !!.. ايه الموضوع اللي عايزاني بيه ده !!.. أنا مش متطمن أبداً ..!!

مينيايه يا هيونغ !!.. مالك بعد المكالمة لونك اتغير !!..

شيون : اااه لأأأ ما فيش !!.. بس ديما كان باين عليها متدايقة وعاوزة حاجة مني وجاية لهنا !!.. 

ميني : ما تقلقلش كلووو خير انشاء الله !!… يعني هايكون في ايه مثلاً غير الشغل اللي ما بيخلصش !!..

توكي طلع من غرفته ومعاه الأي باد بتاعه وحامل فنجان شاي أخضر بيشربه !!… 

توكي : ايه مالكوا ؟؟ايه الجو الهادي الغريب ده ؟!! خير انشاء الله ؟!! 

 

ولسه ما خلص كلامه رن جرس الباب ترنترن ” … راح توكي فتح الباب !!… 

توكي : ااااه ديما !!…

 ديما : أنيووو أوبــــااا !! … شيون لسه موجود هون ؟!!… 

توكي : أنيووو !!! اه هو موجود جوا .. اتفضلي ادخلي …!!

دخلت النار طالعة من ودنها >.< !!” …

 تــوكي : قوليلي في ايه ؟!! مالك متوترة كده ليه ؟!! شيون عامل حاجة غلط ؟!!…

 ديما  : اتفضل شوف بعينك و اقرأ الموجود بالموبايل !!… 

عطت توكي الموبايل وروحت تكلم شيون .. لقيته مع ميني !!… 

ديما : أنيووو !!…

 ميني : أنيووو ديما !!

شيون : أنيـــوووو !!؟!!…

 ديما بتقعد قدامو : رح ادخل بالموضوع فوراً !!.. انت أكيد سمعت بالخبر اللي طلع عنك اليوم !!؟
 

شيون افتكر انه قرأ الخبر !!… 
شيون : اه طبعاً قريتو ؟!!… مالو !!.. زيو زي أي إشاعة بتتقال !!

 ديما هتموت من برادته : معقول هيك عم تحكي بكل برادة o.O !!.. حاسة الموضوع مانو هامك أبداً !!..

شيون ببحلق : يعني عاوزاني أعمل ايه مثلاً !!.. ما هي اشاعة هتأثر بيا ليه !!… وأنا عارف نفسي عامل ايه !!..

ديما مش مصدقاه : يعني رح اجي معك انها اشاعة !!… بس انت مانك عم تفكر انو يمكن مجرد إشاعة صغيرة متل هي تأثر على نجاح الفرقة وكمان الفانز كتير رح يتدايقو !!… 

شيون اتغاز منها وكلمها بجدية أووي : يعني افرضي ان الإشاعة ديه حقيقة !!.. واني بواعدها !!.. حياتي الخاصة دخلها ايه بالفرقة !!.. بعدين أنا ما بحبش حد يتدخل بحياتي الخاصة !!.. 

 


ديما  اتصدمت من كلامو وواقفة ما اتكلمتش ولا حرف o.O !!”..

تـــوكي : يـــــــااااااااه اتكلم بجدية !!… أظن ان الموضوع يستحق منك شوية اهتمام !!…

 شيون قاصد يغيظ بكلامو : وافرضوا الكلام صح ؟!! يعني مش من حقي أواعد ؟!!!…

 بعدها ديما انفجرت بيه زي البركان : يعني بدك تواعد انت حر روح واعد مين ما بدك !!.. نحنا ما دخلنا !!.. بس تجي تواعد أيدول مشهورة وكمان الفانز تبعها كتير رح يتدايقوا من هالشي !!.. مانك خايف انها تكون عم تستغل نجاحك لهي توصل لنفس مستوى شهرتك !!

شيون ما بيردش وفضل ساكت بس جواه نار آيدة >.< !!… 

 ديما بهدوء : أوكــــي -___- !!… يعني بفهم من سكوتك انو الخبر صحيح مانو اشاعة !؟!!..

شيون عاوز يختبر مشاعر ديما ناحيتو وبكل ثقة ديـــــه !!.. أنا على علاقة بيها !!… ارتحتي دلوقت 🙂 !!..

 ديما بكل  هدوء مسكت الموبايل وأعدت تتكلم … 
ديما : أنيوهاسيو !!! معك ديما مديرة اعمال السوجو؟!!! مشان خبر شيون وكيم نانا ؟!!! … 

شيون اتعصب وقال : انتي ايه اللي بتعمليه ده ؟!! >< “

وتوكي وميني بيستنوا وبشوفوا هيحصل ايه ” انتواا اكيد مستمتعين بفيلم الآكشن اللي بتشوفوه بتحبوا أجبلكم فوشار يا كتاكيت ^^ !!! “ …

ديما ما ردتش عليه وراحت على الأوضة تكمل كلامها …وبعد أما نهت مكالمتها مع مدير التحرير … طلعت عند الشباب !!…

 بصت لشيون ببرود : شيون جهز حالك بكرا الساعة 11:00 عندك لقاء صحفي !!… ولازم توضح للناس هالخبر !! … 

شيون : بــووووه o.O ؟!!! ازاي تعملي كده ؟!! انا عندي تصوير لمجلة بكرا ؟!! … 

ديما : ولا يهمك رح ظبط كل الأمور !!… وبأخرلك موعد التصوير !!… 

تـــوكي وأخيراً اتكلم : بس يا جماعة الموضوع ده خطير وممكن بجد يدايق الفانز !!! … 

شيون ساكت وحاطط ايده على خدو ومتوتر !!… 

ديما ردت : أوبــااا ولا يهمك J … هو قال انه بيحل أموروا الخاصة لحالو !!… خلينا نكتفي بالمشاهدة وبس !!… 

حطت ايدها على كتف تـــوكي وطبطبت عليه بإبتسامة تحدي لشيون J !!… وروحت مشيت !!…


شيون
 في سرو : يعني هي ليه اتعصبت كده من الموضوع !!.. ما كلهم بيطلع عليهم اشاعات زي ديه ؟!!.. اشمعنى أنا !!.. معقول في حاجة جواها ناحيتي بس هي مش مكتشفاها بتخليها تتصرف بغيرة مخفية كده!!… ولا أنا متهيألي ؟!!.. عشان كده أنا لازم أعرف الحقيقة ؟!!..”

ديما وهي مروحة وماشية بالشارع وسرحانة باللي حصل ومتدايقة جامد من كلام شيون ليها اووووفففف ليش أنا وهالشخص مانا عم نقدر نتفق !!.. كل ما منحاول نصير صحاب بصير شي بيقلب كل شي بينا !!… بس هي المرة كأني أنا زودتها شوي !!.. يعني يمكن هو صادق انو هي اشاعة انا ليش هيك كبرت الموضوع ؟!!.. طيب عادي يعني كلهن بتمر عليهن هيك إشاعة وبعدين الناس بتنساها !!.. بس ليش هو بالتحديد أنا هيك تنرفزت ؟!!… ويعني من كلامو بدو يوصلي رسالة  “ما بحب حدا يتدخل بحياتي”  يعني هالمغرور مفكرني اني بحبو وعم غار عليه !!… وفوق هدا ما بدو ياني !!… جد كلامو كان قاسي كتير وما رح انسالو ياه ..!!

 “”بريك صغنن : احم احم =D إلهي تتشكي بين صوابعك يا معفنة يا أنا -_- “”

 نروح عند رنا وصحابها السريين ^_* ..!!

   وصلت لـ”كافيه” !!… لقيت شب متنكر وجالس بيستناها !!… ابتسمت ودخلت J !!… راحت من وراه غمضت ليه عيونه !!… 

هو فزع ومسك ايدها وشالها عن عيونه *.* !!… 

هو : اووووووه انتي مش هاتبطلي الحركات الطفولية ديه !!! … 

رنا بوجه طفولي : أووبـــاااااا بحب اتعامل معاك كده L …. 

هو مستمتع بمعاملتها : هاها ليه كده اتدايقتي يا حبي !!… ما أنا بمووت في حركاتك الطفولية البريئة اللي بتعلقني بيكي !!..

 رنــا بتمثل انها زعلت : اه انا زعلت واتعصبت مش من حقي ؟!!!.. دايماً بعاملك باللطافة وانت بتكون بارد معايا ..” ودارت وشها “… 

هو قرب منها ومسك وشها : ههههه انا بحب اتحايل عليك يا جميل ^^ …

 رنــا خدودها بيقلبوا طماطم … وبتبتسم !!..

هو بيحس ان الناس بدأت تنتبه ليهم بيبعد عنها شوية : احم احم -.- ..!! 

رنا ابتسمت بإحباط : أوبـــااااااا :/ !!!  …

 هو : دييـــه !!! 

رنــا : لحد امتى هنفضل مخبين حبنا عن الناس !!… 

هو خدها بهزار : هههه اهو ما احنا بنحب قدام الناس J !!…

رنــا بوجه حزين : أوبــــااااااا L !!! كفاية هزار انا بتكلم جد !! …  انت ما شفتش نفسك بس حسيت انهم ببصوا لينا بعدت عني ازاي !!… 

هو بإحباط : ااااااااه يا رنا الموضوع شاغل بالي جداً L … وزيي زيك عاوزهم يعرفوا بقى … بس محتاج شوية وقت عشان اظبط أموري !!… انتي عارفة اني وضعي حساس وما اقدرش كده ببساطة أكشف حاجة زي ديه للناس عشان مش عارف ردة فعلهم هتكون عاملة ازاي !!؟؟

رنـــا : اوووووف خلينا نحاول !!… وما دام احنا منحب بعض أكيد مش هيتدايقوا !!… لحد امتى هفضل اقابلك زي الحرامية ؟!!! … 

 

هو قرب منها جامد وبص بعيونها بحنية : حياة قلبي ما تشغليش بالك بالموضوع ده أنا هحلها J .. أوكش يا حبي ؟!! .. 

رنا وحاسة انها بعالم آخر من نظرته ليها نزلت عيونها بخجل : أراســـووو أوبـــا J !!… 

وبنفس ذات اللحظه كانت ريم واقفة مع كيونا برا الكافيه وشافت رنا بالموقف ده “… ومن فرط الدهشة بدأت تتكلم بالعربي : يـــا خــــلاااااســــي ..المتنيلة ديه !!! ايه التهبيب اللي بتعمله ده o.O ؟!!! 

“كيونا مش فاهم حاجة طبعاً”… كيونــا باستغراب : عفواً !!! قلتي ايه ؟!! مش فاهم ؟!! … 

ريم حست على نفسها : اه بــوووo.O ؟!! بيانيه ؟!! ما فيش حاجة =D !! … 

كيونا كان هايبص يشوف اللي شغلها !!… بس ريم مسكته من ايده وسحبته بسرعة عشان ما تخليهوش ينتبه !!… 

وهي ساحبيتو … كيونا هايموت يعرف في ايه : يــــاااااه ريم في ايه ؟!!! انتي بتسحبيني من ايدي زي العبيط كده ليه o.O  ؟؟!!! … 

ريم بتغير الموضوع : ههههاااي ما فيش حاجة !! بس الكافيه ديه ما حبيتهاش =D !! … 

كيونا طبعاً ما مشيتش عليه : ليه بقى ما عجبتكيش -_- ؟!! ما هي أرقى كافيه هنا بالمنطقة ؟!! … 

ريم ارتبكت : يلاااا بنروح مكان تاني J !!… انت ليه علقت بالمكان ده ؟!!… بعدين بقالنا مدة ماشيين وانت ما تكلمتش ولا حرف ؟!! … عاوز ايه بالضبط مني ؟!! 

 

كيونا افتكر وارتبك : اهه هاهاا سوري J … يلا نروح نؤعد بحتة هادية ونتكلم !!…

 مشيوا لمكان تاني وأعدوا طلبوا عصير يشربوه !!… فجأة عم الهدوء  وكان الجو سايلانت -__- !!… 

ريم حست بالإحراج عشان كيو كان حاطط رجل على رجل ومكتف ايديه وأعد بيتأمل بيها من فوق لتحت !!…

 كيو بينه وبين نفسه : يـــــــاااااه هي حلوة أوووي أووووي ؟!! بس ربنا بنتقم من اللي كان السبب ووقعني بالموقف ده      -___- ؟!!! ازاي هدخل وافتح الموضوع معاها ايشششش >< … 

 

ريم حست الجو حر :O حطت ايدها على بؤها بدهاء : احــم احـــم …واتكلمت بارتباك “ أووووبــ ـــ ـا في حاجة ؟!! بتبصلي كـــ ــ ــده ليه ؟!!… 

 كيونا حس على نفسه : هاههاهاهاا بيــانيه ^^ … اتأخرت عليكي بموضوعنا … هو قال كده وهي قلبها بدأت دقاته تتسرع وخدودها احمروا “ … 

كمل كيو كلامه بإرتباك : احـــم احــم الحقيقة مش عارف ازاي أبدأ … ليه الجو حر هنا هاهاههاها !! 

” وفجأ بدأ أخونا بالله يتكلم بسرعة من غير ما يفكر ..ربنا يستر ”  … احــــم احـــم ريــ ـــ ـم J أنا عاوزك بموضوع خاص شوية .. هي حاجة ما اقدرش أطلبها من أي حد خالص وانتي أكتر شخص للحاجة ديه ..!!! 

هي اتصدمت ووسعت عيونها واعدت تقول بينها وبين نفسها بغرور : يااا لهووووي مين ده o.O !!!.. هو ده نفسو الإيفل اللي كان بيكرهني !!.. ياااه آآآتاريه كان بيداري اعجابو زي الباقيين هااههاهاهااي DX !! 

كيونــا بخجل غير معتاد : اممممم أنـــ ـــ ــــا عـــ ــــ ــــاوزك تبقــــ ــــ ـــي …..!!!!!!!!!


 نرجع بقى عند رنا والحبيب المجهول …!!

بعد شويتين كده كانت بتمشي هي وحبيب القلب وماسكين ايدين بعضيهم بحنية ^^ !!…

 فجأة رن موبايله وهو لما شاف الرقم  خاف وارتعش وأعد الموبايل يرقص بإيده مش عارف يرد أو لا !!…

راح رد …: يبوسيــووو هيونغ ^^ …
 
 

تـــوكي : يـــااا ريــوووك انت فين !! …

” ياااااااااااااه والله ريووك يتخاف منه يا جماعة طلع بحب من ورانا واحنا مش واخدين بالنا -.- “”…
 

ريــووك بارتباك : ديــ ـــ ــــه ديــــ ــه هيونغ !! أنا كنت بشــ ــــ ــــوف صاحبي ^^ … ودلوقت مروح على الراديو عشان 
البرنامج !!… 

” كوبل كداااااااابين على بعضيهم -__- …احنا مالنا

تــوووكي بعصبية : يـــااااا انت لحد دلوقت ما روحتش الراديو *.* !!… ايه دقة المواعيد اللي انت فيها ديه ياااض ؟!! …

ريوك : اراسو هيونغ !! بيــانيه هاروح فوراً !!.. ومش هتأخر لسه عندي نص ساعة !!…

تـــووكي : ايششش أموت واعرف كلكوا حاصلكوا ايه !! الكسل مسيطر عليكوا الأيام ديه وانا قلبي مش متطمن من ناحيتكوواا >.< … أنيووو !!..

 وقفل الخط .. ريــوووك اتنهد كان هيوقف قلبه من الرعبة ان توكي يشك بيه *.* !!…


رنـــا : أوبـــااا في ايه ؟!! مالك مفزوع كده ليه !!
 
 ريوك بابتسامة بيداري : ههاههاا أنيــااا ما فيش يا حبي ^^ !!… لازم دلوقت اوصلك البيت واروح فوراً للراديو …!!

رنا مسكت ايده بإيديها الاتنين وبصتله ببراءة : أوبــــااا بيانيه 😦 انا حاسة اني بصعب عليك حياتك !! .. انت روح على شغلك وانا بروح لوحدي ع البيت ما تعطلش نفسك !!…

ريووك وقف ودار عليها ومسكها من كتفها وبص ليها بجدية : يــــااا ما تقوليش الكلام ده تاني ؟!! وإلا هزعل منك جامد !!… انتي دخلتي على حياتي وجملتيها 🙂 مش زي ما بتفكري بعقلك الصغير ده ” وضربها بخفة على راسها …”

رنا ابتسمت من قلبها على حنية ريوك وراحت حضنته وقالت : ووووااااه أوبـــاا ربنا ما يحرمنيش منك  J  … 


 نروح دلوقت عند ندى ودونغهي ونشوف الجو عامل ايه معاهم ..!!!

 

بعد أما خلصوا مشاهد الكيسووو وندى ولعت زي البوتوكاز وهتولع المكان كلو معاها >.< !!… ودونغهي مستمتع أوووي :& !!… وعجبتو شغلانة الغيز ديه ومش هايستسلم أبداً !!…

 وقف قريب من ندى وهي كانت بتوضب حاجياتها !!… ومسك 
موبايلو وأعد يتكلم بثقة 🙂 !!…


دونغهي بابتسامة سوسة : يبوسيووو يون سووو ^^ ازيك !!! … ” هنا ندى ضرب كونتاكت كهربائي بعقلها وودنها  فوراً قلبت رادار مراقبة بلدي أصلي …~.~ “

 
 

هيوكي : مالك ياااااض -_- !!! عيونك دخلت بيها دبانة وبقيت أحول ولا ايه !!! يون سو .. مي نديه *.* !!! ياختشي الرقم اللي طلباه غلط ؟!!!-.- …

دونغهي : ها ها أنا كويس جداً 🙂 وحابب أشوفك ونتكلم شوية … !!! نسيتي اننا اتفقنا نشوف بعض ولا ايه ؟!!!… ^_* 

هيوكي : لا حول ولا قوة إلا بالله أسلم الوااد كيكيكي “ … يااااااااا اتكلم عدل !!! وإلا هخبط السكة في وشك ~.~ مش ناقصك أنت كمان >.< …

دونغهي : أراسووو ^.^ أنا جي عندك حالاً !!! … بجد وحشاني الأعدة معاكي 🙂 …

هيوكي : -.- إلهي وحش أما يلهفك ويخلصني من استعباطك ياااا بعيــــد -_- …!!! …

دونغهي : ها ها ها سي يااا بيبي :)… أنيوووو !!…

هيوكي : بيبي في عينك يا أهبل -_- !!…

 
ودونغهي قفل السكة … وبص كده بطرف عينه يشوف حالة ندى -.- !! … 

 
 

“وش ندى يا لهووووي @.@ وما أدراكم كيف كان وش ندى !!!! … يعجز الكلام عن وصفه ~.~ “

 وروح الأخ ونافش ريشو زي الطاوس -.- !!… وساب الضحية وراه بتولع بنفسها >.<…!!
واتطشي طول عمرو -_- ..!!”

STOP =D

كفاية عليكم لحد هنا نكمل بقى الشــــــــــــابتر الجـــــااااااااي ^^

Coming Soon ^^ :

ستشــاهدون في الحلقة القادمة :

 
بعد الغيرة المستشيطة اللي ولعها دونغهي بقلب ندى  هيفضلوا مكابرين على نفسهم ولا خلااص هارتاتهم مش هاتستحمل أكتر ..!!!
 
ديما وشيون واللي حصل بينهم ..!!… يا ترى هايكشف حقيقة المخبى جوا الهارتات …!!.. ولا المسافات بينهم هاتزيد ..!!!… 

لارا وهيوكي ازاي هيحلوا سوء التفاهم اللي بينهم !!… وهل هيوكي هايتجرأ يكلمها ولا …؟!!!!

 
مبروووك بقى لريووك ورنا ..!!! والحب الهادي الخفي ده اللي حتى احنا ما كناش حاسين 
بيه
 …!! ايه هايحصل جديد بينهم ..؟!!!
 
يا ترى كيو هايطلب ايه من ريم ؟؟!!… وهي هاتكون ردة فعلها ايه ..؟!!.. وكمان بعد أما ريم آفشت رنا هيحصل ايه ؟!!..

 
“””” آخيراً وليس آخراً حبايبات قلبي  ^^  عطوني رأيكم بالشابتر ؟!!! وايه أكتر مقطع عجبكم بالشابتر كله ؟؟!! “”””

Thanx for your follow-up  ^.^ See Ya J
 
 
 
 
 

أضف تعليق