Love and Dream of Oblivion “Chapter (10)”_Part (1)

Chapter (10)_Part (1) :
 
 
“”..قـلــــــبي ودقـاتــو..!!””
 
 
كانت ديما بتوضب حاجاتها بالمكتب وهي سرحانة بكلام دونغهي ومشاعرها المضطربة ودموعها مالية عينيها وبتكلم نفسها : شفت بعيونو فرحة متل يلي بعيون ندى وأديش حبو إلها كبير L   …!! مشان هيك انا لازم احترم علاقتهن ببعض واجبر حالي بكل الوسائل اني انسى هالحب المستحيل …!! واتصرف بشكل طبيعي …!! وأول شي لازم اعملو اني روح جبلو هدية !!…

بيخبط الباب بهدوء وبيدخل عليها شيون بإبتسامة رايقة اللي لما شاف ملامح وشها كده ( عينيها محمرة من كتر العياط والسهر وفيها دموع مع أنها بتحاول تخفيها اتمسحت الابتسامة عن وشو (…


شيون بقلق : أنا بعتذر لو جيت بوقت مش مناسب ..!!! بيلف عشان يروح” !!…


ديما  : لاااا لاااا ما في مشكلة ..!! اتفضل بشو بتحب ساعدك !!؟؟

شيون بيحاول ما يبصش في عيونها عشان مش قادر يستحمل نظرة الحزن المالية عينيها : حابب اتكلم معاكي شوية ؟!!!

ديما ببرود ومن غير ماتبص ليه : شي بخص الشغل عم اسمعك ؟!!!

 
شيون بإرتباك : لأأأأ الموضوع بخصنا أنا وانتي مش الشغل !!…

ديما مش معاه خالص : لو سمحت أجل الموضوع لبعدين !!… مضطرة امشي هلأأأ !!…

شيون بيبص ليها بحرقة وبيتأمل القسوة اللي في ملامحها : طب مش هاخد من وقتك كتير هي كلمة وحدة ؟!!…



ديما بتبص ليه وبتشوف ملامحو الحزينة بتستسلم : أوكي احكي عم اسمعك ؟!!..

شيون بعيون فيها بريق أمل : أنا للصراحة متدايق جامد ان انا وانتي علاقتنا دايماً متوترة مع ان علاقتك مع باقي الأعضاء كويسة أوووي !!.. عشان كده جيت اعرض عليكي صداقتي ؟!!..

ديما من غير تفكير وبعفوية : أوكي وانا هيك بكون كتير مرتاحة !!…

شيون بيتصدم من ردها السريع ليه بس جواه مبسوط جامد لأن لأول مرة مش بترفضو …!! J وحس انها الخطوة الأولى اللي هيبتدي فيها انو يشدها ناحيتو ..!!.
بعدها ديما بتستأذن منه وكل واحد فيهم بيروح في طريقو “…

بيت البنات …!!!

رنا اللي روحت البيت وهي حزينة كده  بعد أما ريوك جرحها لما روحت عندو الراديو :”(… وهو خلص شغلو وكمان روح بيته أعد يحاول يكلمها على الموبايل  بس رنا بدورها مش بترد خالص وضاربة بووووززز مترين كده :(( … بعدين ريووك بعت ليها مسج  :


روني
 يا حبي تشيبال ردي عليا  أنا اتصرفت كده من كتر خوفي ان حد يكشفنا وتجينا مشاكل احنا في غنى عنها خالص  كلميني بليززز !!!..

رنا قرأت المسج وفوراً ضعفت قدام الكلمتين دوول وأول ما رجع كلمها فوراً ردت بس بطريقة ناشفة .!!!  

رنا بوش الجبس -.- : بـــووووه ؟!! عاوز ايه -__- !!..

ريووك : ايه الرد ده !! هما غيرو التحية من أنيوو يا حبي  لـ  بــوووه ” o.O ..!!

رنا : ديـــه -_- !! من النهاردة ورايح هيكون كلامي كده -.- ولو مش عاجبك اخبط الخط في وشي وما تكلمنيش تاني ..!! 
 
ريووك : ايه ده !! ايه ده !! انتي زعلانة جامد !! أنا معقول أخبط الخط بوش روحي وقلبي  مستحيل ده تتشل ايدي لو اعمل كده !! =D… 
 
رنا بتضيع يا وديع  : بعد الشر عنك أوبا  وبعدين اه لسه زعلانة :(((( مش من حقي ازعل يعني !!!…
 
ريووك : معاكي حق يا روحي أنا غلطت تجاهك وقسيت بالكلام !! مش هتسامحي أوباتك حبيبك المرة ديه …!!! 
رنا بتقل نفسها -_- ” : بولااا !! بحاول افكر بالموضوع !!… “
 
ريووك بيتحايل عليها : هاها تشـــيبـــــااااااال  مش هكررها تاني ^^ !!!..
 
رنا بتكتم ضحكتها : امممم ^^ ولو كررتها تاني اعمل ايه انا !!! -_- …
 
ريووك : اعملي اللي تشوفيه وقتها !! هاها يعني دلوقت خلااص سماااح =D !!! …
 
رنا بكسوف : هاهاها ديــه  !! أنا مشكلتي مش بقدر أزعل منك أكتر من كده !! …
 
ريووك بثقة : هاهاهاها طبعاً يا بيبي -.- ده أنا أوباتك حب حياتك مش كده ولا ايه ..!!
 
رنا مع خدود الطماطم : هاهاهاها يعني اقول ايه بقى -.- بمووت بثقتك الزايدة في نفسك ..!!!…

 قدام عمارة البنات …!!!

دونغهي وندى رجعوا البيت بعد الفسحة الرومانتيكية الي كانوا بيها  وصلوا قدام سكن البنات  فبينزل دونغهي من السيارة وبيفتح ليها الباب كالعادة !! 

 
هي بتنزل وبتقولو : كوااماااوووااا أوباااا ^^ كان اليوم جميل اووي !!… يلاا تصبح على خير  ..!!

وهو واقف طبعاً مستني حاجة تانية  فبشدها ليه وببصلها بعيونها جامد وبقولها : انتي نسيتي حاجة يا بيبي  ؟!!

ندى كالعادة بتستغشم : بــووو !! نسيت ايه يعني ؟!!…

دونغهي زي الأطفال ببوزووو : امممم استغشمي  -.- !! بس مش هتتهربي من البوبو -.- عطيني بوبو رقيقة يلاا بسرعة -__- !!!…
“”

 

فندى
 بتتكسف وبتضربه بخفة على كتفه  وبتقله : أوبــــــــاااااااااااا ^.^ !!! …
 

دونغهي
 : على الرغم من اني بعشقها منك بس مش أد البوبو خااالص -_- !!…


“”وبدير ليها خدو عشان تبوسو“” .. وندى بتقرب وهي دقات قلبها بتزيد وعيونها بيلمعو بتديه الكيسو بعد تهديد السلاح !!… فابيقوم هو بيلف وشه بسرعة البرق وبتيجي الكيسوووووووو بمكان آخر وبيمسك ندى جامد عشان ما تهربش منه التنين بيدوبوا ببعض زي الأيس كريم ….ندى مش قادرة تبعدوا عنها أو بالأحرى هي مش عايزاه يبعد وهو باللحظة دي حاسس نفسو بالجنة ومش عاوز الكيسو دي تخلص أبدا….


 
 
“”وفي نفس زات اللحظة ديما بتكون راجعة البيت وبتتأمل الهدية اللي جايبتها لدونغهي“” !!!

 
واذ بتشوف دونغهي وندى كده فجأة قدامها o.O بتوقف بسياراتها بعيد شوية وبتطفي ضوها وحست كأن حد اداها قلمين وبرضو ضربة تانية على دماغها وتحطمت ذرة الأمل اللي كانت موجودة جواها وفوراً بعدت نظراتها عنهم وبصت للهدية وأعدت تعيط بحرقة وحطت ايدها على بؤها وحست الغيرة بتولع بقلبها …” فضلت بسيارتها مستنياهم يخلصوا وهي بتتحرق جواها  …!! L 

 

وبعد
 أما يبعد دونغهي عن ندى ببص ليها بعيون جريئة ومش قادر يوقف دقات قلبو^^  : ســــــــااااارانيـــه بيبي J …!! 



ندى
 تحت تأثير العيون الجريئة  وبتقولو بدلع ورقة : وأنا بموت فيك ياعمري…!! J
 
وبعدها زقتو عنها بالعافية وخدودها طماطماية وبتروح جري على الشقة  …!! 

 … وهو طبعاً استناها لحد أما  طلعت وهو حاطط ايده على بؤه والابتسامة من الودن اليمين للودن الشمال وبعدها عمل كام حركة رقص وطلع بالسيارة والفرحة مش سايعيته وروح للبيت 


فديما لما تشوف الفرحة اللي هو فيها وبإحباط سابت الهدية بالسيارة ونزلت مشيت ومشاعر الزعل والحزن مليت وشها …!! L 


 في مكان ما في كوريا …!!

بعد أما كيو وريم خلصو تدريب  طلع كيو يوصلها البيت وهما في السكة   !! 
 
ريم مستغربة : أوبـــاااا !!!  انت ليه غيرت الطريق ؟!!…
 
كيو بضحكة سوسة : هاهاهاها =D عايز اخطفك؟؟؟؟ عندك مانع؟؟؟

ريم : تخطفني؟؟؟ وبتضحك من قلبها ضحكة مجنونة ههههههههههه !!..

كيو ( بيتجمد وهو بيشوف ضحكتها الحلوة ) :  أنا بقلك هاخطفك ؟؟؟ مش أخدك فسحة بتضحكي على أيه بقى؟؟؟

ريم (بتمسك نفسها وبتبص ليه بعيونها الجريئة ) : مافيش بس أول مرة أشوف حد بيخطف حد وبيسألو ازا كان عندو مانع يعني افترض قلتلك مش عايزة أنك تخطفني؟ هاتعمل أيه؟؟؟

كيو ( بكل ثقة ) :  مش قلتلك أني مميز بكل حاجة .. أصلا سألتك لأني متأكد من الجواب.. أنا مافيش حد يقدر يقاومني؟؟ هههههههههههاي  DX …!!! 

ريم دقات قلبها هاتفضحها وبدأت تتأمل ملامحو وهو بيضحك .. عيونو البريئة والشريرة بنفس الوقت !!.. وضحكتو اللي حست أنها أسرتها  ..بعديها بتنتبه لنفسها وبتبعد عيونها عنو وبتحاول تكون طبيعية J 
 
 
كيوبيبص ليها بلطافة : اتطمني مش هاخطفك !! أنا جوعان وعاوز اكل عشان كده قلت نروح لمكان نتعشى بيه !! انتي مش جوعانة ؟!!…

ريم : هاهاهها يعني كده من غير ما تاخد رأيي ؟!! .. طب ماشي يا سيدي أنا كمان جوعانة ..؟!!

كيو بثقة : هاهاها ما أنا ذكائي مالهوش حدود !!! عشان كده قلت أكيد انتي جوعانة بردو هههاههااي ..!!

ريم : هاهاها اللهم زيدك تواضع شويتين بس -_- !!..

وصلوا للمطعم  ريم اتفاجأت بجو المطعم انو رومانسي مطل على البحر وكتير كلاااااس” … فأعدت تبص لهدومها 
 
كيو : مالك بتبصي لنفسك كده ليه ..؟!!..

 
ريم بكسوف : ليه ما قلتليش اننا جاين على مطعم زي كده ..!!! كنت غيرت هدومي على الأقل ..؟!!..

 
كيو بنظرة خبيثة : هاهاها ما انتي حلوة بكل حالاتك !!.. “
” 
وبيمشي قدامها بثقة وهو ساحبها بإيدها “…
ريم اتلبخت  كده وبتبتسم ومش مستوعبة ايه اللي حصل o.O…
 
 
أعدوا وطلبوا أكل ولسه ريم الجو مش واخدة عليه  وبتاكل بخجل  

وكيو بياكل ولا فارق معاه حاجة وبعدها بص ليها ولقيها كده فبقول بسره : يلااا يا ايفل دي فرصتك عشان تحرك الجو شوية هيهيهيهيهي DX !!…

كيو : هاهاها ما تاكلي ليه مكسوفة !! …

 “” وشال من طبقو بالشوكة قطعة لحم وحطها في بؤها فوراً من غير مقدمات  فريم اتفاجأت والقطعة كانت كبيرة فشرقت وأعدت تكح >.< …

 كيو حاول يستدرك الموقف وقام شربها المية بإيدو وحط ايدو التانية على كتفها وقرب منها وعيونو بعيونها : انتي كويسة ؟!!! …


 
ريم لما كان قريب كده خشبت وبسرها: أيه الحنية دي؟؟؟.. مين ده؟؟؟ ..كأني بتعرف عليه لأول مرة قلبي ليه بيدق بالسرعة دي؟؟؟!!..
 
 
 كيو ببص بنظرات سوسة وبيتأمل بيها..) عيونها الواسعة وخدودها الناعمة المحمرة من الكسوف واللي زيداها جمال.. وشفايفها الوردية اللي زي حبة الفراولة ومستنيه حد يقطفها) وبقي يبصلها كده لدقايق وحابب يفضل كده ويوقعها وبقول بسره : طووول عمرك جااااامد يا ايفل !!… الخطة بدأت تنجح أهووووو هيهييهيهي DX …!!..بس أيه الجمال ده؟؟ ليه مش قادر أشيل عيوني عنها؟؟؟


فريم
 ما قدرتش تبص بعيونوا أكتر من كده فبتنزل نظرها وبتقولو بخجل : كنتشـــانااايوو ..!! كووومااوواا ^^ !!…
 
هو بيرجع بيقعد وبكملوا أكل  ….

 …!!!
بيت البنات  

ديما لقيت ندى بتستحم وهي استغلت الفرصة وروحت غيرت هدومها بسرعة وجريت على السرير وعملت نفسها نايمة عشان ما تواجهش ندى  فطبت عليها لارا فجأة زي القضى المستعجل  وأعدت تنط على السرير وتزن عليها 

لارا : عـــاااا دمدوووم قومي وليه !! بكير على النوووم هلأ ..!!! قومي قومي قومي يلااا يلااا !!!… يالله >.< الشغل لاهيكي عني .. قومي بدي احكيلك شو عم يصير بيني وبين هيوكي ..!!…
 
ديما !!…………………………. -__-  :
 
لارا بصويت : عــــــــــــــــــاااااااااا يعدمني ياكي !!! قومي أحسن ما اشحطك من السرير شحط !!! 

ديما بتقوم وضاربة بوووووززز مترين كده لقدام  ويا دوب طالع الكلام منها -.-  : شو بدك ..!! متل البق لا بتنامي ولا بتخلي حدا ينام !!!…
 
لارا بتطنش كلامها وفوراً بتحكيلها عن تفاصيل علاقتها مع هيوكي  وديما بتسمعها بس عقلها مش معاها خالص 

 
 

ديما  ______ -_-  : ؟!؟!

 
 

لارا : وليه دبة *.* وين سارحة عم احكي مع الحيط أنا ..؟!!… ما في أبداً عندك ريأكشن” -_-“نيفر إحساس -.-.. نووو مشاعر… o.O ؟!!”


ديما وعيت : اااايييي عم اسمعك -.- ولي عليكي شو شاضومة بمعنى قوية وما حدش يقدر عليكي” … والله مبسوطة الكن كتير ؟!!… انتي وهيوكي لايقين على بعض طنجرة ولقت غطاها -.-…!!! …
 
“” وباللحظة ديه ندى بتكون طالعة من الحمام وبتوقف لما بتسمع ديما بتشجع علاقة هيوكي بلارا وبتستغرب “”…
 
باللحظة ديه بيجي مسج للارا من القرد بتاعها انها تكلمو على النت فهي ما بتصدق وبتروووح هرررووولة زي المجنونة o.O…

 
ديما بترجع بتحط راسها على المخدة ولسه عيونها مفتحين وبتفتكر مشهد ندى ودونغهي L  

 
 فبتخرج ندى من الحمام وديما فوراً بتغمض عينيها وبتعمل نفسها نايمة  بتيجي ندى ناحيتها بتكلمها  
 
ندى : دمدوووم مش عايزة تتعشي قبل أما تنامي ؟!!
 
ديما !! ____________ -.- ZzZz : 


فندى اتلبخت بمكانها وبتقول بسرها : هي بجد نامت بالسرعة ديه !! ولا بتمثل انها كده …!!!…

 

وبتمشي وهي بتتكلم مع نفسها ومستغربة : ياااه ديما متغيرة أووي جداً !!! وبقت غامضة لدرجة كبيرة ومش فاهمة ايه اللي جرالها ..!! … وهي كمان ازاي اتقبلت علاقة هيوكي ولارا من غير اي اعتراض وانا رفضت علاقتي بدونغهي مع ان اتنينهم بنفس الفرقة  ولازم يهمها أمرهم  ايششش مش عارفة ايه الأفكار السودة ديه .!! لااا لااا هي مش كده !! ممكن تكون زعلانة مني من حاجة وانا مش واخدة بالي …!!! 


بعدها بتقول بملل : عـــاااا مال البيت هادي كده !!! أحسن حاجة اطلب ديليفيري واتابع فيلم أو حاجة اتسلى بيها ..!!!

ديما بعد أما طلعت ندى من الأوضة قامت أعدت وفتحت شنتطتها وطالعت شوكولاتة وأعدت تاكلها بطريقة مجنونة …  كانت بالوقت ده حاسة ان قلبها موجعها جامد ومتنمية لو انها تقدر تشيلو من جواها عشان ترتاح من ألم العذاب اللي بتحسو Lوكانوا عيونها مدمعة زي الأطفال وبتحاول تضبطهم بس هما بيغلبوها وبينزلوا وهي بتمسحهم بحرقة وبتفضل بتعيط بهدوء و بصوت ضعيف وهي بتاكل الشوكولا بقهر L

 

يتبــــــــــع ….
To Be Continue… 
 
 

Love and Dream of Oblivion “Chapter (10)”_Part (1)

Chapter (10)_Part (1) :
 
 
“”..قـلــــــبي ودقـاتــو..!!””
 
 
كانت ديما بتوضب حاجاتها بالمكتب وهي سرحانة بكلام دونغهي ومشاعرها المضطربة ودموعها مالية عينيها وبتكلم نفسها : شفت بعيونو فرحة متل يلي بعيون ندى وأديش حبو إلها كبير L   …!! مشان هيك انا لازم احترم علاقتهن ببعض واجبر حالي بكل الوسائل اني انسى هالحب المستحيل …!! واتصرف بشكل طبيعي …!! وأول شي لازم اعملو اني روح جبلو هدية !!…

بيخبط الباب بهدوء وبيدخل عليها شيون بإبتسامة رايقة اللي لما شاف ملامح وشها كده ( عينيها محمرة من كتر العياط والسهر وفيها دموع مع أنها بتحاول تخفيها اتمسحت الابتسامة عن وشو (…


شيون بقلق : أنا بعتذر لو جيت بوقت مش مناسب ..!!! بيلف عشان يروح” !!…


ديما  : لاااا لاااا ما في مشكلة ..!! اتفضل بشو بتحب ساعدك !!؟؟

شيون بيحاول ما يبصش في عيونها عشان مش قادر يستحمل نظرة الحزن المالية عينيها : حابب اتكلم معاكي شوية ؟!!!

ديما ببرود ومن غير ماتبص ليه : شي بخص الشغل عم اسمعك ؟!!!

 
شيون بإرتباك : لأأأأ الموضوع بخصنا أنا وانتي مش الشغل !!…

ديما مش معاه خالص : لو سمحت أجل الموضوع لبعدين !!… مضطرة امشي هلأأأ !!…

شيون بيبص ليها بحرقة وبيتأمل القسوة اللي في ملامحها : طب مش هاخد من وقتك كتير هي كلمة وحدة ؟!!…



ديما بتبص ليه وبتشوف ملامحو الحزينة بتستسلم : أوكي احكي عم اسمعك ؟!!..

شيون بعيون فيها بريق أمل : أنا للصراحة متدايق جامد ان انا وانتي علاقتنا دايماً متوترة مع ان علاقتك مع باقي الأعضاء كويسة أوووي !!.. عشان كده جيت اعرض عليكي صداقتي ؟!!..

ديما من غير تفكير وبعفوية : أوكي وانا هيك بكون كتير مرتاحة !!…

شيون بيتصدم من ردها السريع ليه بس جواه مبسوط جامد لأن لأول مرة مش بترفضو …!! J وحس انها الخطوة الأولى اللي هيبتدي فيها انو يشدها ناحيتو ..!!.
بعدها ديما بتستأذن منه وكل واحد فيهم بيروح في طريقو “…

بيت البنات …!!!

رنا اللي روحت البيت وهي حزينة كده  بعد أما ريوك جرحها لما روحت عندو الراديو :”(… وهو خلص شغلو وكمان روح بيته أعد يحاول يكلمها على الموبايل  بس رنا بدورها مش بترد خالص وضاربة بووووززز مترين كده :(( … بعدين ريووك بعت ليها مسج  :


روني
 يا حبي تشيبال ردي عليا  أنا اتصرفت كده من كتر خوفي ان حد يكشفنا وتجينا مشاكل احنا في غنى عنها خالص  كلميني بليززز !!!..

رنا قرأت المسج وفوراً ضعفت قدام الكلمتين دوول وأول ما رجع كلمها فوراً ردت بس بطريقة ناشفة .!!!  

رنا بوش الجبس -.- : بـــووووه ؟!! عاوز ايه -__- !!..

ريووك : ايه الرد ده !! هما غيرو التحية من أنيوو يا حبي  لـ  بــوووه ” o.O ..!!

رنا : ديـــه -_- !! من النهاردة ورايح هيكون كلامي كده -.- ولو مش عاجبك اخبط الخط في وشي وما تكلمنيش تاني ..!! 
 
ريووك : ايه ده !! ايه ده !! انتي زعلانة جامد !! أنا معقول أخبط الخط بوش روحي وقلبي  مستحيل ده تتشل ايدي لو اعمل كده !! =D… 
 
رنا بتضيع يا وديع  : بعد الشر عنك أوبا  وبعدين اه لسه زعلانة :(((( مش من حقي ازعل يعني !!!…
 
ريووك : معاكي حق يا روحي أنا غلطت تجاهك وقسيت بالكلام !! مش هتسامحي أوباتك حبيبك المرة ديه …!!! 
رنا بتقل نفسها -_- ” : بولااا !! بحاول افكر بالموضوع !!… “
 
ريووك بيتحايل عليها : هاها تشـــيبـــــااااااال  مش هكررها تاني ^^ !!!..
 
رنا بتكتم ضحكتها : امممم ^^ ولو كررتها تاني اعمل ايه انا !!! -_- …
 
ريووك : اعملي اللي تشوفيه وقتها !! هاها يعني دلوقت خلااص سماااح =D !!! …
 
رنا بكسوف : هاهاها ديــه  !! أنا مشكلتي مش بقدر أزعل منك أكتر من كده !! …
 
ريووك بثقة : هاهاهاها طبعاً يا بيبي -.- ده أنا أوباتك حب حياتك مش كده ولا ايه ..!!
 
رنا مع خدود الطماطم : هاهاهاها يعني اقول ايه بقى -.- بمووت بثقتك الزايدة في نفسك ..!!!…

 قدام عمارة البنات …!!!

دونغهي وندى رجعوا البيت بعد الفسحة الرومانتيكية الي كانوا بيها  وصلوا قدام سكن البنات  فبينزل دونغهي من السيارة وبيفتح ليها الباب كالعادة !! 

 
هي بتنزل وبتقولو : كوااماااوووااا أوباااا ^^ كان اليوم جميل اووي !!… يلاا تصبح على خير  ..!!

وهو واقف طبعاً مستني حاجة تانية  فبشدها ليه وببصلها بعيونها جامد وبقولها : انتي نسيتي حاجة يا بيبي  ؟!!

ندى كالعادة بتستغشم : بــووو !! نسيت ايه يعني ؟!!…

دونغهي زي الأطفال ببوزووو : امممم استغشمي  -.- !! بس مش هتتهربي من البوبو -.- عطيني بوبو رقيقة يلاا بسرعة -__- !!!…
“”

 

فندى
 بتتكسف وبتضربه بخفة على كتفه  وبتقله : أوبــــــــاااااااااااا ^.^ !!! …
 

دونغهي
 : على الرغم من اني بعشقها منك بس مش أد البوبو خااالص -_- !!…


“”وبدير ليها خدو عشان تبوسو“” .. وندى بتقرب وهي دقات قلبها بتزيد وعيونها بيلمعو بتديه الكيسو بعد تهديد السلاح !!… فابيقوم هو بيلف وشه بسرعة البرق وبتيجي الكيسوووووووو بمكان آخر وبيمسك ندى جامد عشان ما تهربش منه التنين بيدوبوا ببعض زي الأيس كريم ….ندى مش قادرة تبعدوا عنها أو بالأحرى هي مش عايزاه يبعد وهو باللحظة دي حاسس نفسو بالجنة ومش عاوز الكيسو دي تخلص أبدا….


 
 
“”وفي نفس زات اللحظة ديما بتكون راجعة البيت وبتتأمل الهدية اللي جايبتها لدونغهي“” !!!

 
واذ بتشوف دونغهي وندى كده فجأة قدامها o.O بتوقف بسياراتها بعيد شوية وبتطفي ضوها وحست كأن حد اداها قلمين وبرضو ضربة تانية على دماغها وتحطمت ذرة الأمل اللي كانت موجودة جواها وفوراً بعدت نظراتها عنهم وبصت للهدية وأعدت تعيط بحرقة وحطت ايدها على بؤها وحست الغيرة بتولع بقلبها …” فضلت بسيارتها مستنياهم يخلصوا وهي بتتحرق جواها  …!! L 

 

وبعد
 أما يبعد دونغهي عن ندى ببص ليها بعيون جريئة ومش قادر يوقف دقات قلبو^^  : ســــــــااااارانيـــه بيبي J …!! 



ندى
 تحت تأثير العيون الجريئة  وبتقولو بدلع ورقة : وأنا بموت فيك ياعمري…!! J
 
وبعدها زقتو عنها بالعافية وخدودها طماطماية وبتروح جري على الشقة  …!! 

 … وهو طبعاً استناها لحد أما  طلعت وهو حاطط ايده على بؤه والابتسامة من الودن اليمين للودن الشمال وبعدها عمل كام حركة رقص وطلع بالسيارة والفرحة مش سايعيته وروح للبيت 


فديما لما تشوف الفرحة اللي هو فيها وبإحباط سابت الهدية بالسيارة ونزلت مشيت ومشاعر الزعل والحزن مليت وشها …!! L 


 في مكان ما في كوريا …!!

بعد أما كيو وريم خلصو تدريب  طلع كيو يوصلها البيت وهما في السكة   !! 
 
ريم مستغربة : أوبـــاااا !!!  انت ليه غيرت الطريق ؟!!…
 
كيو بضحكة سوسة : هاهاهاها =D عايز اخطفك؟؟؟؟ عندك مانع؟؟؟

ريم : تخطفني؟؟؟ وبتضحك من قلبها ضحكة مجنونة ههههههههههه !!..

كيو ( بيتجمد وهو بيشوف ضحكتها الحلوة ) :  أنا بقلك هاخطفك ؟؟؟ مش أخدك فسحة بتضحكي على أيه بقى؟؟؟

ريم (بتمسك نفسها وبتبص ليه بعيونها الجريئة ) : مافيش بس أول مرة أشوف حد بيخطف حد وبيسألو ازا كان عندو مانع يعني افترض قلتلك مش عايزة أنك تخطفني؟ هاتعمل أيه؟؟؟

كيو ( بكل ثقة ) :  مش قلتلك أني مميز بكل حاجة .. أصلا سألتك لأني متأكد من الجواب.. أنا مافيش حد يقدر يقاومني؟؟ هههههههههههاي  DX …!!! 

ريم دقات قلبها هاتفضحها وبدأت تتأمل ملامحو وهو بيضحك .. عيونو البريئة والشريرة بنفس الوقت !!.. وضحكتو اللي حست أنها أسرتها  ..بعديها بتنتبه لنفسها وبتبعد عيونها عنو وبتحاول تكون طبيعية J 
 
 
كيوبيبص ليها بلطافة : اتطمني مش هاخطفك !! أنا جوعان وعاوز اكل عشان كده قلت نروح لمكان نتعشى بيه !! انتي مش جوعانة ؟!!…

ريم : هاهاهها يعني كده من غير ما تاخد رأيي ؟!! .. طب ماشي يا سيدي أنا كمان جوعانة ..؟!!

كيو بثقة : هاهاها ما أنا ذكائي مالهوش حدود !!! عشان كده قلت أكيد انتي جوعانة بردو هههاههااي ..!!

ريم : هاهاها اللهم زيدك تواضع شويتين بس -_- !!..

وصلوا للمطعم  ريم اتفاجأت بجو المطعم انو رومانسي مطل على البحر وكتير كلاااااس” … فأعدت تبص لهدومها 
 
كيو : مالك بتبصي لنفسك كده ليه ..؟!!..

 
ريم بكسوف : ليه ما قلتليش اننا جاين على مطعم زي كده ..!!! كنت غيرت هدومي على الأقل ..؟!!..

 
كيو بنظرة خبيثة : هاهاها ما انتي حلوة بكل حالاتك !!.. “
” 
وبيمشي قدامها بثقة وهو ساحبها بإيدها “…
ريم اتلبخت  كده وبتبتسم ومش مستوعبة ايه اللي حصل o.O…
 
 
أعدوا وطلبوا أكل ولسه ريم الجو مش واخدة عليه  وبتاكل بخجل  

وكيو بياكل ولا فارق معاه حاجة وبعدها بص ليها ولقيها كده فبقول بسره : يلااا يا ايفل دي فرصتك عشان تحرك الجو شوية هيهيهيهيهي DX !!…

كيو : هاهاها ما تاكلي ليه مكسوفة !! …

 “” وشال من طبقو بالشوكة قطعة لحم وحطها في بؤها فوراً من غير مقدمات  فريم اتفاجأت والقطعة كانت كبيرة فشرقت وأعدت تكح >.< …

 كيو حاول يستدرك الموقف وقام شربها المية بإيدو وحط ايدو التانية على كتفها وقرب منها وعيونو بعيونها : انتي كويسة ؟!!! …


 
ريم لما كان قريب كده خشبت وبسرها: أيه الحنية دي؟؟؟.. مين ده؟؟؟ ..كأني بتعرف عليه لأول مرة قلبي ليه بيدق بالسرعة دي؟؟؟!!..
 
 
 كيو ببص بنظرات سوسة وبيتأمل بيها..) عيونها الواسعة وخدودها الناعمة المحمرة من الكسوف واللي زيداها جمال.. وشفايفها الوردية اللي زي حبة الفراولة ومستنيه حد يقطفها) وبقي يبصلها كده لدقايق وحابب يفضل كده ويوقعها وبقول بسره : طووول عمرك جااااامد يا ايفل !!… الخطة بدأت تنجح أهووووو هيهييهيهي DX …!!..بس أيه الجمال ده؟؟ ليه مش قادر أشيل عيوني عنها؟؟؟


فريم
 ما قدرتش تبص بعيونوا أكتر من كده فبتنزل نظرها وبتقولو بخجل : كنتشـــانااايوو ..!! كووومااوواا ^^ !!…
 
هو بيرجع بيقعد وبكملوا أكل  ….

 …!!!
بيت البنات  

ديما لقيت ندى بتستحم وهي استغلت الفرصة وروحت غيرت هدومها بسرعة وجريت على السرير وعملت نفسها نايمة عشان ما تواجهش ندى  فطبت عليها لارا فجأة زي القضى المستعجل  وأعدت تنط على السرير وتزن عليها 

لارا : عـــاااا دمدوووم قومي وليه !! بكير على النوووم هلأ ..!!! قومي قومي قومي يلااا يلااا !!!… يالله >.< الشغل لاهيكي عني .. قومي بدي احكيلك شو عم يصير بيني وبين هيوكي ..!!…
 
ديما !!…………………………. -__-  :
 
لارا بصويت : عــــــــــــــــــاااااااااا يعدمني ياكي !!! قومي أحسن ما اشحطك من السرير شحط !!! 

ديما بتقوم وضاربة بوووووززز مترين كده لقدام  ويا دوب طالع الكلام منها -.-  : شو بدك ..!! متل البق لا بتنامي ولا بتخلي حدا ينام !!!…
 
لارا بتطنش كلامها وفوراً بتحكيلها عن تفاصيل علاقتها مع هيوكي  وديما بتسمعها بس عقلها مش معاها خالص 

 
 

ديما  ______ -_-  : ؟!؟!

 
 

لارا : وليه دبة *.* وين سارحة عم احكي مع الحيط أنا ..؟!!… ما في أبداً عندك ريأكشن” -_-“نيفر إحساس -.-.. نووو مشاعر… o.O ؟!!”


ديما وعيت : اااايييي عم اسمعك -.- ولي عليكي شو شاضومة بمعنى قوية وما حدش يقدر عليكي” … والله مبسوطة الكن كتير ؟!!… انتي وهيوكي لايقين على بعض طنجرة ولقت غطاها -.-…!!! …
 
“” وباللحظة ديه ندى بتكون طالعة من الحمام وبتوقف لما بتسمع ديما بتشجع علاقة هيوكي بلارا وبتستغرب “”…
 
باللحظة ديه بيجي مسج للارا من القرد بتاعها انها تكلمو على النت فهي ما بتصدق وبتروووح هرررووولة زي المجنونة o.O…

 
ديما بترجع بتحط راسها على المخدة ولسه عيونها مفتحين وبتفتكر مشهد ندى ودونغهي L  

 
 فبتخرج ندى من الحمام وديما فوراً بتغمض عينيها وبتعمل نفسها نايمة  بتيجي ندى ناحيتها بتكلمها  
 
ندى : دمدوووم مش عايزة تتعشي قبل أما تنامي ؟!!
 
ديما !! ____________ -.- ZzZz : 


فندى اتلبخت بمكانها وبتقول بسرها : هي بجد نامت بالسرعة ديه !! ولا بتمثل انها كده …!!!…

 

وبتمشي وهي بتتكلم مع نفسها ومستغربة : ياااه ديما متغيرة أووي جداً !!! وبقت غامضة لدرجة كبيرة ومش فاهمة ايه اللي جرالها ..!! … وهي كمان ازاي اتقبلت علاقة هيوكي ولارا من غير اي اعتراض وانا رفضت علاقتي بدونغهي مع ان اتنينهم بنفس الفرقة  ولازم يهمها أمرهم  ايششش مش عارفة ايه الأفكار السودة ديه .!! لااا لااا هي مش كده !! ممكن تكون زعلانة مني من حاجة وانا مش واخدة بالي …!!! 


بعدها بتقول بملل : عـــاااا مال البيت هادي كده !!! أحسن حاجة اطلب ديليفيري واتابع فيلم أو حاجة اتسلى بيها ..!!!

ديما بعد أما طلعت ندى من الأوضة قامت أعدت وفتحت شنتطتها وطالعت شوكولاتة وأعدت تاكلها بطريقة مجنونة …  كانت بالوقت ده حاسة ان قلبها موجعها جامد ومتنمية لو انها تقدر تشيلو من جواها عشان ترتاح من ألم العذاب اللي بتحسو Lوكانوا عيونها مدمعة زي الأطفال وبتحاول تضبطهم بس هما بيغلبوها وبينزلوا وهي بتمسحهم بحرقة وبتفضل بتعيط بهدوء و بصوت ضعيف وهي بتاكل الشوكولا بقهر L

 

يتبــــــــــع ….
To Be Continue… 
 
 

Love and Dream of Oblivion “Chapter (9)”

Chapter (9):

“”..وتمــضـــي الأيـــــام بهــــــــدوء …!!””

بعد أما هيوكي جري زي المجنون يصالح لارا وقف قدام عمارة البنات وبعت مسج ليها !!…
 



مضمون المسج :

“” لارا أنا دلوقت موجود قدام البيت ومستنيكي تنزلي تتكلمي معايا !! … ومش هتحرك من مكاني غير أما نحل سوء التفاهم اللي حصل !! …”” 

لارا كانت أعدة بين البنات بعد أما قرأت المسج قامت فوراً زي الهبلة وبصت كده من الشباك لقيته فعلاً واقف وبيستنى … فهي أعدت تفكر تنزل ما تنزلش !! وتدور حوالين نفسها @_@ وبعديها فوراً خدت جاكيتها ونزلت جري والبنات المواكيس رنا وريم متوجسين ايه اللي جننها كده فجأة o.O ؟!!…


لارا نزلت ويعني قال لابسه وشها بالمقلوب بس من جواها عكس كده خــااالص هو واحشها جداً… وهو بردو لما  شافها قلبو رفرف زي الطير كمان واحشيتو خاالص بس كمان بتقل نفسو -_- !! …“”يا دي التقل -.- !!””

لارا وقفت كتفت ايديها وبتسمعو وطبعاً مش بتبص بعينه مباشرة -.- !!… 

 
هيوكي حط ايده على بؤه وبحاول يكون رزين : احم احم ..!! تشــومال بيــانيه L ما اعرفش ليه عملت كده ؟!! وازاي ده حصل ..؟!! … اوعدك مش هاكرر الغطلة ديه تاني ؟!!…

لارا بس بتسمع مكسوفة ومبسوطة ومش عاوزة تبينله خالص -.- !!… 

هيوكي بخبث : ولو يدايقك اننا نشوف بعض أوعدك مش هتشوفي وشي خالص ..؟!!!…


لارا لسه ساكتة بس في سرها طايرة من الفرحة انها بتذل الواد XD !!… 

 
هيوكي بيمثل عليها  : باين من سكوتك انك زعلانة جامد وبجد مش عايزة تسامحيني ..!! عشان كده بيانيه وهنسحب من حياتك نهائي ..؟!! … 


(( ودار نفسه وضحكت الخبث مالية وشو ومشي =
D .. فلارا حست ان الواد هيضيع من ايديها فبسرعة جريت وراه ومسكته من طرف قميصه o.O !! …))

 

لارا : أوبـــــااااا -.- !! … وين رايح وتاركني حضرتك !؟ مفكر فوتة الحمام متل طلعتو  -_- ؟!! … بتعمل عملتك وكأنك ما عملت شي ؟!!!…

هيوكي تخشب بمكانو وزي البابو في سره : هو أنا عملت ايه ياختشي o.O ؟!! أيكون انتي حامل بعيل مني وأنا مش واخد بالي -.- ؟!!…

لارا المتمردة رجعت ” هيييييي أخيراً :D “ : ليش واقف مسطول هيك ؟!!… بتعرف اللي بيدخل حياتي وبجرب يفكر ولو مجرد تفكير انه ينسحب هيك !! من غير أي مبرر ، شو بعمل فيه ؟!!…

 
 
هيوكي ارتعش من الرعبة وبيضحك بإستعباط : هيهيههيهي *.* آآآلهــويــزززز هو حد قال هينسحب ؟!! … ده انا اقطعو بسناني لو فكر بكده ؟!!… مين هو قوليلي عليه بس ؟!!…

لارا ببوزز وبتقل بتكتم ضحكتها : اعتذارك مقبول  -__- !! … اذا بتكررها مرة تانية من غير اذن بتعرف شو بعمل فيك ..؟!!

هيوكي قلبو طلع من مكانه وبيرقص وبوطاوة قال : هاهاهاهاها أراســوو !! المرة الجاية هاهيئك قبل أما ابدأ  😀  !!

لارا فوراً خبطته على رجلو وهي بتجز على سنانها >.< : هيوووووك جـــااااااااي >.< !! ضب لسانك أحسن ما ارتكب فيك جريمة !! -_- ..

هيوكي بيتوجع : عــــــــااااااا رجعنا >.< رجعنا للعنف !!! أنا كنت مبسوط بإيجازتي بعيد عنك ؟!! ايه اللي عمى على قلبي وجيت أصالح وحش زيك -_-..

لارا بكل ثقة : -__- انت أد الكلام اللي قلتو ؟!! … اذا أدو ورجيني عرض كتافك وجرب روح رجاع لاجازتك -.- !!…

هيوكي بضحكة خبيثه : هاهاهههاهههاااي معقول أقدر أعيش من غير عنفك معايا !! واحشاني أووي أووي يا رعب حياتي انتي ^^…

لارا بتبتسم بنصر وكسوف  D:  … 

هيوكي برومانتيكية هبلة : ســـارانيــه يا بلاااك جيرل هــارتي J …

 
لارا بكسوف غير معتاد : ^_^ نــــــادووو بــابــو لايفي J !!…

وراحت رمت نفسها بحضنه … وأعدو يحبو في بعض بطريقتهم المجنونة والمرعبة معاً =D !!… 



نسيب دووول برومانتكيتهم اللي كلها رعبo.O… ونروح دلوقت عند المصدومين =O

ديما مش متمنية تسمع عشان حاسة انو الكلام هايجرحها بتداري : هاها احكيلي شو صار ؟!! شوقتيني ؟!!…

ندى وخدودها طماطم بصت للأرض : دونغهي اعترفلي انه بحبني و…!! 

“” وندى ما كملتش بس بتحط ايدها على بؤها
بخجل وعيونها بيلمعوا  …!!””


ديما بحلئت بعيونها وحست كأنه حد خبطها على دماغها جامد وكانت ردة فعلها وقفت فجأة وخشبت في مكانها وما بقتش حاسة في الدينا ولا حتى سامعة ندى بتقول ايه *.* ؟!!.. …

 وندى اللي بدورها تفاجأت من ردة فعل ديما o.O !!…

ندى : دمدوم في ايه ؟!! ليه تغير لونك كده فجأة ؟!!…

ديما مش قادرة تسيطر على الغيرة اللي جواها : نعم !! شــــوووو قلتي  ؟!! هيك بكل بساطة عم تقوليها ..؟!!…

ندى متفاجأة : هو أنا قلت حاجة غلط ؟!! … ليه بتتكلمي معايا بالطريقة ديه ؟!!…

ديما : خلص خلص ما تحطي ببالك !!… 

” وراحت ديما تغير هدومها بس ندى مسكتها من ايدها جامد  ” …
ندى بتزعق : ايه يا بنتي ؟!! ايه الغلط اللي عملتو ؟!! ما تفهميني ؟!! ليه بتتهربي من الموضوع ؟!!… اتوقعت انك تفرحيلي عشان أخيراً لقيت حب حياتي !!…

ديما سكين دخلت قلبها وبعدها خدت نفس عميق وبصت للسقف ورجعت بصت بعيون ندى جامد : ندى فوراً من أول مرة وبهالسرعة هيك بصير بينكن ؟!! وكمان قدام الناس كلها بالشارع ؟!!…

ندى نزلت عيونها للأرض حست بخجل وبعدها ردت بارتباك : وايه يعني ؟!! … ما احنا منحب بعض ؟!! … واللي حصل عادي !!…

ديما فاقت على نفسها وحست لو اتكلمت بالموضوع كتير ندى هتشك بحاجة ردت عليها وهي بتجبر نفسها على الابتسام : اااه سوري ندوش !! كلامي كان قاسي لأني بخاف عليكي ؟!!… بكل الأحوال J مبروك عليكن ^^ ..!!“” ديما بتهرب وما خلتش مجال لندى انها ترد “” … أنا رايحة آخد شارو بلكي التعب بخف عني !!…
ديما مشيت بسرعة ودخلت الحمام وندى بتقول لنفسها : امممم يمكن ديما معاها حق !! أنا اتسرعت باللي حصل !!… بس ده كان أحلى حاجة حصلتلي وما بقاش يهمني حد خااالص !!
” وبتغير هدومها وبتطلع عند البنات ” …

 
ديما لما دخلت الحمام بدأت شلالات وسيول وأمطار غزيرة من الدموع بتهطل :”(( !! … وروحت شغلت المية وقعدت على طرف البانيو !!…

 
ديما رجع شريط الكاسيت بتوع اليوم يكرر نفسه بذاكرتها اضافةً للي قالته ندى !!…

 
ديما بعياط جــامد تحت تأثير الصدمة :
 العمى أنا أديشني عمية وغبية !!.. ليش هيك عملت بحالي وبإيدي !!… وهو ليش استغلني وحسسني اني شي خاص بالنسبة إلو ليشش 
L“بتعيط وبتعيط وقلبها بينزف زي الدموع اللي بتنزل منها “

 …: شو اعمل بقلبي اللي سيرني وراك ؟!!.. وهلأ فات الأوان وما بقى يسمع كلام عقلي !!… أنا سودت الدنيا بوشي وحاسة انو كل شي انتهى ما عاد عندي أمل بشي أبداً !!… 

وبعد اما شبعت عياط  … قامت مسحت دموعها بتحدي وراحت بصت للمرايا وقالت :
 أنا لازم ما خلي شي يكسرني أبداً !!! … وهالأمور كلها لازم ما اهتم فيها بعد اليوم !! … شغلي هلأ رح يكون أهم شي بحياتي وما لازم اخسره لو شو ما صار ؟!!… ورح دوس على قلبي وحاول اتجاهل حبي لدونغهي كرمال الفرحة اللي شفتها بعيون ندى اليوم !! …

بعدها ديما بتضحك بقهر :
 هاهاهاهاهاها وأكتر شي جارح قلبي انو شيون كشف القصة قبلي وأنا حاطة غشاوة على عيوني وهو بكلامو اليوم كان قاصد يوصلي هالمسج انو فوقي على حالك “دونغهي ما بحبك ولا بعمرو رح يكون إلك” … بس أنا ما كنت عم اسمع غير دقات قلبي اللي بالنهاية دمرتني !!… 

 
وجى تاني  يوم وشيون بعد أما خلص جدوله روح عند باباه 

 

زي ما وعدو …

 


 

شيون روح فوراً يشوف السيد الوالد في نادي البلياردو …

 وصل هناك ولقي والده ماسك العصايا بتوع البلياردو  و”السيجار” اللي بيدخنوها عوائل المجتمع المخملي على طرف بؤه … ابتسم ليه وقرب شوشو ليه ياخدو في الحضن 🙂 …

 
شيوون حضن أبوه من ضهره : آآآآبووووجي 🙂 ياااااه أد ايه واحشني حضنك ^_^ !!!…

الحج شوى : ها ها ها ابني حبيبي^^ !!! وانت كمان !!! …

 “وبيجي أبوه يبعدو عنه فبلاقيه لازق زي الصمغ ومتشعبط بيه   o.O  ” …



الحج شوى بيفتكر لما كان شيون صغنن كان لما يزعل يحضنه بالطريقة ديه : استنى أضرب الكرة ديه وبعديها منقعد جلسة مصارحة بقى هاهاها 🙂 …


شيون وقف يبص لأبوه وهو بيلعب وبيبتسم ابتسامة كده حزينة 😦 …

 بعدها أعدوا وطلبوا أكل وأكلوا مع بعض وشيون بحاول يكون كويس قدام الحج !!… وطبعاً الحج حاسس بيه … خلصوا وطلبوا حاجة يشربوها !!…

الحج شوى : هااا!! يلاا احكيلي بقى كل حاجة في قلبك ؟!!!… وما تحاولش انك تخبي لأني عارفك كووويس 🙂 

شيون تنهد : اووووه مش عارف ابدأ من فين 😦 !!!

 

 الحج شوى : الموضوع فيه بنت مش كده ؟!!!…

شيون بحزن وإحباط  : دييـــه آآبوجي !!!… الموضوع فيه بنت مش لاقي كلام اوصف حالتي معاها ؟!! … البنت ديه دخلت كده حياتي واحتلت قلبي وتفكيري من غير إذن !!! مش عارف ازاي حصل معايا كده ولا ليه هي ..!! وبسأل 
نفسي أسئلة كتير تاعبيتني ومش لاقي ليها جواب …

 

الحج شوى : معقول الكلام اللي بسمعو منك ؟!! … مين
هي البنت ديه اللي قدرت توقعك بالشكل الرهيب ده !!!… ما انت ياما بنات حاولوا يفوزوا بقلبك وانت ما اديتهمش فرصة ..!!!

 
شيون بإبتسامة حزينة : ما انت عارف ان كل البنات اللي 
مروا في حياتي كانوا بحبوني إما عشان شكلي أو شهرتي أو مكانتي الإجتماعية… ولا مرة حسيت ان وحدة بتحبني لشخصي أنا ..؟!!

 

الحج شوى : يعني البنت ديه حبتك لشخصك ؟!!…

شيون بإحباط : للأسف هي ما بتحبينيش خالص :(( ؟!!… بس الشعور اللي بحسو معاها مش بحسو مع أي بنت تانية .. هي بنظري بنت استثنائية مش شبه اي حد خااالص ..!!! 

الحج شوى : اممممم كلامك بدل يابني انك بتحبها وحتى انت بتعشقها لدرجة كبيرة !! … مش كده ؟!!…

شيون عيونه مدمعين وبصوت مخنوق : اممممم للأسف دييــــــه ..!!!

الحج شوى : ليه بتقول للأسف ؟!!! انت صارحتها باللي جواك ؟!!! …

شيون : أنيــــااا ما كانش عندي الجرأة اني أصارحها  :(… بس بطريقة ما !! فهمت منها انها مستحيل تفكر بيا ولا من أي ناحية …

الحج شوى : ليه بتعمل كده ؟!!! صارحها يابني وريح قلبك اللي بيتعذب 😦 … وانت عرفت الأسباب ليه هي كده ؟!!!…

شيون وهو منزل راسو بحسرة : يعني عندي شك في حاجة !!!… لسه مش متأكد منها … أظن هي بقلبها شخص تاني والشخص ده أقرب صاحب ليا للأسف 😦 وبيتهيألي هو أصلاً بحب صاحبتها ومش ببادلها نفس المشاعر 😦 …


  الحج شوى : يااااااه ايه المتاهة ديه !!!! “معاك حق يا عمي الحج -.-” طب تعتبروا انت وهي في الحالة ديه بتتعذبوا … 😦 وهي كمان ما لهاش أي ذنب باللي بيحصل ... لأن هي كمان وضعها صعب يا بني ويمكن أكتر منك 

 

شيون : اااااااخ هو ده اللي معذب قلبي أكتر … !!! هي ليه يتعمل بنفسها كده >.< …

 

 
 

 

 
الحج شوى : أقلك يابني !!! اذا بجد انت بتعشقها من قلبك المفروض ما تستسلمش خالص … ولازم يكون عندك صبر على بين ما هي  تحاول تطلع الشخص ده من قلبها …

 

 
 

 

 
شيون بيدي نفسو أمل : أراســووو آآآبوجي 🙂 …

 

 
 

 

 
شيون مبتسم والدموع في عينه :  كومــــاوووااا آآآآبوجي !!! بجد دلوقت حاسس ان هم واتشال عن قلبي اني قولتلك كل حاجة حاسس بيها …

 

 
 

 

 
الحج شوى خبطه على راسه بهزار : اسكت ياااااض “مالوو الحج اتحول كده !!!”... أنا صاحبك الوحيد اللي مش هتلاقي زيو  ولا هاتثق بحد غيره انو يخفف عنك -.- !! … 

 نروح بقى عند الأفافيل =D ..!!




 
روحت ريم كالعادة للشركة وكان كيو هيجي وراها عشان كالعادة يتدربوا وكده … فريم أعدت استنته بغرفة من غرف الشركة … وفجأة خبط الباب عليها واحد وسيم جداً وجذاب ومزززز         “احنا منعاكس اهووو =D “… 



الممثل “سونغ جونغ كي” اعتبروه ضيف شرف معانا بإسم “لي سانغ” =D
لي سانغ : أنيوونغهاسيوو J اوووه بيانيه دخلت الغرفة الغلط !! … اعذريني كنت بدور على صاحبي ^^ … 

ريم طبعاً بسرها “يا خلاااثثثثي!! مين الكائن المززز ده o.O!! “: أنيووونغهاسيوو Jأنياااا ولا يهمك !! … 

لي سانغ مسحور في جمالها : “في سرو : ايه ده في الدنيا ديه جمال بالشكل ده ؟!! : انتي بتشتغلي هنا موديل أو ملكة جمال سابقة !!ههه سوري أنا أول مرة بشوفك ؟!! …

ريم : هههه لااا أنا بس بجي كل كام يوم بدرب صديق ليا على شوية حاجات بتقديم البرامج ^^ .. “في سرها يعني من النهاردة هافكر اعمل شغلي دائم هنا =D “

لي سانغ : ههههه اهااا أهلاً بيكي ^_^ … اعرفك عن نفسي “بانحناءة ^^ لي سانغ ميندا” بشتغل مهندس صوت هنا J …

ريم : اتشرفت بمعرفتك ^_^ ريم ميندا لسه بدرس بالجامعة إذاعة وإعلام … والتخرج بقى ههههه على ربنا :D

لي سانغ وهو مسبهل ليها : هاهاها ربنا يوفقك ^^ … بعتذر لو عطلتك عن حاجة !! … بستأذن أنا دلوقت واروح ادور على صاحبي اللي مش لاقيه هاهاهها :D… أتمنى أشوفك تاني وأتعرف أكتر عليكي ^^ ..

ريم في سرها ” كنت من زمان تعال !! ده أنا بفرغ نفسي عن كل حاجة عشان جمالك “: ههه عاااادي جداً … خود راحتك J … وانا كمان دي حاجة تسعدني :D
 
ولسه كان هيخرج فدخل كيو للغرفة !!…

كيوو : ياااااااه لي سااانغ أنا كنت بدور عليك وانت هنا !!! … 

لي سانغ : لااا يا راجل أتمنى سموك ان يعفو عني -.- أنا اللي كنت بدور عليك ودماغي دخلت بمتاهة !!! .. فين كنت حضرتك بقى  !!…

كيو : هيهيهيهي معليش دور عليا ياخويااا :Dخليك بقى تشعر أد ايه أنا شخص صعب يلتقى بسهولة -.- احم احم …

لي سانغ ببصله بطرف عينه : -.- تبــــــاً للتواضع !!! 

ريم : هاهاهاها لي سانغ شي ده صاحبك اللي كنت بتدور عليه !!! … ربنا يكون في عونك على كده صحوبية هيهيهي :p …

 
لي سانغ : هاهاهاهاهها اه والله للأسف شوفتي بقى أد ايه حظي تعيس خلاني اتعرف على كده صاحب :P !! ..اعمل ايه بقى !!!…

كيو اتغاز منهم مع رفع الحاجب : لاااا بقى انتوا هتتفقوا عليا ولا ايه -_- ؟!! … يعني احمدوا ربكم ان انا اتنيلت وصاحبت مخلوقات زيكوا -_- … 

ريم ولي سانغ بس بيضحكوا باستهزاء لزيدوا غيز كيو : هيهيههيهيههاهاهاها :P …

 
كيو : اضحكوا … اضحكوا … استمروا -_- لسه من عشر دقايق عرفتوا بعض !!! فوراً اتفقتوا عليا !! أماال لما تؤعدوا أكتر مع بعض هتعملوا ايه بقى ؟!! …

ريم : هاهاهاها هنولع بيك ونريح البشرية من شرك بقى !!! …

لي سانغ : هاهاهاها وأنا بشد على ايدك !!!

كيو : يلااا يلااا كل واحد على شغلو بقى -__- !!! … كفاية رغي من غير فايدة -.- ما تضيعوش الوقت ” الوقت كالسيف ان لم تقطعه قطعك -_- !!! …

لي سانغ : هاهاهههااي أوووباااااه =O !!! يااااه ايه الحكم والأمثال اللي تقطر ديه  o.O!! دا انت طلعت مثقف وحكيم ياخويااا ..!!!…

 
كيوو ببصلو بقرف : ديـــه -__- !! بس لما بشوفك -.- جهلك بيطغى عليا يا صاحبي =D!!… يلاا امشي قدامي عاوز آخد  رأيك بأغنية كده وأشوف “صوتي المخملي” بقى عامل فيها ازاي -_- !!!…

لي سانغ : هاهاها اللهم زيدك تواضع !! يلااا بينااا … سعيد بمعرفتك ريم شي J !!! … الأيام جاية ولازم نقعد كده نخطط شوية حاجات عشان عملية تخليص البشرية من الكائن الإيفل ده هاهاهاها …

” كيو أعد يزقوو عشان اقلوب الخارجة من عيونوا المسبهلة -.- …”

كيوو : يلااا يلااا انت هتلزق في البنت !!! يلاا غووورر قدامي !!! … ريم مش هتأخر عليكي بس خمس دقايق !!!…

ريم بتغيز كيو : هااههاهاا وأنا سعيدة أكتر … وبانتظار لقائك مرة تانية لي سانغ شي J … أوكي أوبااا أنا هستنى -_- مش تنساني وتنااام بقى !!..

كيو بضحكة شريرة : لاا اتطمني بس بنام ساعتين بالكتير وبجيكي طاير هيهيهيهيهي :P

وطلعوااا روحوا وريم أعدت تستنى كيو ” استني ياختشي -.- هيهيهيهي :P ” …

لي سانغ لما بيخرجوا بيتشعبط في كيو : ما تقوليش ان ملكة الجمال اللي جوا هي الجيرل فريند بتاعتك ؟!!..

كيو بيزقو بقرف : جيرل فريند ايه يا عبيط !!.. عينك بقت زايغة كده ليه ما انت كنت قطة مغمضة !!..

لي سانغ : ههه حاجة تفتح النفس على الحياة بقى ؟!!.. الواحد ينشد زي المغناطيس ليها لا إرادياً !!.. يعني لو ما فيش بينكم حاجة أجرب حظي معاها !!..

كيو بيشرأط وبيخبطو هلى دماغو : قطع لسانك يا بعيد !!… حسك عينك تقرب ناحيتها !!.. اقطعك بأنيابي الإيفلاوية -.- !!..

لي سانغ بيحافظ على روحو وبيروح مع الإيفل -.- …

عدت أيام كده صوروا الMV لأغنية SPY… وأعدوا يروجوا للأغنية وزي ما شفتوا كسرت الدنيا ولقيت اقبال كبير وكده =D … وعملوا جولات SM ما بين اليابان وسينغفورة وبرضو كانت ناجحة جداً …

 وكانت ندى ودونغهي مفرفشين مع بعضJ… ديما بدوس مشاعرها وبتتجاهلها على أد ما تقدر L 

وشيون لسه حاسس بالذنب بعد اللي قالوLوهي بتعامله بنطاق الشغل مش أكتر وبكل احترام -.-…

 هيوكي ولارا كالعادة مجانين مع بعضيهم عايشين جو الرعب والجنان ومبسوطين  o.O

 رنا وريووك زي ما هما بيلتقوا زي الحرامية     -_- … 

ريم لسه بتدرب كيو وهو بحاول يقربها ليه بشوية حركات وهي شوية بتتجاوب معاه ويمكن بدأت مشاعر الاعجاب تولد عندها -.- …

 
 
 يوم من الأيام !!….


 وزي العادة الكل صحيو بكسل وروحوا أشغالهم … منهم مظأتت ومفرفش آخر رواق =
D ، ومنهم مش طايق نفسو >.< ، ومنهم مش داري بالدنيا ولا فارقة معاه حاجة -.- ، وووو….إلخ !! -__-…

في شركة SM طلعت ديما من مكتب لي سومان والدخان طالع من ودانها زي العادة >_< … 

ديما بتكلم نفسها : يعدمني يــــااااك منافس على الخنافس  …ايششششش كل يوم لازم شوف خلقتلك وعكر نهاري ؟!!!!… 


 
فجى دونغهي ولقيها بحالتها ديه وقف وسند نفسه على الحيط وبيبصلها بهدوء وبيبتسم 🙂 … 

ديما مش واخدة بالها ليه … رفعت راسها وبصت للسقف وخدت نفس عميق : ااااااااااااااااااه قلبي الصغير لا يحتمل -___- … 

” بعد أما نزلت راسها لقيت دونغهي واقف قدامها اتخضت وكمان اتكسفت منه وتنحت شوية وحست بارتباك كالعادة لما تشوفو : انــ ـــ ــت من امتى هون o.O ؟!!!

 دونغهي بابتسامة : J هاهاها من دقيقة تقريباً !!… مالك بتكلمي نفسك كده ليه ؟!! مع اني ما فهمتش ولا حرف بس أكيد بتشتمي  سومان شي ” أفشتنــــي يــــــاااا راجــــل -__- !!! “…

 ديما ضحكت بارتباك وأعدت تبرر : أنيــــااااا !!! أشتم سومان شي مستحيل ^^ ما في منه ههههه ” لااااا يا بت ايه الصدق اللي انتي فيه -.- !! ” … 

دونغهي بدهاء غير معتاد : مش مضطرة تبرريلي هو بجد شخص مش محبوب :/ !! …

ديما اتكسفت واكتفت بابتسامة 🙂 … بعدها مشيوا على مكتبها … 

ديما بتحاول تكون طبيعية : اااااه صحيح انت ليش جاي ع الشركة ما عندك تصوير بهالوقت ؟!!! … 

دونغهي : ااهاااا بس كانوا بصوروا مشاهد تانية فاستغليت الفرصة وجيت أسألك عن جدولي للأسبوع ده !! … 


ديما اعدت على مكتبها وفتحت اللاب وأعدت تشوف الجدول … 

 ديما : بتحب اطلبلك شي تشربه !!! … 

دونغهي : كوماااوووااا مستعجل ما عنديش وقت !! … 

ديما : أوكي براحتك ^^ … بهدا الأسبوع عندك يوم بتنهي الدراما فيه مع يوم استراحة وهدا اليوم بيكون عيد ميلادك J وبعد هاليوم بدنا نسافر لتايلند أنا وانت وشيون عندكن تصوير لماركة “Bench” …إلخ …
 يوم عيد ميلادك حابب تعمل حفلة كبيرة ولا بس مع رفقاتك ؟!! 

دونغهي بفرحة غريبة : ههه أنيـــاااا ^^ !! بس هتكون حفلة صغننة كده مع الأصحاب J ؟!! … وانتوا طبعاً في مقدمة الأصحاب هتكونوا معايا أكيد ^^ !!..

” ديما قامت من مكتبها وادتو كيسوو رقيقة عفوية على خده وقالتلو : من هلأ حابة قلك Jسانجيل شوكاهي هاميندا أوبــا ^_^” … طبعاً ديما بعد أما عملت كده خدودها بقت طماطم وقلبها هرب منها “

دونغهي اتكسف وارتبك اتفاجأ منها “بس بعدين خد الموضوع انو عادي : ههاهاها ^^ كــومــااااوواا ديمووو J …

 
بعدها هو سرح بعيونوا اللي بتلمع !! هايعمل ايه بيوم عيد ميلاده ؟!! 

“وديما أعدت تتأمل بيه وتقول في سرها بحزن :
 اوووووه يالله أديش ندى محظوظة فيك !! .. معقول مو حاسس فيني ؟!! .. يــالله لو بتعرف أديش بحبك !!… ” ابتسمت بإحباط ” =/ …

 ديما كسرت الصمت : احم احم !!.. أوبــــاااا ^^ مشان انت وندى ؟!!… يعني انت شو بدك تعمل هلأ ؟!! بدك تصرح بحبك للكل ؟!! … 

دونغهي بفرحة : ديـــــه J … طبعاً الأعضاء عرفوا ^^ … 

ديما بقهر : أوبــــاااا بقصد الاعلام والمصيبة الأكبر “لي سومان شي ” -__- ؟!!!!! … 

دونغهي : ما تشغليش بالك أنا بظبط أموري معاه 🙂 !!! …

 ديما طبعاً بتدوس على مشاعرها وبتكبتها على اد ما تقدر >.<  : أوكي دير بالك على حالك لأنو هو بينخاف منو !!..

دونغهي : ما تقلقيش عليا أنا هاشتغل على  الموضوع بطريقتي لأن ما فيش امل يتخبى ومهما داريت  لي سومان هيعرف أكيد >.< !! … ما هو زي الشيطان وعنده وسائله اللي بيعرف فيها ><  … 

ديما قامت اعدت قدامه ع الكرسي المقابل ليه : معك حق ولما يصير الأمر واقع ما رح يطلع بإيدو شي !!..

دونغهي ارتاح جــــامد من كلامها وراح مسك ايدها بعفوية : اوووووه تشومـــال كومـــاووواااا 🙂 …!!!.. انتي بتهتمي بينا كلنا !!.. بس ناسية نفسك كده ليه يا ديما !!… 

 ديما حست التنميل بقي يمشي بكل جسمها لما مسك ايدها ودقات قلبها بدأت تخبط بقوة o.O !! ...

 ديما سحبت ايدها بخفة وارتباك : انت بتعرف انو الشغل آخد كل وقتي !!..

دونغهي بعيون بتلمع : حتى لو كنتي مشغولة والشغل اهم حاجة بحياتك مش لازم تنسي نفسك انتي بنت حلوة ولسه بأول عمرك ولازم تجربي الحب عشان هو شعور حلو واوي وبيحرك حياة الإنسان !!..

ديما وقلبها مولع وبتبص في عينيه بحزن وفي سرها : انت رح تحكيلي على الحب وأنا أكتر بعرف شو يعني الحب وشو يعني عذابو !!…

 “وحبت تغير الموضوع” … ديما : هههه شو حبيت الأعدة هون ^^ يلااااا قووووم بسرعة ع شغلك بكفي تقصير -___- … 

دونغهي : ههااههاااا شدني الكلام معاكي ونسيت الوقت ^^ يلاااا أشوفك ع خير J !! … 

وراح بعثر شعرها بطريقة كيوت: أنيوووو يا جميل ^^ …
 

ديما بتداري احباطها ودموعها وقلبها اللي بيتشلع منها شوية شوية :”( : دير بالك ع حالكJ أنيوووو أوبــــاااا ^^ … 


دونغهي روح على شغله وديما غرقت في أفكارها ودموعها … 

 نطير دلوقت لراديو سوكيرا ..!!

 
 
 
كان  ميني وريووك مندمجين بتقديم البرنامج الإذاعي بتاعهم وبهزروا ومبسوطين كده =D



 فجت رنا وكانت واقفة بتستنى ريووك يخلص بغرفة تظبيط الصوت وفرحانة وهي بتشوفه بيشتغل ^^ …

 ريووك بص كده وبحلق o.O تفاجأ بجيتها كده من غير ما تقول ليه !!!… ولونه بدأ يتبدل كل شوية وميت رعبة ان حد يشك بحاجة >.<… وبعد أما خلصوا قام طالع فوراً عندها …

ريوووك ببرود : أنيوو رنا شي !! “وقلها بينه وبينها بصوت ضعيف وهو بيجز على سنانو”انتي بتهببي تعملي ايه هنا ؟!! ليه ما اديتيني علم انك جاية >.< ؟!! …

رنا اتصدمت منه انه ليه قابلها بالطريقة ديه !! : أوباااا !! جبت معايا أكل ليك ولسونغ مين أوباا !!! كنت فاكرة ان المفاجأة ديه هتعجبكL !!…

ريووك : ومين قالك اني بحب المفاجآت اللي من النوع ده ؟!! … يلاا حطي الأكل وروحي فوراً قبل أما ينتبه ليكي حد ونتفضح .!!!.. 

 
رنا عيونها دمعوا : أوباااا ليه بتتكلم كده معايا ..!!.. أنــــ..“ما قدرتش تكمل كلام جى ميني ناحيتهم   “..

 ميني : ياااااه رنوووش عندنا هنا ^_^ ايه المفاجأة الحلوة ديه ؟!!… نور الراديو بجيتك ؟!!..

رنا بتجبر نفسها انها تبتسم : كوماااوواا أوباااا ^^ … منور بوجودكم J …

 
ريووك بإرتباك : هاهاها ديــه !! هي جت عشان جابت لينا أكل J وقالت انها مروحة فوراً ؟!!.. “وبصلها بإن تعمل زي ما قال هو ..!!

 ميني : بووووه !!! مش هتروحي ، لازم تقعدي معانا وتشاركينا ؟!! مش حلوة مننا نسيبك تروحي كده !!…

رنا بإحباط كبير : L بيااانيه أوبااا ^^ !! أنا لازم اروح دلوقت ؟!! انشاء الله بكررها غير مرة !!.. حبيت اسلم عليكم وقلت يمكن من كتر الشغل مش لاقين وقت تاكلوا فجبت أكل معايا !!.. اتمنى  يعجبكم طعمه وصحة وعافية سلفاً ^^…

 ميني : يااااه >.< ريووك مالك ساكت كده !! ما تقول كلمة !!…

ريووك مرتبك : ديــــه !! ديــــه !! كومااوواا رنا تعبناكي معانا ^^ J !! …

 ميني  : -__- ياااا ريتك بقيت ساكت أحسنo.O !!.. رنووش كنا متمنين تبقي معانا ^^ !! بس بما انك مستعجلة كده مش هضغط عليكي المرة ديه !! بس المرة الجاية مش هتقدري تهربي مننا خالص هاها J !! 

رنا ندمت على الساعة اللي فكرت تعمل فيها مفاجأة : أراسوو أوباااا ^^ أنيووو بقى L


بعد أما روحت وهي متدايقة جااامد L وريووك حاسس بيها بس اتضطر يعمل كده من كتر خوفه… 

ميني بيشخط بيه : ياااا بابوو >.< !! انت كان لازم تتحايل عليها عشان تبقى !! دي قلت ذوق انها تروح كده فوراً ..

ريووك لما يكدب : أوتوكيه انا بقى -.- !!! هي كانت عاوزة تروح !!! أخليها تقعد بالعافية يعني !!!..

 ميني متمني يضربه : غوووررر من وشي قطيعة تقطعك على البرادة اللي انت فيها ديه -.- !!!.. ايشششش >.< …

طبعاً ريووك بعت ليها مسج وحاول يعتذر بس رنا ما ردتش عليه خالص وكانت مش طايقة تشوف وشه حتى …

نسيب دووول في تخفيهم ونروح لمكانٍ أكثر رومانتيكية ألا وهو …!!!…

  دونغهي بعد أما خلص جدولو بدري كده .. حب يروح هو وندى على مكان يصيعوا بيه =P ..!!

 
دونغهي بيكلم ندى على الموبايل … 

ندى : أوبـــااااااا J … 

دونغهي : هاهاها بموووت بالكلمة ديــه ^^ أخبارك ايه يا بيبي ؟!!…

ندى بتدوب زي الأيس كريم و“أنا معاها”o.O : احم احم ^^ كنتشــانا !! وانت عامل ايه  !! … 

دونغهي : كويس اني بسمع صوتك ^^ وحشاني جداً جداً J !!…

ندى : هاهاها وانت كمان يا أوبــاااا ^^…

دونغهي : هاهاهاها صدقيني اني أشعر بالضعف قدام الكلمة ديه يا بيبي ^^ !!! … 

ندى بخدود الطماطم بعيد عنها : احم احم ^.^ وعلى فكرة وانا بحب الكلمة ديه منك ؟!!…

دونغهي بيستغشم : ههاههها ايه هي “أوبـــااا” ..=D !!
ندى : هاهاهاها لأأأأأأأأأأأ طبعاً -.- خلاااص انسى ^^ !! …

دونغهي : هاهاها ازاي أنسى اللي بتحبيه يا “بيبة حياتي انتي” ^_^.. 

ندى قلبها هيجري من جواها : هاهاها ايووون هي ديه =D !! …

دونغهي : طب خلااص مش هناديلك غير بيها من هنا ورايح J يلاا جهزيلي نفسك كده وخلينا نخرج نتفسح شوية !!..

ندى : هنروح فين !!!…

دونغهي : يعني لازم تعرفي -.- ؟!! هاخطفك هاهاها يلااا اجهزي وخلااص أنا جي أخدك حالاً وما تتأخريش !! .. عارف البنات وتجهيزاتهم اللي مش بتنتهي بعشر ساعات -.- !!…

ندى : أراســوو -_- هاعديها سيرة البنات المرة ديه !! بس المرة الجاية ليك حساب تاني !!… 

دونغهي : هاهاهاها طب يلااا اجري اجهزي وانا نص ساعة وبكون عندك J …

ندى : أراســووو J !! أنيووو …

وروحت جهزت نفسها وبعدين هو كالعادة رنلها وهي جريت نزلت عنده ” حاسبي تتكعبلي من على الدرج ياختشي DX ..!! ” 

وروحوا… ولما وصلوا نزل دونغهي من السيارة طبعاً زي البرينس -.- !!… وفتح ليها الباب مع ابتسامة عريضة     J =D … 

ندى وهي بتنزل : ايه ده =O !! احنا جاين نحضر فيلم بالسينما  !! …

دونغهي بضحكة البيبي : هاههاا ديـــه ^^ أنا عاوز احضر مع البنت اللي بحبها فيلم “التايتنيك” من زمان وانا بحلم بكده J …

 ” -__- يا دي أحلامك القديمة والمعفنة -.- ..!!””

ندى طايرة من الفرحة طبعاً : هاهاها بس الفيلم ده قديم جداً !!.. تعال نتابع غيره !! ..

 
دونغهي عَنِّد وضرب بووززز (أمووت أنا في البوووزز -.-) : أنـــدووويــه -.- مش عايز اتابع غير الفيلم ده بقى !!… 

ندى : أراســوو ^^ هاهاها بس بلاااش البوووزز ده بقى -.- !!..


وراح مسك ايدها وسحبها ودخلوا فوراً … ندى فتحت بؤها على الآخر لأن حضرت جنابو كان حاجز صالة السينما ليهم وحديهم “والشيطان تالتهم وبس” احم احم DX “!!..

 
طبعاً كانوا مندمجين وندى وشها بيعطي ألوان الطيف من كتر الكسوف والخجل ” امممم وشك الوش ده =P “ .. ودونغهي طول الوقت ماسك ايدها ومش بيسيبها عايش الرومانتيكية ما بين الفيلم وما بين ندى =D … 

 
اعتبروا ان ما فيش ناس وراه “” وشغلوا الفيكشن بتاعكوا بقى -.- “” هيهيهيهي :P …
بعد أما خلصوا الفيلم ” طبعاً ندى قرفانة الفيلم باللي فيه  و”انا كمان  معاها” -.- بس ضحكتها من الودن اليمين للودن الشمال انها كانت معاه وبتحقق رغبته =D …!!”
طبعاً ما شبعوش من بعض روحوا بعديها على ” كافيه العشاق الموجودة بكوريا هااههاا :p” وكان طبعاً جوها رومانتيكي للغاية ^^..!!

 

” ايه النهار المليان رومانتيكية ده !! ربنا يستر بقى =D!!”

 .. أعدوا من ناحية مطلة على الشارع كده وكان الجو مطر وشاعري ” ااااه ياني  o.O ” …

دونغهي : هااا !! ايه رأيك بالفسحة الغير مخطط ليها ديه  =D ؟!!..

ندى : هاها لا بجد كانت تووووحفة ^^ ما توقعتش اننا نروح سينما !! وكمان نحضر فيلم قديم فيها هاهاها DX !! …

دونغهي رجعله البووزز : ووووويــــــــــه  -.- !! ما عجبكيش ذوقي بالأفلام !! “”للصراحة لأأأأ =D””… ده اكتر فيلم رومانسي بحبه بحياتي !!

ندى : هاهاها أنيـــااا !! أنيـــااا !!..على العكس لأني معاك حبيتو ^^ … “”آآآآآآآآآه يا كــدابــة -.- !!””

 
دونغهي قرب منها كده بنظرات سوسة : ديـــه ^^ !! عيديلي ما سمعتش يا بيبي !!…

ندى بخجل : هاها أوبــــــــاااااااا كفاااية بقى ^^!! …

 
دونغهي قلبه بيرقص ع الدقة ونص : هاهاها أيووون هي ديه اللي كنت عايز أسمعها ^^ بعشقها منك وبعشقك انتي أكتر ^.^ …

 “وجي بكل ما يملك من رومانسية قرب منها بكل هدوء شوية .. شوية ..!! عشان يبــوووووو…!!!!

 فجأة طب عليهم الجرسون o.O !!… 

” هيهيهيهيهي كـــــــااااااااااسفـــة DX :p
الجرسون مكسوف : احم احم أنيوهاسيو ^^ اتفضلوا حضرتكم حابين تطلبوا ايه !!..


دونغهي دار وشو على الطرف التاني واتغاز انه قطع عليهم لحظتهم ودودودود >.< وبعدين لف ليه وهو بيجز على سنانو مع ابتسامة مصطنعة : احم احم J ممكن اتنين عصير لو سمحت =D !!…

ندى طبعاً ماسكة نفسها من الضحك بالعافيةDX

دونغهي ببوزوو : -.- يعني ايه الجراسين الأيام ديه !! .. حاطينهم بيجوا بأوقات مش مظبوطة خالص  >.< !!..
ندى طبعاً خدودها نار : احم احم ^.^…

بعد شوية دونغهي رجع قرب وقعد يلعب ليها بشعرها !!…

ندى مسكت ايده وبصت لعيونوا ، بعيونها اللي بيلمعوا : أوبــــاااااا ^^!!

دونغهي برقة : حيــاة وروح وقلب الأوبـــاااااJ !! …

 ندى بخجل : أوبــااا ^^ !! بتوعدني  وعد انك تفضل صاين ثقتي بيك دايماً على طوول وما تخونهاش خالص !!… وما تسبنيش يا حبي !!

 
دونغهي بعيون مطلعة قلوب : ^_^ طبعــاً يا حبي !!… وعد أكيد استحالة اعمل حاجة تدايقك خاااالص J واعتبري طول ما انتي ملكي !! هاعمل اي حاجة عشان اسعدك ومش هايهون عليا ان تنزل منك دمعة وانا أكون السبب فيها وعد وعد وعد يا بيبة حياتي ^_^ “وقرصها بحنية على أنفها ” … وانتي برضو أوعديني انك مش هاتتخلي عني مهما كانت الأسباب  !!… 

ندى بخوف : أسباب ايه ديه اللي هاتخليني سيبك وابعد عنك ؟!!..

دونغهي بيمسك ايدها بحنية : انتي عارفة يا حبيبتي كوني فنان فاهيكون حواليا اشاعات وأكاديب كتيرة ولازم تستحمليها ويكون عندك ثقة بيا وبحبي ليكي !!… عشان انتي الوحيدة اللي في بقلبي !!…

ندى نزلت راسها بخجل J : أنا عشان كده سلمتك قلبي ^^ لأاني واثقة انك هتسعده ومستحيل تجرحه بأي حاجة كانت !!…


“”جى الجرسون وحطلهم كوبايات العصير!!!… وهما اعدوا يشربوهم وما خلوش حاجة إلا رغيوا بيها وطبعاً ما شبعوش من كلام الغزل ده اللي “للكبار فقط” يعني نحنا الأطفال مش مسموح لينا نسمعو  -.- … 

 
وبعدين وهما خارجين من الكافيه كان في“عيون متخفية” بتراقبهم من أول ما روحوا السينما ولحد ما دخلوا الكافيه من غير ما يحسوا أو ينتبهوا ؟!!…

.
,
,
 
STOP =D 

كفاية عليكم لحد هنا نكمل بقى الشــــــــــــابتر الجـــــااااااااي ^^

Coming Soon ^^ :

ستشــاهدون في الحلقة القادمة :

مين يا ترى الشخص اللي براقب ندى ودونغهي ؟!! وايه التطورات اللي ممكن تحصل بينهم ؟!!… ودونغهي بيخطط يعمل ايه في حفلة عيد ميلادو ؟!!…

ريووك ورنا بعد أما عاملها بالطريقة ديه وهي زعلت جامد L !! هل هترضى تكلموا تاني ولا هتاخد موقف من ناحيتو ؟!!!
 
ريم وكيو ممكن بعد دخول الشخصية الجديدة “لي سانغ” تحصل ما بينهم تطورات بعلاقتهم ؟!! … تبادل اعجاب أو غيرة أو حاجات تانية مثلاً-.- ..؟!!!

 

ديما هل هاتفضل كده مستسلمة لمشاعرها ناحية دونغهي ولا هاتعمل حاجة تريحها ؟!!..

شيون بعد أما كلم باباه وطالع اللي جواه !!… هايعمل مبادرة ناحية ديما ولا هايفضلو على حالهم كده ؟!!…

……………………………………………….
وأخيراً وليس آخراً =D … !! … ايه أكتر مقطع عجبكم بالشابتر كلو ؟؟!!
Thanx for your follow-up  ^.^   See Ya J

 

Love and Dream of Oblivion “Chapter (8)”

 Chapter (8) : 

“”…وانــكـــسر قــــلـبي …!!””

ريم بعد أما خلصت محاضرة روحت للشركة عشان تقابل كيونا … وصلت ريم الشركة سألت عن كيو وعرفوها على الغرفة الموجود بيها …

 
خبطت الباب ودخلت فلاقت كيونا اعد مع شباب وبنات “طاقم البرنامج يعني” =D

 “”يااا خلااااثثثثي الملاك البريء =D 

 
وأعدين بيهزروا مع بعض … ولما شافوها سكتوا وبصولها من فوق لتحت لأن شكلها مش كوري زيهم وكمان جمالها زي القمر انبهروا بيه ” هي من الفضاء الخارجي يعني o.O“…!!

 فهي اتكسفت اووووي من نظراتهم :D … 

ريم انحنت : انيووهاااسيووو J  !!… 

كيونا : أنيووو ريم شي ” ريم خشبت انه نادا ليها برسمية “ اتفضلي ادخلي J …

 

دخلت وقام واحد من الشباب وخلاها تقعد مكانه !!… كيونا عرفها عليهم J !!… ريم كانت مش مرتاحة وما خدتش ع الجو -.- !!… 

كيونا حس عليها وهمس ليها : انتي مش مرتاحة صح =D ؟!!!… 

ريم بابتسامة مصطنعة : أنيااا أنيااا ^^ كنتشانيووو J !!… 

طبعاً الماكني مش عليه الحركات ديه -.- !!… راح مسك ايدها وقومها واعتذر منهم وطلعوا من الغرفة !!…

 والطاقم أعد “دودودودود” انه مش من عادته يعامل بنت بالطريقة ديه !!! o.O …

كان كيونا لسه ماسك ايدها وريم صدمتها بتزيد بيه يوم بعد يوم o.O..!!

كيونا حس على نفسه وساب ايدها لما وصلوا على غرفة تانية كانت فاضية بس هو وهي فيها وطبعاً الشيطان تالتهم هيهيهييههيهي DX PX

 كيونا حب يتسلى شوية : هــااا ما قلتليش جاية هنا ليه ؟!!! -.- … 

ريم فهمت عليه : والله حبيت أجي أغير جو ..!!.. عندك مانع -.- ؟!…

كيونا بيتصدم بذكاءها : ليه المكان ده منتجع للفسح ولا ايه o.O ؟!!..

 ريم بكل ثقة : عاتشي يا أوبااا !!.. أنا أي مكان بروحلو بيبقى جميل زيي J !!..

كيونا عقلو كهرب : بـــووووه o.O !!.. ازاي بتقولي الكلام ده في حضرة وجود الجمال اللي ما فيش زيو ؟!!.. ايه الغرور ده كلو -.- ؟!!..

ريم بتربع ايديها وبتقعد بتلف رجل على رجل : احم احم -.- !!.. من بعض ما عندكم -_- !!… لو سمحت اطلبي فنجان قهوة عشان أصحصح قبل أما نبدأ التدريب !!… 

كيو مصدوم وهايعيط ان حد قدر عليه : أأأ .. إإإإ .. o.O هو أنا جرسون عند سيادتك !!.. طب ماشي >.< !!.. وقهوة حضرتك حلوة زيك =P ؟!!..

ريم وهي بتلعب بشعرها وبكل برود : لأأأأأ معقول مش عارف ان القهوة السادة للسادة J؟!!…

كيو رجليه لوحديهم بيمشوا ودماغو بتلف عشان حس لو فضل هايولع فيها ويخلص -.- !!…

كيو وهو ماشي وبيجر على سنانو :خااااررروووبيتك يا ميني الندل أنا أتحط بموقف عبيط زي ده !!.. ان ما وريتك انت والبابو ديه اللي جوا >.< ايششش >.< !!… 

 

وبعد شوية أعدوا على الطاولة وأعدت ريم تشرحلو الأساسيات وهو ببص بملل لأنه هو بيعرف كل حاجة أصلاً وحاسس هيمووت من الزهق T__T  “هيهيهيهي DX PX  أحسسن تستاهل -.- “

وهي يا عيني عليها واخدة الدور صح ومندمجة وكيو شوية ببصلها بصات سوسة ~.~ ..!!… وشوية بيتثاءب *.* ..!! 
وبقيوا كده لحد أما أخيراً خلصت ريم وبعدها روحت على البيت وبقي كيو يقدم برنامجو “
Radio Star“…




 نروح بقى لمكان آخر ..!!


بعد أما شيون وديما خلصوا من اللقاء الصحفي وبعد اللي حصل بينهم وشيون كان متعصب جداً ومش طايق نفسه  >.< !! 

 هو روح يصور للمجلة وطبعاً كان مش على بعضو خالص -.- ، وطول الوقت سرحان … ملامح الاحباط والزعل مرسومة  على وشه !!… L

 

فجأة رن موبايله !!…

شيون : يبوسيوو أبوجي !! …

الحج شوى : ازيك يابني !!! … واحشني أووي ^^ !!..

شيون : وانت كمان ^^ أنا الحمدلله … انت ازيك ابوجي !! …

الحج شوى : مالك يابني صوتك مش كويس كده ليه ؟!!… “قلب الأب بقى !! “ …

شيون : كنتشاناااا ما فيش !! … من ضغط الشغل تعبان شوية … ما تقلقش !! …

الحج شوى : شيووون الكلام ده تقوله لحد غير باباك !! … انت جرى معاك حاجة زعلتك صح !!! .. خلي في بالك أنا بعرف اللي جواك من غير حتى ما تتكلم -_- …

شيون : آآبــــاااا :(( !! … ما تزيدش عليا الهم اللي أنا فيه 😦 !!..

الحج شوى :ايه ايه ؟!! أنا حاسس ان فيك حاجة متغيرة !!… ولازمها قعدة ونتكلم على رواق ؟!!… بكرا بعد أما تخلص  شغلك … تعال بالليل لنادي البلياردو @&%*$ وأنا بكون هناك مستنيك … أراتشـــي !!! …

شيون : أراســـوووو أبوجي !!… أنا كمان عاوز أكلمك 
L !!…

 
 

 نشوف بقى رنا اللي خلصت من الجامعة وروحت تقابل حبيبها  !!….


بإحدى الكافيهات الصغننة اللي مش مشهورة خااالص -.- ومستخباية بأحد الأزقة الديقة !!… دخلت رنا ومبسوطة أوي وابتسامتها العريضة مرسومة على وشها =
D … بتجري ناحيتوو بلهفة وبتحضنو !!…

رنا : أوباااا وحشيتني أووووي J !!..

ريووك وهو حاضنها بحنية : وانتي كمان يا روحي J !!…

وبيقعدوا بيشربوا حاجة وبيرغواااا مع بعضيهم وبيتغزلوا ومن ذلك الكلام -.- !!… وفي وسط الحديث !!…

رنا : اااه صح افتكرت !!.. أنا نسيت أقلك على حاجة مهمة ؟!!…

ريووك : حاجة مهمة ؟!!.. تخص ايه ؟!!..

رنا وعيونها بتبرق : بتخصنا أنا وانت طبعاً J!!… مبارح ريم عرفت عن علاقتنا واتقـبـــ…. !!…

ريووك بعصبية بقاطعها : ايه o.O !!.. انتي بتقولي ايه ؟!!.. ازاي تخلي ريم تعرف من غير ما تسأليني ؟!!.. 

رنا بخوف : أوباااا مش بإيدي والله !!.. هي وكيو شافونا مبارح بالصدفة L !!!.. 

ريووك شرأط وقلبوه يوقف من الرعبة : يا نهااااااااارررر أسوووود o.O !!.. برضو كيو عرف !!… يا دي المصيبة اللي وقعت بيها يا أنا !؟!!…ايششش أوتوكيه >.< !!!

رنا بتخفف عنو : انت ليه مكبر الموضوع كده بس !!.. ما هو عادي في الاول ولا الآخر هايعرفوا !!..

ريووك بيدراي : أنااا كنت حابب أقلهم عن علاقتنا بطريقتي الخاصة !!.. مش كده !!.. ده همااا هيهببوا عيشتي اني داريت عنهم الموضوع وكيو وريم 100% بيكونوا نشرو الخبر بشريط عاجل في ثواني !!..

رنا بإحباط : ما تقلقش كيو ما عرفش بحاجة L… ريم عرفت تداري الموضوع من غير ما يحس هو ..!!.. وبرضو هي وعدتني انها مش هاتقول لحد عشان الموضوع ده بخصنا احنا !!..

ريووك بيرتاح شوية : طب انتي متأكدة من ريم ؟!!..

رنا بتبحلق فيه : معقول السؤال ده !!.. هي بيت أسراري ومستحيل تتكلم !!.. وبعدين الموضوع باين عندك هياخد وقت طوووويل ولا ايه ؟!!..

ريووك بإرتباك : لاااا لااا يا حبي !!!… بس منتظر الفرصة المناسبة وهأعلن للكل !!.. ووقتها وعد هتكوني مبسوطة … وهاقول للجميع اني بحب أرق وأحلى بنوووتة شافتها عيني J!!..

رنا خدودها طماطماية : هههه بجد يا أوباااا J… وأنا برضو هاقولهم اني بحبك وانك أغلى حاجة في حياتي J !!.. وما اقدرش اعيش من غيرك !!..

ريووك قلبو بيرفرف : هااهاهها حبيبة قلبي !!.. عشان كده أنا بموووت فيكي !!…“”وبيقرصها بطريقة كيوت من خدودها =D..!!”” 


 ننتقل لمكان ما في كوريا …!!

دونغهي وندى خلصوا مشاهد التصوير اللي عليهم للنهار ده !!… كانت ندى بتلم حاجاتها ومش مصدقة امتى تروح تريح نفسها -.- !!…

لأن كان ليهم مدة ما خلصوش بدري كده !!… و كمان كانت عاوزة تهرب من عزومة العشا اللي قرر فريق العمل يعملها النهاردة !!…
وبردو ما لهاش نفس تجامل حد وكمان عاوزة تتهرب وما تجتمعش مع دوني *.* … 

 

دونغهي كان قاعد بيهزر مع طاقم التصوير وفجأة جت عينه على ندى اللي كانت مروحة … وراح جري وراها !!…

 
دونغهي : نـــدى … مروحة فين ؟!! انتي مش مروحة معانا للعشا ؟؟!!! …

 
ندى بتوقف وبتبص في عينيه اللي بيلمعوا : أندويـــه !! … -.- ما اقدرش !!.. عشان لازم اروح ارتاح شوية !!…


دونــغي بنظرة مليانة حب : تجيبـــاااال 
L!!… تعالي روحي معانا !!… الأكل مش هايكون ليه طعم حلوو من غيرك !!..

ندى سرحت بيه بنظرة محبطة كده وقالت بنفسها : يـــااااه انت بتصرفاتك هتخليني افقد عقلي على الآخر  -.- !!… 

وردت عليه ببرود : كوماوااا !!… انشالله بروح معاكو المرة الجاية J !!… 

هو خلاااص صبرو نفد ومش عاوز يضيع وقت أكتر !!… وما خدش على كلامها وراح مسك ايدها وسحبها وراه فجأة … 

وقال بصوت عالي للباقين : يا جماعة أنا وندى هنسبقكوا للمطعم (@#$%&*) عشان نحجز ليكو مكان وانتوا حصلونا !!.. أنيووو =D!!…

كان دونغهي ماشي بسرعة وماسك ايد ندى جامد وساحبها وراه وقلبو كان بيرفرف !!… 

ندى : يــــاااا قلتلك مش عاوزة اروح >.<… وبعدين ايدي وجعتني سبها شوية  ~.~ !!… محسسني اني طفلة صغننة وساحبها وراك o.O!!! …

 
 
 
دوني وقف وقرب ليها وابتسم بعيونه اللي بيبرقوا  : ديـــه !! ديـــه !! انتي طفلة صغننةJ… وهتروحي معانا من غير لا حرف خاالص -.- !!… وأظن من حقك بعد التعب اللي بتبذليه انك تروحي تغيري جو وتتفسحي J!!… 

ندى زمت عيونها وقالت بنفسها : ايششش أغير جو وانا معاك -.-!! …ما أنا عاوزة أغير جو بعيد عنك هئ هئ >__< …

 
 دونغهي بص بنظرته تلك مع ابتسامة كيوت : بــــــوووه ؟!! … مالك ؟!! كلامي في حاجة غلط !! J هااا !!!…

ندى طبعاً بتضعف قدام النظرة ديه ” وأنا  كمان T__T .
: أنيــ ــ ــــااا .. بس …!! 

دونغهي قاطعها : من غير بس -.- ؟!! 

“”وراح دخلها غصب عنها بسيارته بالعافية يعني -__- …… ندى بالنهاية خضعت للأمر الواقع وهمدت -.- !!…””

 نطير دلوقت عند الطائر الحزين  …!!

شيون رجع على شقته الخاصة بيه !!! ورمى نفسه على السرير والزعل والغيز والقهر ووو…إلخ … مالي وشه :(((( … واعد يفتكر اللي حصل معاهم لما سأل ديما ذاك السؤال -.- !!!…

 

 نرجع بالزمن للوراء -.- :

ديما حست كأن مية سائعة “يعني باردة جليد ”  اتسكبت فوق دماغها وجمدت بمكانها من سؤاله #.# … هي فضلت متنحة مش مستوعبة اللي سمعته فعاد السؤال عليها وهو لسه كان قريب منها !!!! …

فردت ديما بارتباك : بــــــــــوووووه *.* ؟!! شو هالسؤال ؟!! …

شيون بنظرة سوسة : اتفاجأتي كده ليه ؟!! ما توقعتيش اسألك سؤال زي ده ؟!! انتي معجبة بيا صح هــاااا ؟!!! …


ديما في سرها : يا حبيبي هدا اللي كنت خايفة منو وحاسبيتلو الحساب 
 o.O !!..

فجأة بدأت تضحك زي المجنونة بصوت عالي وحطت ايدها على بؤها وعيونها دمعوا وما كانتش قادرة تمسك نفسها من الضحك  DX


شيون بعد عنها وحط ايديه الاتنين على خصره وبيبصلها بجدية !!… 

شيون ربع ايديه وقلها وهومتعصب :  للدرجة ديه السؤال بيضحك ؟!!…

ديما بعد أما شبعت ضحك عدلت نفسها وقربت ليه وبصتله بكل ثقة وقالت :  شيون -.- !! من وين اجاك هالإحساس انو أنا معجبة فيك ؟!!!

شيون كأنه اتخبط على دماغه وعمل صدمة *_* !!..

ديما كملت بتريئة : هااا !!! ليش انصدمت هيك ؟!! اني رديت ع سؤالك بسؤال ؟!! كنت متوقع اني جاوبك “اي أنا معجبة فيك حتى أنا عم احلم فيك كل يوم وما بقدر قاوم جاذبيتك ^.^” !! …هااااا ؟!!…

شيون رد عليها بكل ثقة : اااااه طبعاً -.- !!.. وايه ناقصني عشان ما يكنش عندي الثقة ديه ؟!! …

ديما ابتسمت بسخرية : هااا معك حق انا ما بلومك أبداً انك تكون هيك 🙂 !!! …لأن البنات كلهن رامين حالن عليك وطبيعي دايماً يجوا لعند حضرة جنابك ويعترفوا انهن معجبين فيك وانت بدورك اذا بادلت البنت نفس المشاعر ممكن تتسلى معها كم يوم !! وبعدها تمل منها وتختلق اي عذر مشان تبعدها عنك -_- !!…

 
” شيون عيونوا توسعوا من جرئتها الكبيرة وبكلامها يلي زي السيف نازل تقطيع بيه ” ((اتقطع أنا -.- !!)) 


 
شيون ما قدرش يفضل يبص ليها دار شوية بضهره عليها ولف وشه للجنب التاني وحس بحزن كبير واحباط :”((((((((( …

ديما كملت بنفس الحدّة : بتحب كمل ولا بكفي ؟!! باين ما عجبك حكيي لأنه حقيقة !!! …

” شيون حس النار أيده بقلبو >.< لأنه فهم جوابها وبجد كان مستني منها انها تبادله الاعجاب !!! لان مشاعره هو كانت بتتعدى الاعجاب 😦 …”

ديما : بيــــانيه شيون 😦 !! أنا مستحيل فكر فيك بهي الطريقة … وما بيجمعني فيك إلا الشغل وبس !!… لأني مستحيل ارضى كون رقم عابر من أرقام البنات الكتار يلي مروا بحياتك مرور الكرام 
!!! …


 

 

شيون هنا ما قدرش يسيطر على نفسه كلامها كان بقطع وبيجرح بقلبه جامد لف عليها وبص في عيونها جامد وقلها بعصبية : كفــــــااااااااااية تجريح لحد هنا !!! أنا وصلني جوابك كويس … بـــــس أنا مش هسمح ليكي انك تفكري بيا بالطريقة المزرية ديه >.< !!… أنا اللي لازم اعتذر منك على السؤال الغبي اللي طلع مني ؟!!.. وأوعدك مش هدايقك مرة تانية !!… 

شيون سبها ومشي كان هيطلع بالسيارة بس رجع لف عليها
 
 
 
انتفض غرور الرجل جواه ولازم يرد عليها :
 قولتيلي انك مش عاوزة تكوني رقم عابر من أرقام البنات اللي مروا في حياتي !!! وانتي راضية تكوني رقم تنين بحياة شخص الرقم واحد في حياته هي أقرب صحباتك !! …

(( الصمت يسود المكان … عيونوا بعيونها …))

عيون شيون بتقول :
سامحيني بس انتي لازم توعي على نفسك وتعرفي قيمتك كويس انك الرقم الواحد والوحيد في حياتي !!… 

“” ديما وقفت مش مستوعبة اللي بتسمعه !! ودموعها سيول :”( .. سيول بتنزل  ومخشبة وما أبدتش أي ردة فعل خااااالص !! وهو طلع بالسيارة وسابها بالحالة ديه واقفة زي الخشب المسند #__# …  وروح مشي وهو بيسوق السيارة بسرعة الصاروخ وهو التاني قلبه بيتقطع مية حتة !!…

نعود للوقت الحالي :

 
شيون مسك شعره بعصبية 
عــــــــااااااااااااا >.< كنت قاسي عليها جـــــــــــاااااااااامد !!! ما كانش المفروض يطلع مني الكلام الجارح ده وحتى لو هي كانت قاسية !! بس أنا بكلامي اللي قلته جرحتها أكتر :”((((( … بس اللي حصل ده كان لازم يحصل من زمان عشان تفوق على نفسها من الوهم اللي هي فيه ..!!… طب ده اللي شوفتو بينها وبين دونغهي الصبح اسمو ايه ؟!!… طب دونغهي وندى علاقتهم ايه ببعضيهم ؟!!.. معقول انا مش فاهم القصة صح ؟!!… ده بيعني اني لازم أعرف الحقيقة دونغهي بيحب مين فيهم !!.. 


“افتكر ملامح وشها وازاي كانت متخشبة ودموعها بتزل جامد”…


__: أوتــــــــووووكيـــــه >.< !!!…. يــاااه ما توقعتش بنت جبارة وقوية تطلع بالآخر بنت طيبة وبريئة للدرجة ديه ان كلام يخليها تعيط بالشكل الرهيب ده :”(( أنا أول مرة بشوفها بالضعف اللي كانت بيه حسيت قلبي اتشلع عليها 😦 … ازاي هتسامحني بعد ده كله !!!…

 “”بيحط ايدو على قلبو وبيغمض عيونوا”” …

 __: حتى لو الحقيقة طلعت انو دونغهي بيحبها زي ما بتحبو هي … انا هاكون مبسوط عشانها وعشانو والأهم من ده كلو هي أكيد هترتاح 😦 ..!!


 نسيب شيون بتأنيب الضمير ونروح لعصفورين السنونو ندى ودونغهي ^.^ !!

بعد أما ندى خضعت للأمر الواقع وهمدت وروحت مع دونغهي بالعافية … طلع دونغهي ومشي بالسيارة والفرحة مش سيعاه انه هو و ندى مع بعض … كان الجو هادي وبيشعر بالاحراج للطرفين  !!… 

دونغهي حب يغير الجو : ^^ بتحبي تسمعي ايه ؟!!

ندى بخجل : ههه اللي انت عاوزه !!.. ما عنديش مشكلة !…

دونغهـي : أرااسووو ^^ هشغل أغنية خاصة بالنسبة ليا “”وبص ليها بنظرة انها بتخصك انتي كمان =)”” ..
 
ندى قلبها اتزلزل ودقاته مشيت بكل جسمها وحست ان صوته 
هيتسمع من كتر قوة النبض …
الأغنية كانت “Don’t Go”
 كانت لسه مش نازلة بالأسواق بس هو عنده نسخة منها !!…

دونغهي قلها بكل إحساس : دي أغنيتي الجديدة و انتي هتكوني أول وحدة هتسمعها ^^ ..واتمنى تعجبك وتعطيني رأيك بيها !!! …

ندى تنحت وحست أد ايه هي مهمة بالنسبة ليه انها اول وحدة بتسمع الأغنية وكان الدم بعروقها بيتخبط ومش قادرة تسيطر على نفسها : هاهاها أراسو^^ …

ولما بدأت الأغنية كل واحد فيهم سرح بخياله ولا كأنه بالعالم ده …


 و كانوا داخلين بمــوود الأغنية والتنين سرحانين بعالمهم وبعد أما انتهت !!…

 راح دوني دار وشه عند ندى عشان يسألها ايه رأيها !!…

لقيها حاطة وشها بالشباك ودموعها بينزلوا ومن بؤ ساكت :”( …

هو اتفاجأ  راح فوراً وقف السيارة وقلها بلهفة : وويه !! هو في حاجة مدايقاكي !! ليه كل العياط ده ؟!! تشيبال ما قدرش اشوفك بالحالة ديه ؟!! 😦

ندى مسحت دموعها ونزلت راسها وقالت : كنتشـــانا !! أوبـااا :”(  ما فيش بس افتكرت حاجة زعلتني !!.. ما تحطش في بالك مش مهم !!..

دونغهي ببصلها بحنية : مش مهم ازاي يعني !!.. انتي حصل معاكي حاجة وانتي مش عاوزة تقوليلي ؟!!..

ندى بتمسح دموعها وبتدير وشها عنو : لأأأأ ما حصلش حاجة تتقال !!.. خلاااص ما تشغلش بالك أنا كويسة !!..

دونغهي بتوتر : ايشش ما اشغلش بالي ازاي !!.. والحاجة ديه بتخصك انتي … مش عارفة مكانتك عندي ولا ايه ؟!!..

ندى بقهر مخبى جوا قلبها : لأأأأأ طبعاً مش عارفة مكانتي عندك ايه ؟!!..

ردها كان أكبر صدمة على دوني وما عرفش يقول ايه !!!… هي بصتله والدموع مالية عينيها ومستنية رد بس هو ما قدرش يبص ليها دار وشه لقدام وفضل ساكت :(( …

 
ابتسمت ندى ابتسامة خيبة ونزلت راسها وفضلت ساكتة !!… 

بعدها دونغهي بينزل من السيارة وبينزلها معاه وحاسس ان مشاعرو منفعلة أوي ومش قادر يسيطر على نفسو !!… 

دونغهي ببص ليها برومانسية : انتي بجد مش عارفة مكانتك بقلبي ؟!!..


ندى دابت من النظرة ديه وكلامو !!.. ونبضات قلبها جاوبت عنها … !!

دونغهي بيدفعها ناحية السيارة وبيقرب منها أوووي ووشهم قريب جداً من بعض !!…


 
 
وبيبدأ يهمس ليها بكل حب وشوق :
 انتي بتسأليني السؤال ده وانتي أصلاً بتعرفي الجواب ؟!! ما انتي كل حاجة بالنسبة ليا !! اعمل ايه عشان أوصل ليكي مشاعري وحبي ليكي اللي مالي قلبي ؟!!… ااااه أنا بحبك بحبك وبمووت فيكي !!...

ندى اتفاجأت باعترافو الغير متوقع … وحست ان قلبها هرب منها *.* !!!..


راح دوني مسك دقنها وقرب ليها جاااااااامد 


وفجأة 
كيسوووووو لطيفة مليانة حب وشوق ووو..إلخ وكل المشاعر اللي من ديه !!…
♥__

نسيب جو الإنحراف ونروح لبيت البناويت …!!! 


ريم اللي رجعت على البيت بعد أما خلصت تدريب “الإيفل كيو”  وفوراً دخلت خدت “شاور” !!… 

وبعد شوية جت رنا اللي روحت بدورها قابلت حبيب قلبها ريووك كالعادة زي الحرامية -.- … طلعت ريم من الحمام !!…

ريم : أشرقت الأنوار ياختشي -.- !!.. كنتي فين حضرتك ؟!!…

رنا : وانتي مالك يعني -.- ..!!! بتفتحي معايا تحقيق يعني !!! .. محسساني انك مامتي ومسؤولة عني كمان -_- ..!!

ريم : هاهاهاها يعني من جوابك اللي مليان كلام عسسسل واضح انك كنتي مع القصير بتاعك هع هع هع !!..

رنا تنرفزت : يــــاااااااه >.< ما تقوليش عنه قصير !!!… أحسن ما أجي اوريكي طولك عامل ازاي -.- !!..

ريم بضحكة شريرة : هيهيههاههههاههاههاااي يا مامي حد يخبيني *.* !!! ..رنوووش هتولع بيا عشان حبيبها المخفي القصير هيهيهيهي DX !!…


رنا خبطتها بالمخدة على نص وشها ودخلت تغير هدومها وطبعاً ريم مش هاتسيبها في حالها خاااالص هيهييهي DX !!… رنا بتطالع هدوم من الدولاب وريم بتسرح شعرها !!…

ريم بعقلانية مش معتادة : رنووش ياختشي !!.. لحد امتى هتفضلوا كده مخبين الموضوع يعني ..!! في الأول ولا في الآخر على الأقل السوجو والبنات هيعرفوا -.- ..!!..

رنا اتنهدت : اهااااه -.- والله مش عارفة !!.. أوبااا خايف مش عارفة ليه للدرجة ديه ؟!!… ودايماً بنتكلم في الموضوع وهو بيقوللي : أما أشوف الوقت مناسب هقول لأصحابنا >.< … بجد تعبت من مقابلتنا السرية وكأننا هربانين من وجه العدالة -.- !!..

ريم بتتريء: هاهاهاههاههاااي اه والنبي شكلكم عاملين عاملة سودة ^_*!!! ومخبينها وخايفين “الآداب” تطب عليكم هيهييهيهي ..!!..

رنا : قطع لسانك يا بعيدة ..!! يا دي أفكارك الواطية زيك >.< جاااااااالك القرف !!…

ريم ماسكة بطنها وبتضحك بصوت عالي : نيههاهههاهههاههاههاههااااي DX !!…

رنا زعقت بيها اتغازت من ضحكتها واعدت تزقها برا الغرفة : يـــــــــــــــــــــاااااااااااااااااااا >.< غوري من وشي حاااااااالاااااً !!!!….

وفجأة لارا فزعت من نومها : عـــاااا *.* بسم الله الرحمن الرحيم !!! … خير شو في ؟!! شو صار …؟!! مين مات ؟!!… “

ريم ورنا مع بعض بصووويت : عــــــــــــــاااااااااااااااااااااااااااا انتي  طلعتي من فين ؟!!…

لارا بتدعك عيونها : انا اللي من وين طلعت !! ماني نايمة هون من شي ساعة -.- كل طولي وعرضي وما شفتوني ..؟!!…

رنا جريت برا الأوضة وأعدت تلطم على وشها : يا لهوووي !! ياا لهووي ..!! يخربيتك يا ريم فضحتيني >.< ..!!!..

لارا بحلقت واتفاجأت من تصرف رنا : يــووووه *.* شو بها رناااا ؟!!…

ريم بتغير الموضوع : هيهيهيهي لا ما فيش بس بمكن جريت تلحق البرنامج بتاعها !!… 

“” وطلعت برا لحقت رنا اللي كانت بتولول … ولارا رجعت رمت راسها على المخدة ولا فارق معاها حاجة -.- ZzZz !!!…

ريم : اهدي اهدي يا بنتي !!… مالك تجننتي كده فجأة ؟!!.. هي باين كان نومها تقيل وما سمعتش حاجة  -.- وانتي بتصرفك ده هتشككيها بحاجة !!…

رنا اتشعبطت بتي شيرت ريم : بجد ياختشي !! ما سمعتش كلامنا خالص ^^ ؟!!…

ريم زقتها : يووووه >.< انتي خلاااص بقي عندك “فوبيا” لازم تقابلي دكتور و تتعالجي بقى بسرعة لاحسن باين أيامك معدودة ياختشي هع هع =P ..!!

رنا ارتاحت ومشيت على المطبخ وهي بتكلمها : هاهاهاها ده بعدك ..!! أعدة على قلبك ومربعة كمان  !!…

…!!! نسيب جو الهبل والإستعباط ونروح لمكان آخر 

دونغهي وندي رجعوا وكانوا بالسيارة بيتغزلوا ببعض يعني كلام “للكبار فقط” احنا الأطفال ما ينفعش نسمعه خااالص -.- … 
بناحية تانية كانت ديما راجعة بسيارتها من شغلها و
أعدت تفتكر اللي حصل معاها ..!!! وكلام شيون زي شريط الكاسيت بيتعاد بذاكرتها وعيونها مدمعين وحاسة في وجع كبير بقلبها وحاسة كل الحاجات قدامها ضبابية مش واضحة !!… وصلت قدام العمارة وفضلت بالسيارة وسرحانة ومش بالدنيا ديه خالص 😦  … 


وبنفس زات اللحظة وصل دونغهي وندى وانتبهوا ليها وهي طبعاً مش معاهم خالص !!…

 دونغهي بقلق : يـــاااااه مالها ديما تعابير وشها محبطة جداً النهاردة ؟!!! … 

ندى زعلانة عليها : ااااااه قلبي بيتقطع عليها هي بتفضل تاعبة نفسها بالشغل وحتى مش مدية نفسها أي اهتمام خالص :(( !!…

دونغهي : ياااااااه بجد متفاجئ بيها أد ايه شخصيتها عملية لدرجة كبيرة !!!… طيب انتي انزلي عندها وأنا همشي قبل ما تنتبه ليا ممكن تكون مش عاوزة نشوفها كده !!…

 
نروح ناحية ديما …!!
اللي سندت راسها بحزن على دركاسيون السيارة وأعدت تقول في سرها :
 يا ربي ساعدني اتخطي هالمشاعر الملخبطة !!… اااااه تعبت تعبت تعبت من كل شي :(( … بحب دونغهي … وكمان شيون كان معاه حق هو يمكن يطلع بيحب أعز أصحابي وما لازم فكر فيه بهالطريقة !! … وشيون واللي عمله اليوم :((( ..!!.. ما بعرف لشو كان عم يلمح !! :(( … وعقد الشغل اللي وقعته بيمنعني أصلاً فكر بهالقصص كلها  :”(( … ان كان مع دونغهي ولا مع شيون …

 “”ديما حطت ايدها على راسها بتعب”” … 


ندى ودعت دونغهي ونزلت ولما مشي بالسيارة ديما انتبهت ليه وجت عينهم بعين بعض هي انحرجت جداً ان ليه طلع قدامها باللحظه ديه بالذات !!! … فرسمت ابتسامة مصطنعة بتقطعها من جوا وحيته وهو بادلها الابتسامة والتحية !!…


 فجت ندى وقفت أدام سيارة ديما ونقرت ليها بصبعها ع الشباك … ديما طفت سيارتها  ونزلت منها ولونها شاحب!!…

ندى بلهفة : ديما مالك مهمومة كده ليه ؟!! ووشك شاحب اللون !!! … وكمان عيونك زي الخوخة !! حصل ايه معاكي 😦 ؟!!!…

ديما طبعاً بتحاول على أد ما تقدر ما تبينش حاجة : حبيبتي ولا يهمك أنا منيحة بس تعبانة شوي من الشغل !! 

ندى طبعاً مبسوطة أوي عكس ديما خالص : طب يلاا امشي قدامي نشوف البنات المواكيس عاملين ايه بالبيت !!… وانتي نامي وارتاحي ..!!

نروح دلوقت لبيت السوجو اللي اتلبسوا أشباح ونشوف آخر التطورات …!!!

 جى دونغهي والفرحة مش سايعاه وكأنه عامل انجاز عظيم … والكل كمان لاحظ الفرحة المرسومة بعيونوا !!… 

سألهم فوراً عن هيوكي !!… وبعدها دخل على أوضتهم !!… 

 كان هيوكي بالأوضة وقافل على نفسه الباب والدنيا مضلمة !!…  راح شغل الضو وملامح الدهشة علت وجهه *.* !! …
دونغهي اتخض : امووووووووه خضتني @___@ ..!! آعد زي الشبح ومضلم الدنيا عليك كده ليه ؟!!! …

 
هيوكي ما لوش نفس يرد يا عيني : حابب أعد بهدوء شوية مش أكتر …؟!!

 
دونغهي : بــــــووووو ؟!! يـــاااه أنشوفتي المجنون ..عاوز تقعد بهدوء ؟!! احكيلي مالك ؟!! في ايه ؟!!!…


هيوكي المرة ديه ما قدرش يخبي على دونغهي  …

هيوكي بعيون البوبي : أنا ما اعرفش عملت معاها ايه ؟!!..

دونغهي : هي مين يا حبيبي الضايع عشان أعرف اجاوبك وعملت ليها ايه !!…

وبعدها آخيراً هيوكي حكى ليه كل حاجة حصلت !!… 

 
دونغهي فجأة بدأ يضحك زي الأهبل :نيهاههاهاهاهااهههاهههاهههاههاهها DX !!…


 
هيوكي اتغاظ وعمل بووووووزززز مترين : بـــــووووه -.- ؟!! بتضحك على ايه ؟!! أصلاً انا بابو اني حكيت ليك -___- …

دونغهي كتم ضحكته : هاهاهها يـــاااه فعلاً انت بابو !!… انت بتسأل نفسك عملت كده ليه؟!! … ايه السؤال الغبي ده -.- !! … انت عملت كده عشان انت بتحبها يا عبيط !!…

هيوكي ايموشن حزين : اااااااااااه قلبي واجعني !! :”( … هو الحب بيوجع كده هئ هئ …!

دونغهي مش متعود يشوف هيوكي بالحالة ديه !!… 

دونغهي : ايغوووووو !! … والله باين انك غرقان ببحر الحب ومش لاقي مين ينشلك من الغرق  هاهاها  !! …

هيوكي حدفو بالمخدة فجت على وشه !!...

 هيوكي متعصب : غور من وشي مش ناقصك دلوقت >.< !!!!…

دونـغهـي حضن المخدة و ضحك : ههااهاههاهاها والله حالتك يرثى لها يا ابني … أنا الفيشي حبيبك تخوني وتقتلني عشان لارا !! -.- 

 
هيوكي بس بصله بملل -___- … ” ماله  الكائن ده مش طبيعي النهاردة  -.- ZzZz ؟!!!..

 بعدها رد وزي البيبي الصغنن : هئ هئ يــــااااه أنا هتجنن لو ما كلمتنيش تاني >.< ..!! وخايف اللي عملته يخليها تبعد عني !!!… بجد بجد أنا اتعودت عليها ومش قارد أعيش من غيرها خااالص :”( !! …


د
ونغهـي وأخيراً خد الموضوع جد وعمل ايموشن حزين عشان هيوكي وبعدها بدأ يخفف عنه : يـــــااااه ما تفكرش بالطريقة ديه!! … طبيعي اللي عملته هي … وممكن تكون دي أول كيسووو ليها وانت خدتها منها وكانت ردت فعلها طبيعية..!!

 ” احم احم -.- معكم خبير الكيسووو يتكلم =D !!! ” …

هيوكي : ايششش :”( !! كل اللي عاوزه دلوقت ترجع تكلمني ..مش عاوز اكتر من كده !!  ...

دونغهي : يا أنشوفتي ما تحطش ببالك … هي كمان ما أظنش هتقدر تبعد عنك … طب انت ما حاولتش تكلمها ؟!!...

هيوكي بإحباط : أنا كلمتها كتير وبعت ليها مسجات بس هي مش بترد عليا ..؟!!  

دونغهي : ده بيعني ان هي زعلانة منك جااامد !!… المفروض تروح ليها شخصياً وتشوفها عشان أكيد مش هاترضى معاك بكملتين على التليفون !!… 

هيوكي فتح بؤه وصحي من حالته الكئيبة وقام نط اعد قدام دوني : معاك حق …!!.. بس انت ايه اللي مظأتتك كده ؟!!

دونـغهـي بابتسامة نصر : عاااادي ما فيش !!…

هيوكي بيتشعبط بيه : انت جي تضحك على مين يا روح أنشوفتك انت !!.. انطق يالااا ايه اللي حصل معاك ؟!!..

دونغهي طبعاً اتكلم عن كل حاجة حصلت وهو طاير من الفرحة …!!

هيوكي : هاهاها والله انت طلعت حاجة تانية ياخووويااا ..!!!… اتفاجأت بيك انت وندى للصراحة !!..

دونغهي : هاهاهها عشان كده اتعلم من أخووك وما تفضلش آعد كده زي العبيط بتتحسر !! قوم اجري اعمل حاجة وحل المشكلة ديه !!.. هي أصلاً بتكون مستنية منك انك تعمل حاجة عشانها !!…

هيوكي باستعباط :هيهيهيهي تفتكر كده فيشي !! بجد معاك حق … أنا ليه آعد بندب حظي من غير فايدة .!!! لازم اروح فوراً دلوقت أنهي الموضوع ده بقى !!…

دونغهي بيتريء : هاهاهاهها صح النوم ياختشي !! الحمدلله ان الفكرة وصلت ..!!..

هيوكي خبطه بالمخدة التانية : هاهاها مع انك طلعتي مفيدة ياختشي بس تستاهلي الخبطة ديه !!.. يلااا أنيووووززز فيشي !! …


وراح هيوكي جري عند لارا ودونغهي بيضحك عيله …


وفي نفس الشقة وبزاوية من زواية الدورم !!… كانوا “الإيفل توينز” كيو و ميني حاطين راسهم براس بعض ودودودودو !!…
 
 
ميني : يااااه حصل ايه معاك !! بالموضوع اللي اتفقنا عليه ؟!!...


كيو : لحد دلوقت كل حاجة تمام ..!!..

ميني بغباء : اموووه !! … يعني اعترفت ليها فوراً كده من الباب للطاقة ؟!!…

كيو خبطه على راسه : ايششش >.< أنا مش عارف البطيخة الموجودة براسك ده نفعها ايه ؟!!… ازاي يا بابو هاعترفلها كده فجأة … انت ناوي تديني بالشبشب على قفايا ..!!..

ميني : ما هو انا اتفاجأت !! يعني قلت مش معقول تكون بالجرأة ديا انك فوراً تخبطها الكلمة ديه هيهيهيهي ..!!..

كيو بيكتم غيزه : يعني كلماتك المستفزة ديه .. بتديني شعور ان لازم زي ما قلت أخبطها الكلمتين دوول وأشوف رد فعلها ايه ؟!!.. يلاا دلوقت هروح وأخلص من الحمل التقيل ده >.< !!.. 

“”وقام المجنون عشان بجد يعملها وراح وقفه ميني *.* “”…

ميني : يـــــــــــااااااااااه مجنووووووون *.* !!!… ايه الهباب اللي كنت هتعمله ده  …!!!…

كيو : طب عشان ما اعملش حاجة مجنونة انت اطلع من دماغي !!!… وما تزيدش الموضوع عليا تعقيد  !!…

وفي نفس زات اللحظة طب عليهم الليدر !!… 
 
كيو + ميني : عــــــــــــاااااااا o.O ؟!!.. طلعت من فين زي الشبح كده  ؟!!!…

الليدر ببرود  : مالك انت وهو !! بتخططوا ليه انشاء الله ؟!!.. انا بتوجش من جمعتكم الهادية مع بعض -.- !!..

 
 
كيو المدلل بيداري : هيونغي ما تحطش في بالك هاهاههاها احنا منتكلم على فيلم مش هايعجبك !!..

الليدر أعد واتربع وبص ليه بطرف عينو : لاااا يااا راجل وازاي استنتجت انو مش هايعجبني يا فطن انت ؟!!.. أنا أصلاً زهقان قوموا حطولي الفيلم خلونا نتسلى شوية ؟!!.. 


 
 
 
ميني بيكتم ضحكة الشماتة وكيو بخبطو في رجلو وبيجز على سنانو عشان يخرسو DX !!… 

كيو بيجري ناحية الليدر ويبدأ يبوسو ويحضنو : مالك يا باباي يا حبيبي معقول تكون زهقان وابنك المدلل جنبك أهوو !!..

وبيجي ميني بيطب هو التاني وبيموتووو بوووس   : بجد يا هيوووونغ انت عسسسل خااالص !!..

كيو بيسمع ميني بيقول كده يزقو برجلو وبيوقعو الأرض : ابعد عنووو يا بابو انت بتتعدى على الأملاك الخاصة بتاعتي كده ليه !!..

ميني : أملاك خاصة ده ايه !!.. ما هو أملاك عامة والجميع ليه حق يترفه بيه !!..

الليدر مخشب وعيونوا اتحولوا @__@ !!…


ميني بيرجع وبيتشعبط في الليدر وكيو بيزعقلو وبيزقو برجلو برضو … والليدر بين الأيادي كل واحد بيشدو من جهة وهو يا عيني بيلفظ أنفاسو الأخيرة … ولا بيطلع الملاك المنقذ في نظر الليدر =D ؟!!…

الليدر بيعيط : أبووووووووووووووووس ايدك يا ابني يا فيشي تيجي وتأنقذني من المجانين اللي هايجننوني دووول :” !!..


دونغهي وهو فطسان ضحك بيزق ميني وكيو وبيتشعبط برقبة الليدر مكانهم ويبدأ البووووووووووس !!… 

دونغهي هايخنقو : يمي يمي طعمك بجد عسسسل يا بابي !!..

الليدر : عاااااااااااااااااااااااا >.< هئ هئ هيلب مي يا نااااااااس يا هوووووو !!..*.*

وبردو بيدخل ريووك : ايه آآآجودعان أنا شامم مريحة كيك بالعسل وجاي في نفسي أجربو عشان أعمل زيو !!.. “ويهجم ناحية الليدر” ..


واذ بيخرج يسونغ من أوضتو و الأطفال وأبوهم يتسمروا ويشعرون بإنخفاض في درجات الحرارة وببصولوا وهما متلجين …*.* !!!

 يسونغ وهو ماشي ببص ليهم ببرود قاتل مع توابل من القرف : مالهم عيلة المجانين دول -_- !!..

وبيرجع بيروح وهو ما فيش أي ري أكشن على وشو -.- !!… 


الليدر حب يستغل الوقت المستقطع ويخلع وينفد في جلدو !!…  وبيوقف عشان يجري !!… كيو بيمد رجلو الطويلة ببرود وبيكعبلو على طولو -_- !!… وبيجري عليه وبيحملو زي كيس البطاطس وبياخدو يستفرد بيه في الغرفة !!…


والمواكيس ببصولو بحقد طبقي :”( .. وهو ماشي وبيرقص ليهم في حواجبو DX : أأأأأأ إإإإ نانانانناانا =P ..!! أنا قلتلكم انو ليا لوحدي “دونت تاتش ماي دادي -_-“…!!


  


نسيب “”االأفافيل “” بتخطياتهم الجهنمية ونروح لبيت الملاااااايكة  .!!..

ندى بلهفة مش معتادة : أنيــــوووووو يا قماميــــــــر ^^ ؟؟ ازيـــكوووو النهاردة ؟!! .. 

ريم ورنا حالتهم بالشكل ده @_@ … 


ديما سلمت على البنات وواقفة جنبهم بس عقلها مش معاهم خالص ولسه سرحانة 😦 !!…

ندى بصتلهم : ايه مالكوا !!…مش متعودين تشوفوني مبسوطة كده ؟!!! 

ريم ورنا بصوت واحد : ااااه مش متعودين نشوفك كده *__* 

ريم : هههه ايه ياختي ايه لي باسطك بالشكل ده ؟!!

رنا : اااه يا بنتي قوليلنا وفرحينا معاكي ؟!! …

 ندى مش عاوزة تقلهم : ههاهاههاهها أنا جاي ع بالي اتبسط النهاردة … !!


وراحت ندى سحبت ديما من ايدها على أوضتهم زي العبيطة …

ندى دخلت وهي بتضحك ومبسوطة : هاهاها النهاردة أجمل يوم في حياتي يا دمدووم ^^!!..

ديما ما لهاش نفس تتكلم أعدت على السرير بتعب : جد !!.. خير شو صار معك !!.. انا اتفاجأت لما شفتك انتي ودونغهي مع بعض !!…

ندى وسعادة الدنيا في وشها : اللي حصل أنا نفسي لحد دلوقت مش مصدقاه !!!… 

ديما قلبها نار وباللحظة دي رجعت افتكرت كلام شيون وبصوت مخنوق : طب شو صار ؟!!.. احكيلي ؟!!..

ندى وخدودها طماطم بصت للأرض : هيهيهيهي دونغهي اعترفلي انه بحبني و…!! 

“” وندى ما بتكملش بس بتحط ايدها على بؤها بخجل وعيونها بيلمعوا ^.^…!!”” 

ديما : ________________ !!!؟؟!؟!؟!!!!

 
,
,
 
STOP =D 

كفاية عليكم لحد هنا نكمل بقى الشــــــــــــابتر الجـــــااااااااي ^^

Coming Soon ^^ :

ستشــاهدون في الحلقة القادمة :

يا ترى ايه هتكون ردة فعل ديما بعد أما ندى قالتلها على اللي حصل بينها وبين دونغهي o.O؟!!! وازاي ديما وشيون هيتعاملوا مع بعض بعد اللي حصل -.- !!!

نودي ودونغا بعد التطورات اللي حصلت والكيسووووووووو -.- !! والأمور بعدها بقت تمام بينهم الجو المحيط فيهم هيكون عامل ازاي -.- ؟!!!

هيوكي هيروح يعمل ايه عشان يحل مشكلته مع لارا وهل لارا هترضى “أور” نــــوووووووو -.- ؟!!!

 
كيو وريم بعد أما روحت تشوف جو الشغل معاه … هل هاترتاح بمعاملتو !!.. وتتوقعو هايجرا ايه أحداث !!..

 
لارا لما كانت نايمة بالأوضة هل سمعت كلام رنا وريم ولا المشكلة اللي هي فيها والنوم واخدين كل تركيزها وعقلها ما كانش معاهم خالص ؟!!!

Thanx for your follow-up  ^.^   See Ya J
 
 
 
 
 
 

Love and Dream of Oblivion “Chapter (7)”

 

Chapter (7) :

“”… حـديث الـروح …!!”” 


الشابتر اللي فات سبنى كيونا بحاول ينطق اللي مخطط ليه !! … ودلوقت يلاا نشوف الهباب اللي هيقولوا *.* !!

كيو بخجل غير معتاد : اممممم أنـــ ـــ ــــا عـــ ــــ ــــاوزك تبقــــ ــــ ـــي … ؟!!!! … ايغووو انا مش عارف اتكلم ليه >< !!! …

 
ريم بخجل والصبر نفد عندها : أوبــ ـــ ــاا يا ريت تدخـــ ـــ ـــل في الموضوع فوراً من غير مقدمات !!! …

كيونا قوى قلبه غمض عيونه وأخد نفس عميق” هو انت بتحارب يا باشا  *.* “ … وآخيراً نطق وبسرعة رمى كلامه حتى من غير ما ياخد نفس …: ريم أنا عاوزك تبقي تساعديني ادرب نفسي على التقديم في البرامج !!!… عاوز أطور مهاراتي لأن لسه حاسس في شوية حاجات غامضة عندي … لازم اعرفها !!…

وريم سمعته بقول كده اتنهدت !!… انها ارتاحت وبعدها انفتح عليها باب الضحك : نيهاههاهاهاهاها …   ههههاهاهاهاهاه !!… 
 DX

كيونا حس نفسه بـــابــوو : ها !! بـــــــــووووو؟!!! بتضحكي على ايه ؟!! … 
 o.O

ريم مش قادرة تمسك نفسها من الضحك على طريقته في الكلام : هههاهاهاههاهاها أنيـــاااا أنيـــاااا !! … ما فيش !!!…

كيونا بضحكة سوسة : هع هع هع كنتي فاكرة اني هقول ايه مثلاً !!! … اني بحبك يعني ؟!!! هااا !!! …

ريم وشها جاب ألوان الطيف : ها هي ها هي ها !!… لااا خاااالص مش كده !!! … بس طريقة كلامك خلتني أضحك هاهاهها ^^ …

 
كيونا عمل ايموشن زم بؤه وعيونه بشكل كيوت انه زعل واعد يتأمل ضحكتها الخجولة:الشيطان اللي جواه أعد يقول : اضحكي اضحكي … مش هيكون اسمي الإيفل ماكني ان ما وقعتك في شباكي ووقتها هتبقي تتخيليني في كل مكان من كتر حبك وهوسك بيا  ” يا عيني على الواثق بنفسه -.- ” ..


ملاك الخير اللي فيه دخل على الخط وأعد يقول : اموووه  يا عبيط بس كل حاجة فيها حلوة وضحكتها حركت قلبي وحاسس بجسمي شوك والجو حر جامد  *.* وحاسس نفسي داق عليا يا نهار مهبب معؤل انا اللي وقعت …

 قاطعه الشيطان : بـــابووو !!! حركت قلبك ايه ؟!! بجد انت أكبر بابو عرفته البشرية -.- … انت حاسس بالحر لأنك اتدايقت من الموقف اللي انت فيه >.< اصحى يا عبيط !! … المفروض انت توقعها مش هي توقعك -_- .. وبتقول على نفسك “ايفل ماكني” انا برأي تقدملي ورقة استقالتك فوراً -_- 
” هو بيشتغل بشركة المرعبين المحدودة للمخوفاتية بدور كورتي البعبع هيهيهيهي ” …

رجع ملاك الخير : يـــاااا كيونااا ما تسمعش كلامه هو عاوز يرميك  في داهية .. بص للبنت هي طيبة وحبوبة وحرام عليك تلعب بمشاعرها هي ذنبها ايه باللي عملتو انت وميني !!! …وأعد الشيطان وملاك الخير قللي لقلك …ووقتها كيونا مسك راسه وغمض عيونه لأنه حس ان الحرب دايرة جوا دماغه ما قدرش يستحمل حس نفسه تجنن وصرخ بصوت عـــالي : يـــــــــــاااااااااا كفاية لحد هنا >.<
“باين ان الواد اتجنن يا جماعة @_@ تؤ تؤ “
 
 

 ريم كانت لسه بتضحك فجأة جمدت بمكانها واتصدمت لما لقت كيونا صرخ كده @__@ …

كيونا حس على نفسه وبص حواليه لقي الناس بتبص ليه بإستغراب قام وقف انحنى ليهم واعتذر  …

ريـــم حست بإحراج منه : احــم احــم ميــانيه !! زودتها معاك شوية  !!..

كيونا بيحاول يهدي نفسو : احم احم -_- أنياااا عادي ولا يهمك !!… بكل الأحوال انا مش هاضغط عليكي باين الموضوع ما عجبكيش وممكن اكون غلست عليكي بطلبي ده !!..ميـــانيه !! انسيه !!…

وقام وقف عشان يمشي عمل نفسه زعل  -_- … ريم وسعت عيونها ومسكت ايده واعدته ووقتها هو قلبو رفرف وهيجري منو من لمستها *.* …

ريم : يـــااا أوبا ماشي ورايح على فين !! مالك كل حاجة عندك بتاخدها بجدية ؟!!! … هو ما فيش هزار معاك ؟؟!! … مين قلك ان انا مش عاوزة اساعدك على العكس … أنا يشرفني اعلمك كل حاجة اعرفها في المجال ده … وبرضو بتكون فترة تدريب ليا أنا كمان ..!!

كيونا اتنهد وارتاح واتضحك بخبث وقال في سره : ياس ياس أول خطوة نجحت هووهووهوووو !!!… 

رجع قلها : ووووااااه تشنتشــــاااا ^^؟!! خلااص اتفقنا !!.. يلا نشرب العصير ونقوم نروح عشان ما أخركيش على البيت وأنا لازم اروح عندي شوية شغل …

 ريم : ^^ أوكي أوبــــااا !!… كيونا حس قلبه بخبط بسرعة لما تناديله كده بس تجاهل الموضوع ….


نروح لبيت الموكوسات : 


ديما قاعدة بتفكر في دونغهي وهي ملقحة نفسها على الكنبة : ايشششش ليش مانو عم يسأل عني >.< !!.. يعني هلأ إلو فترة منشغل بالدراما تبعو وماني عم اقدر شوفو ؟!!… معقول مانو مشتقلي 😦 !!… ولا الشغل آخد كل وقتو ؟!!.. يالله مشتاقتلو كتييييير هئ هئ :”( !!.. 

وهي قاعدة كده سرحانة بتدخل ندى المتعصبة وبتقاتل دبان وشها >.< … بترمي المفتاح على الطاولة وبتقعد وهي متوترة ~.~ !!…

ديما بتتخض وبتقوم تقعد : وعليكم السلام ورحمة الله -_- 
!!.. خير شو بكي ؟!!..

ندى وهي بتهز رجلها : يعني ليه بيعمل فيا كده ؟!!.. هو بيشتغل بيا ولا ايه ؟!!… مش فاهمة عليه خالص >.< ؟!!..

ديما بتوجس وقلبها نار : بتقصدي مين بالضبط ؟!!.. 

ندى وهي متعصبة : مين يعني !!.. هو في غيرو !!.. اللي قاعد طول النهار بيشتغل فيا بحركات الغيز بتاعتو >.< !!.. دونغهي الـــ… بجد متمنية أقتلو ~.~ !!..

ديما قلبها ولع وما عرفتش تقول ايه كأن لسانها اتشل : _______ ؟!!.

ندى بتيجي تقعد جنب ديما وبتمسكها من ايدها :
 دمدوووم تفتكري هو بيعمل كده فيا عشان بيحبني وبيتبع الأسلوب ده عاوز يتأكد من مشاعري مثلاً 😦 !!… ولا أنا بتوهم بقى !!… بس أنا حاسة وشعور جوايا بيأكدلي انو بيحبني ..!!..


ديما ما بقاش في لون بوشها وايديها بقو زي قطعة الجليد :
 أأأأ … إإإ … يـــ ــ ـــ ـــعني هو اعترفلك بشي ؟!!..

ندى : اوووووف ما ده اللي مجنني !!.. كل تصرفاتو والحركات اللي بيعملها بتوحي انه بيحبني ؟!!.. بس مش بينطق >.< ؟!!.. 

ديما بتسرح بخيالها وبتضحك على نفسها : ما اعترف لها معناها ما بيحبها ؟!!.. يمكن هي عم تتوهم ..!!… طب معقول كون أنا يلي عم أتوهم … لهي الدرجة بطلع كتييير غبية ..!!.. ااااااااخ قلبي عم يوجعني يا ربي ريحني بقى تعبت ..!!!؟

ندى كمان سرحانة بعدها بتقوم تغير هدومها وبتسيب ديما بأفكارها !!…

وباللحظة ديه جوا المصيبتين ريم وكيونا !!…

وصلو لقدام باب العمارة !!…

كيو : ما تنسيش بكرا موعدنا على الساعة 1:00 .. أوكي أنا هاكون مستنيكي ؟!!..

ريم : أراااسووو !!.. أكيد هاكون موجودة !!.. وشكراً على الفسحة الحلوة ديه 🙂 ؟!!..

كيو : هاهاها عادي أشوفك بكرا !!.. “وبينزل من السيارة بيفتح ليها الباب ..!!”

ريم وهي نازلة بيوقع موبايلها بالأرض !!… وهي بتنزل وهو بينزل معاها عشان بطولو الموبايل واذ ايديهم بتشتبك ببعض من غير ما يقصدو وببصوا كده بعيون بعض وتنينهم مصدومين من الموقف *.* ؟!!…

كيو جواه : 
 معاهم حق كلهم يسبهلوا بجمالها !!… العيون الجميلة ديه كانت فين !!.. أنا ما كنتش بشوف ولا الكره عمى على قلبي ~.~!!… بجد طلع ليها سحر مش موجود بأي بنت تانية !!… اووووه قلبي ليه كده بيوجعني !!..

ريم بتاخد الموبايل بكسوف فجأة وبتبعد عنو وهي مرتبكة : اااه يلااا بشوفك بكرااا !!.. أنيووو !!..

“وهي بتروح جررررري من قدامو وكيو بيحس ان في حاجة جواه روحت معاها *.* “… 

 
دخلت ريم على البيت قفلت الباب وسندت نفسها عليه وغمضت عيونها وأعدت تتنفس بصعوبة !!.. وبتلمس خدودها اللي بقيو طماطم …

 ريم : اااااه ايه ده *.* !!.. ومين الكائن اللي كان معايا ده !!.. استحالة يكون نفسو الإيفل !!… عاوزة حد يقرصني أكيد أنا بحلم …؟!!..

وباللحظة ديه طلعت رنا من غرفتها وشافت ريم بالحالة ديه !!… فوراً بتيجي ناحيتها وبتقرصها من خدودها : ها ها ها ايه مالك مسبهلة كده ليه ؟!!..

ريم بتزعق بقرف وبتمسح خدودها : ااااااعععععععععع انتي ليه عملتي كده !!.. شيلي ايدك جالك القرف >.< !!..

رنا فطست عليها من الضحك وقربت منها وبصت لوشها بفضول وقالت : ما انتي اللي كنتي بتقولي انك عاوزة حد يقرصك وانا عملت معاكي خير !!..

 
“وفجأة افتكرت ريم وضحكت تلك الضحكة الشريرة وبصتلها بخبث اكتر : نيههاهاهااي يا منحرفة يا واطشية !!… وقعتي وما حدش سمى عليكي !!.. ما أنا آآفشتــك بالجرم المشهود مع حبيب القلب ريووك ؟!!!…

رنا بحلقت *.* واتصدمت وهجمت على ريم وقفلت بؤها عشان ما تفضحهاش !!…

رنا بخوف : اقفلي بؤك يا موكوسة ~.~ .. فضحتينا !!!

بعدها رنا روحت جريت على أوضتها و ريم جريت وراها  ويبتدي التحقيق -_- !!…


 نسيب البيت اللي تلبسه جن ونروح للبيت اللي تلبسته
الملايكة  …

 التقى كيو ودونغهي قدام العمارة ودخلوا مع بعض … وكل واحد مظأتت و آعد بغني على ليلو =D …
 لقيوا باقي الشباب آعدين عاقلين والقطط بتاكل عيشهم وهادين كده -_- …

كيونا بيلعب بمفتاح السيارة ومستغرب :ها ها ها أنيوووو شباب … ايه ده … ايه ده !!!! ايه الهدوء الرهيب ده ؟!!!… هو أنا جي العنوان الصح ولا ملخبط …؟!!!

دونغهي : ههههه والله انا لسه كنت هاسأل نفس السؤال !!…

توكي : -.- ما فيش ياأخواتشي !!!… انتوا الاتنين مالكوا مظأتتين كده ليه ؟!!! … ظأتتونا معاكووااا !!! ..

كيو  بص لدونغهي : ها ها ها ها أنا عادي يا خويااا !!!… بس أنا شاكك باللي جنبي ده ؟!!..

دونغهي : ها ها ها والله نظراتك ديه مش مستريح ليها خالص ياخوياااا !!! وانا كمان عادي ما فيش ..!!!

 
كيو : هع هع هع وطبعاً عايز مني أصدقك دلوقت !!! .. ما علينا هيونغ هو ميني ما رجعش من الراديو لسه !!! …

 
يسونغ كان ببصله بطرف عينه بقرف : هو لحق ميني يوحشك !!! ابتديتو تمشوا بالخطة الإيفلاوية تباعتكم ؟!!..

كيو بص ليسونغ بطريقة 
“والنبي اقفل على الباقي وما تفضحناش ~.~”

يسونغ بيستهبل : مالك بتبصلي كده ليه ..!!! خايف من حاجة …!!! هاااا ..!!! وخطتك اللي هي -_* نجحت طمني أنا برضو أخوووك -.- !!!

كيو وشه أصفر وتوكي بصله كده : يااااا مالك يسونغ بيتكلم عن ايه ؟!!! هو انت عامل حاجة وحشة ولا ايه ..؟!!!…

 
كيو : هههه لا هو طريقته كده مش عارفه هيونغ !!! هو بهزر  هاهاهااها =D !!…


يسونغ بس ببص بنظرته الثاقبة تلك التي تشل الأعصاب لكيو -.- …
 

كيو ميت رعبة من نظرته تلك @.@ : ههههه أنا هخش أوضتي وأريح شوية … سلاااموووزز ~.~ …

دونغهي بعد أما كان بغلس على شيون اللي دماغه ناشفه النهاردة انتقل لتوكي : توكي توكي توكي هيووونغ هو هيوكي لسه ما جاش ؟!!…

توكي : -.- أيكووون أنا شغلانتي السكرتير  ولا البواب بتاع البيت ياخوويااا انت التاني  -__- …

وفي نفس ذات اللحظة دخل هيوكي وبوزو قالب مترين قدامو  -.- …
 
 

 

توكي : جت أنشووفتك أهووو اجري عليها لاحسن تضيع منك تاني ياختشي !!…


 
وروح دونغهي جري على هيوكي وعاوز يحضنه …

هيوكي ببوزو : بــــوووو ..بـــووو !!! مالك مستعبط النهاردة !!! هااا -.- ..؟!!!

راح دونغهي قبل أما يتكلم سحبه على الأوضة …

توكي ببص كده : آآآآجودعـــاااان أنا متوجس من جو البيت اليومين دووول !! وحاسس المية بتجري من تحتي وأنا مش داري -.- !!!… “نعم نعم أيها الليدر انت بإذن الله آخر من يعلم كالعادة -.- “

شيون : ههه هيونغ زي ما بقولوا يا خبر بفلوس بكرا ببلاش ههه !!!…
توكي : هاهاهاها بصوا مين بيتكلم !!! لا والنبي طلعت بتقول حكم انت كمان وانا كنت واخد عنك نظرة غير كده .!!!
شيون وشه جاب ألوان الطيف : ههه هيونغ أنا هقوم من وشك لاحسن باين انك مش طايق تبص بوشي النهاردة ,, وهروح أبات في بيتي النهاردة وأخفف عنكوا -.- وبكرا بدري باجي بفطر معاكوا … أنيووو بقى -.- …

 نخش لأوضة تحقيق كده من الأوض ..!!

 

دونغهي ضحكتو من الودن اليمين للودن الشمال =D !!… بينما هيوكي بوزو عشر امتار لقدام -.- !!… 

دونغهي بيخبطو : هاهاهاا مالك يا بني مبووزز كده ليه ؟!!..

هيوكي ببوز وبتفتف : تف تف وانت مالك ايه الضحكة العبيطة ديه ؟!!.. وايه اللي مفرحك ومهبلك النهاردة … يا يون سووو -.- !!..

بعدها دونغهي قال ليهوكي على كل حاجة كعادته وطبعاً هيوكي بدوره ما طلعت منه كلمة عن اللي حصل .. بالرغم من زن زن زن دونغهي عليه بس عبس واستحالة ان يقول حرف ..



 دلوقت نسيب بيت الملايكة العاقلين ونروح لييت الشياطين اللي قالبين ملايكة مش عارفة ايه اللي حاصل للدنيا -.- ” … 

ديما طلعت على أوضة الجلوس ولقيت رنا وريم  هادين على غير العادة وآعدين حاطين راسهم براس بعض و دودوددودودودودو !!…

 ديما استغربت : يــــوووه شو هالنهار الغريب !!! والله حاسة في شي غلط صاير بالدنيا -__- ؟!!! مبين هديانة ملائكتكن انتوا التنتين كمان ؟!! 

رنا وريم ببرائة غير معتادة -.- !!…

 ريم : لأ ما فيش ؟! احنا بنتناقش بحاجة مش مهمة  … 

رنا : ااااه دمدووم ما تتفاجأيش .. احنا هادئين لأن حاسين بتعب شوية ؟!! مش كده ريمووو ؟؟!! .. 

ريم : ااااه ااااه طبعاً كده ونص هاهاها .. 

ديما شاكة في الموضوع : اهـااااا اممممممم قلتولي ما في شي -.- !!! … انتي ريم شو بدو منك كيو ؟!! 

 ريم ارتبكت لما سمعت اسمه : اااه هههه مش حاجة مهمة !! كان عاوزني اعلمه شوية حاجات بتقديم البرامج وأنا قبلت !!…

 ديما عارفة كيونا وحاسة انه في حاجة من وراه : ااااااه ايه يا ستي الله يهدي الأحوال … ووين رح تروحي تدربيه ..؟!!..

ريم بجدية على غير العادة : احنا هانتدرب بمكان شغلو !!.. وأأأهي جت مناسبة اني أدرب نفسي وأكسب خبرة ..!!

ديما : لكن بهالمناسبة السعيدة اليوم العشى عليكي !!.. قومي اعمليه وانا رح صحي المتنبلين اللي جوا ..!!


رنا بتسحب ريم : يلااا يلاااا قوي أنا بساعدك !!.. 

وبيروحوا هما التنين يكملوا رغي … وديما روحت تصحي الجثث المتلقحة جوا …

 
بعد أما خلصوا أكلهم … الكل أعد بأوضة الجلوس وبيتفرجوا على فيلم … 

كانت ديما لابسه النظارة الطبية وحاطة اللاب على رجليها ومتربعة وعين على الفيلم وعين في شغلها باللاب ونصف من عقلها بفكر باللي حصل معاها هي وشيون  … والنص التاني بيفكر بدونغهي وندى -.- !!…
 ندى رامية نفسها جنبها وساندة راسها على كتفها وبتبص ل”تي في” بس أكيد عقلها مش مع الفيلم خالص إنما باللي بيعمله دلوقت دونغهي مع يون سو !!! … ومن التوتر بتاكل بضوافرها *.* … 

وريم ورنا أعدين على كنبة وكل وحدة واخدة زاوية وهادين …-.- !!
ريم بتفكر في كيو ومش متطمنة من التغيير المفاجئ … بينما رنا بتفكر بحبيب القلب وبتفكتر اللحظات الحلوة معاه ومسبهلة …

أما لارا بتفكر بكلام ديما عن هيوكي … في سرها : 
ياااا مااااامي طلع بيحبني هالقرد !!.. والله أنا كمان بحبو .. بس لازم هو يتربى مشان ما ياخدها عادة -_- !!..


   

 كان الجو هادي لدرجة رهيبة o.O !!… ديما رغم اللي هي فيه من هم -.- قامت شالت اللاب حطته جنبها وتوجهت ل”تي في” قفلتو وما لاقتش اي ري أكشن  من البنات خاااالص -.-…


البنـــااااات :______________________ صحـــــــــــــــــــرررررررررررااااا -_- ؟!!

 روحت وقفت وحطت ايدها على خصرها وصرخت فيهم : عـــــــــــــــاااااااااااااااااااااااه >.< شو عم يصير معكن ؟!!!

 البنات اتخضواا وبحلقوا o.O !!…

 ديما هاتتجنن : يا ربي كيف عم يتطلعوا فيني   -___- ؟!! احكوا كلمة وحدة مشان الله >< … من امتى هالهدوء المفاجئ !! شكلكن غير البنات اللي عم شوفهن كل يوم .. حاسة حالي عم اتعرفي عليكن  من أول وجديد ..!! “

 ندى ببرادة : يـــاااه بجد شكلنا غريب -.- ؟!!!… 

رنا باستعباط : احم احم بجد ملل ايه اللي نحنا فيه ده ؟!!#.#… 

ريم بتململ أكتر : يا دي آخر زمن وصلتله أنا … بعمري ما هديت بالشكل الغريب ده !!!…

 ورجعت بصت لديما باستهبال وقالت : تفتكري ايه اللي حاصل لينا ياختشي -.- ؟!!! …

 لارا حطت كوباية العصير على الطربيزة وآخيراً أختنا بالله نطقت : ااااااااااخ بنات أنا مالة وزهقانة .. حياتنا صايرة كتير روتينية .. لازم نعمل شي جديد  L!! …
ندى : اه والله معاكي حق -_- !!…

 رنا : ايه رأيكم دلوقت نطلع نفرفش شوية =D ..!!

 ريم خبطتها على دماغاها : يا ريت الكل يقترح إلا انتي … تونسينا بسوكتك بكون أحسن .. عاوزة تفرفشي فين يا روح مامتك !!! هااا !!!..

 ديما : اي والله لازمنا فرفشة … شو رأيكن نروح نمشي بالشارع ونشوف رجلينا وين بودونا ؟!!..

 ندى اتحمست على غير العادة : ووووواااااااه فكرة تـــووووحفة والله … أنا نفسي اعمل حاجة جووونان برضو هههه … 

لارا : ووووااااووو وأنا كمان ^^ ” وأخيراً شوفتنا سنانها الحلوين بإبتسامتها العريضة 

”  كل البنات تحمسوا أخيراً ووافقوا DX !!”…

ديما بتقوم : يلااااا ركيد لبسوا بسرعة وخلينا نطلع ..!!

ريم بنظرة سوسة : طب هي فكرة مجنونة ومجنونة … ايه رأيكم نفرغ طاقتنا ونخلي رجلينا يودونا الـ”نايت كلوب” ^_* … ؟!!

البنات : _________ ببصوا ليها كده *.* !!


بعدها روحوا وفعلاً اتبسطوا جامد وفرغوا الشحنات اللي عندهم ورقصو لحد ما جسمهم تعب ورجعوا للبيت واترموا على سرايرهم وناموا زي الملايكة -.- ZzZz !! … 

 اشرقت شمس صباح اليوم التالي !!…


 صحيت ديما كالعادة ولقيت ندى صاحية قبليها ومجهزة نفسها عشان تروح موقع التصوير … بعدها ديما كمان جهزت وكانت طالعة فوراً عشان تروح لبيت السوجو … 


ندى بالمطبخ أعدة ومجهزة الفطور وصحيوا باقي البنات كمان عشان جامعاتهم وكل وحدة فايتة بالحيطة ومش عارفة تعمل ايه !!! عشان عندهم أشغال كتير @__@ …

 ندى : يـــــــااااااا ديما مش هاتفطري قبل ما تروحي ؟!!!
 ديما مستعجلة : لاااااا لااا أنا رايحة عندي شغل كتير … لا تخافي بدبر حالي بسندويشة …

لارا : ديري بالك من العجلة تفوتي بالحيط هيهيهي =P !!…

ديما : نانانانا باااايخة -.- يلااا سلااام ماني فاضية رد عليكي …!!

  البنات أعدوا يفطروا -.- !!…

بيت السوجو : 

 وصلت ديما هناك و خبطت الباب فتح ليها دونغهي …
 بقالهم فترة ما تقابلوش … ديما أول ما شافته قلبها أعد يدق بسرعة “بوم بوم بوم @.@” …
 

 
روح دونغهي أول ما شافها وزي عادته راح حضنها بشوق !!…  
 ديما ارتعش جسمها وقلبها وكل حاجة فيها وحضنتو بلهفة …!!

 دونغهي بلهفة : اووووفففف الدراما ديه خدت كل وقتي … وبقالي زمان ما شقكتكيش بجد ليكي وحشة ..!!!

 ديما وشها بقي يدي ألوان الطيف : ههاها ديه !!.. صرلنا فترة ما شفنا بعض !! …

ديما وهي بتبص بعيونوا بحب وفي سرها : يا الله أديش اشتقتلك أنا كمان !!… 

 ” وباللحظة ديه كان شيون معدي بالصدفة وشافهم بحالتهم ديه -.- خشب شوية وحس بغيز وكانت النار والعة جواه >.< بس مشي عشان ما ينتبهوش ليه …!!

 ديما :  وين الشباب ؟!! …

 دونغهي : ادخلي كلهم جوا بيفطروا 🙂 … 


دخلت ديما قدامو وعايزة تهرب من وشه لأن حست لو بقت ثانية تانية هيجيلها شلل قدامه 

 

.

المهم ديما لقيت الكل أعدين بيفطروا …

 

ديما : أنيووووو شباب ^_^ !!… 

الكل : أنيووووو ديما ^^ !! …

 توكي : اتفضلي شاركينا الفطار ^^ … 

 ديما : هههه كومااوواا أوبا 🙂 ماني جوعانة  

“طبعاً نفسك هتتسد ياختشي بعد 
” dodo Hug =D
 

“والكل أعدوا يتحايلوا عليها وبعدها أعدت شاركتهم وكانت جلستها بجنب شيون اللي مش قادر يبص ليها خااااالص -_- …
اللي أول ما شافها أعدت جنبو غص وشرق واعد يكح  .. 

شيون حط ايده على بؤه وعيونوا دمعوا لأن اللقمة كانت معلقة بزورو : كح كح كح كح كح >.< …

” ديما فوراً ادتو كوباية المية ” …

 شيون خدها منها بسرعة وشربها وقلها من غير ما يبص ليها : احم احم كوماااوووااا ديما -.-   …


 “وباقي الأعضاء أعدين متنحين بيه ومستغربين منه #__#” …

 ديما طبعاً مش واخدة بالها من حاجة : صحة وهنا  🙂 …


” بعدها هي كلت كام لقمة وقامت … وكانوا الباقين لسه بياكلوا … وزعت جداول الشغل عليهم … 

وبصت لشيون : شيون أنا رايحة معك مشان اللقاء الصحفي اليوم … يلاا خلص أكل بسرعة مشان نروح فوراً …

 “”شيون كان أصلاً مش بياكل ..!!
 
 شيون : أنا شبعت أصلاً !!! … يلااا هاروح أغير هدومي  وأرجع بسرعة !!..

  

 
 ديما ببرود : أوكي أنا عم استناك !!..

بتقرب عند كيو وبتهمس ليه في ودنو : صحة وهنا ايفل أفندي !!..

كيو بيرمي الملعقة : عاوزة ايه بالمختصر -_- !!..

ديما بتطبطب على كتفو وبتبسم ابتسامة ملغومة : ولاااا شي بدي سلامة قلبك !!… بس شو القصة .. وشو عم تخطط تعمل مع ريم ؟!!.. يعني انشالله مفكر اني أنا صدقت هي الحركات تبعك تدريب وما تدريب !!.. يعني معقول واحد متلك بدو طالبة بالجامعة تدربو .. كأنو هالشي مانو منطقي ما هيك ولا انت بتخالفني الرأي ؟!!..

الليدر بيسمع اسم ريم وقلبو بيخبط جواه ولونو بيتغير : ايه الحكاية يا ديما ؟!!.. هو عمل حاجة غلط معاها ولا ايه ؟!!..

كيو بيرتبك : لأأأأأ يا هيووونغ اعمل ايه بس !!… أنا بريء وملاااااك ومستحيل أغلط معاها !!!.. يعني أغلط معاها ليه يعني ؟!!.. كل القصة كنت عاوز اتعلم حاجات جديدة عشان أطور بيها نفسي !!.. 

الليدر متوجس : انت مخوفني عشان انت بالأصل علاقتك بيها مشحونة ؟!!… ايه اللي غير ؟!!..

يسونغ قاعد ورا الليدر وببص بشر لكيو وبيرقص بحواجبو وبيبتسم بنصر … 

كيو بيجز على سنانو وهو ببص ليسونغ وبيجي بيحضن الليدر : معقول يا بابي تشك بإبنك حبيبك المدلل !!.. ما انا تربايتك يا حبيبي !!.. “بيبوسو بقوة عشان يغيز يسونغ ” … موووووووووووواااااااه !!..

هيوكي والأكل مملي بؤو : تف تف ونعم التربية فعلاً -_-!!…

ديما بتبص ليه بطرف عينها : كلو يحكي عن التربية إلا حضرتك قرد أفندي ؟!!..

هيوكي بيشرق وبتعلق اللقمة في زورو : _________ *.* ؟!!…

دونغهي بيخبطو على ضهرو : ايه مالك يا خوياااا !!.. ما تاكل شوية شوية هو حد بيجري وراك ولا ايه ؟!!.. اشرب مية اشرب !!.. بس ديما بتقلك كده ليه ؟!!..

هيوكي وهو بيشرب مية بتفهم في نص خلقة دونغهي : بوووووووووووفففففففف !!.. كح كح كح كح >.< خاااروووبيت اللي عاوز ياكل بعد النهاردة !!..

دونغهي بيمسح وشو بقرف : ياااااااععععع خاروبيت اللي يقعد جنبك وانت بتاكل بحس الدنيا بتمطر طوووول الوقت >_< !!! جااااااالك قرف  !!


واذ في حاجة وردية بتسلحب كده ناحية الأوضة من غير ما حد يحس … بس يا عيني عليها ما بتلقى غير حد مسكها من قفاها   …

يسونغ ماسكو من رقبتو : ايه يا حبيبي يا ميني !!.. انت مروح فين بس =D … شكلك عامل عملة وعاوز تداريها ؟!!..

الليدر : ____________ *.* يسونغ انت بتعمل كده ليه ؟!!… مش عوايدك ؟!!..

كيو بيجري على ميني وبيتشعبط بيه : ابعد عنو وسيبو فحالو !!… انت مالك النهاردة الله -_- !!..


يسونغ بس بيجز على سنانو متمني يديه قلمين -_- .. بيجي يتكلم .. 

بس ديما بتسبقو : هلأأأأ انتوا قاعدين عم تعملوا دراما من الصبح وناسين انو في أغاني لازم تتسجل يا حلوين ؟!!.. يلااا انتوااا التنين ومعكن ريووك طيران على الأستديو ؟!!..


وما بتلقى ديما غير كيو جري عليه وحضنها ورفعها عن الأرض وقعد يلف بيها لغاية أما انحولت @_@ !!… 

كيو بيمسكها من وشها للخشباية اللي قدامو : أنا بحبك يا توينزتي !!… بجد انتي بتأنقزيني من حاجات عمري ما هانسهالك هي =D !!..

الليدر بيكون حامل كوباية عصير بتقلب من ايدو من الصدمة : ________ *.* !!…


بيجي شيون عشان يروح هو وديما وبيلاقيها لسه دايخة يا عيني عليها *.* … وروحوا كانوا هايمشوا بس صوت دونغهي وقفهم …

ديما بس تسمع صوتو بتتشل في مكانها *.* !! …


 دونغهي وهي مروحة : ديوماااا يا ريت لما يكون عندك وقت فاضي نشوف بعض ^^ بقالي فترة مش بشوفك كتير !! …وفي حاجات لازم نتكلم بيها !!..

ديما عيونها طلعوا قلوب : هاها أراسوووو أوباااا ^^…


“شيون طبعاً سامع ومشي قدامها والنار بتولع أكتر وأكتر جوا قلبو و دماغو >.< “

نروح لمكان آخر في كوريا …!!



وصلت لارا للجامعة وكان هيوكي بكلمها على الموبايل بس هي مش قادرة ترد عليه خالص @.@ !!… دخلت على أول محاضرة ليها وطول الوقت كانت حاطة ايديها على وشها و سرحانة بتبص من الشباك والهم والحزن مالي وشها بعد اللي حصل بينها وبين هيوكي …!! 

فالدكتور انتبه ليها وحس انها مش طبيعية هي بالعادة نشيطة وبتناقش بالمحاضرة وبترغي كتير … 

الدكتور بارك وقف قدامها وقال : لاااااااررراا شي !!! … 

“لارا فزعت وعدلت جلستها وقالت بارتباك : ديــــــ ــــ ــــــه دكتور o.O!!! … 

الدكتور بارك بجدية : أظن ان المحاضرة هنا بالسبورة مش بالشباك !!! … 

لارا انحنت : تشــومال ميــــانيـــه دكتور 😦 !! … 

الدكتور بارك : لو سمحتي !!! اخرجي دلوقتي اغسلي وشك وارجعي فوراً !!!… 

لارا اتكسفت :  كنتشانيووو دكتور !!! …. 

الدكتور بارك زعق بيها : اعملـــــي اللــــي بقـــــلك عليــــه بســـــرعة ..ما تضيعيش وقت المحاضرة على زملائك  -_- …. 


“لارا اتمنت الأرض تنشق وتبلعها >.< من الموقف اللي هي فيه كل الطلاب كانوا ببصولها نظرات تململ -_- ” …. 
خرجت ورحت غسلت وشها وأعدت تبص بالمراية وبعدها حنت راسها باحباط :
 اهئ اهئ اهئ :”( أنا ليش هيك عم يصير معي ؟!!! يا خجلتي من الدكتور بارك ~~…

  
ورجعت رفعت راسها وبصت بالمراية : أنا لازم قابل هيوكي وحل أموري معو إلا حياتي رح تتلخبط فوقاني تحتاني 😦 !! … 

بعدها طلعت وروحت المحاضرة وبعد أما انتهت محاضرتها … وضبت حاجاتها وكانت مروحة”… 

فجأة الدكتور بارك : لاااااررراااا شي اسبقيني على مكتبي عاوز أتكلم معاكي ؟!! … 

لارا مخضوضة : أرااسوووو دكتور !!…

سبقته على المكتب واعدت على الكرسي وميته من الخوف : عـــااااااا >.< يـــاااا ويلـــي أنـــا ~~… شو بده مني الدكتور !!! أكيد بده يعاقبني ع تقصيري ايششششش … 


وبعدها بثواني دخل الدكتور … جلس على مكتبه وربّع صوابعو ببعضيهم وحطهم قدامه على المكتب وبص للارا بجدية وقالها : لارا شي أنا مش عاوز اسالك وأحرجك بسؤالي ليكي عن سبب تغيرك ؟!! … بس بغض النظر عن الظروف والأسباب اللي بتمري بيها … أظن ان لازم ما تدخليهاش بدراستك لأنها هتدمر مستقبلك لا محالة !!!…

كانت لارا منزلة راسها بكسوف رفعته وبصت للدكتور : معك حق دكتور 😦 !!… ميانيــــدااا مش رح كررها مرة تانية !!! … 

الدكتور بارك بتفهم : ما فيش داعي للاعتذار ليا أنا !!! لأني بتكلم كده عشان مصلحتك انتي !! …وبتصرفاتك ديه انتي بتضري نفسك مش بتضريني أنا … حاولي تحلي مشاكلك بعيد عن دراستك ولازم ترجعي لارا اللي بعرفها النشيطة والطموحة أراااتشـــي ؟!!! … 

لارا ارتاحت بعد أما كلمها كده الدكتور وابتسمت ليه بامتنان ووقفت وانحنت ليه : أراسوووو دكتور 🙂 … كمساميدااااا !!…

نطير بقى ونشوف بيحصل ايه في مكان آخر ..!! 

شيون وديما وصلوا الفندق وقعدوا يستنوا الصحفي يجي وما تكلموش ولا حرف مع بعض -_- !!… ديما شاغلة نفسها بالأي باد معاها وشيون ببص ليها وبيتأملها !!… هي حاسة عليه بس مش مدياه أهمية … وأخيراً بعد شوية بيجي الصحفي !!…

  الصحفي بانحناءة التحية : أنيوووهاسيووو 🙂… الصحفي كيم جون ميندا من مجلة ” ستـــار لايف ” … بيانيه ع التأخير …

 ديما باإبتسامة مجاملة : أنيــااا جون شي ^^ نحنا ما صرلنا وقت طويل واصلين !!!… 

شيــون مش طايق نفسه : أنيووو جون شي تفضل اجلس -__- …

 الصحفي جون : احــم احــم أظن انتوا طلبتوا لقاء صحفي عشان توضيح بعض الأمور اللي أثارت لغط وجدل بالأيام الماضية عن الخبر اللي نزل عن شيون شي و كيم نانا شي..!!

 ديما اتكلمت وما سبتش مجال لشيون يتكلم : ااااااهاااا كمساميدا لحضورك !!! … اتفضل بإمكانك تبدأ بالأسئلة لشيون شي مباشرة ^^ … “شيون بصلها نظرة حاقدة >< “… 

شيون غمض عيونه لثواني لتخفيف التوتر وقال : اتفضل جون شي أنا بسمعك !!! … 

الصحفي جون : ديــه ^^ …
 

اتسأل شيون عدة أسئلة واللي كان منها !! … 

الصحفي جون : شيون شي هل تؤكد مصداقية الخبر اللي طلع ولا كان مجرد إشاعات ؟!!! … 

ديما لما سمعت السؤال رفعت نظرها
“”وبصت لشيون اللي كان ببصلها بتحدي -.- “” …

شيون بثقة : ديــــه !! خبر شبه صحيح 🙂 !! …

الصحفي اتحمس واتفاجأ بصراحة شيون وديما ما استغربتش من تصرفه كانت متوقعة أصلاً -___- … 

الصحفي جون : يعني انت حالياً بتواعد كيم نانا ؟!!! … 

شيون عدل جلسته وأعد يضحك باستهزاء وسخرية وبعدها قال : هاهاهاها =D بجد انتواا الصحفيين رهيبين بتحليل الأخبار وتلفيقها !! -.- …

  

الصحفي جون : عفواً شيون شي ؟!!! … 

شيون بصله بجدية  : انا لما قلتلك ان الخبر شبه صحيح اني على علاقة مع كيم نانا ما كنتش قاصد اللي ببالك خااالص -.- أنا قصدت ان العلاقة ديه لا تتعدى الصداقة ~.~…

 “ديما والصحفي اتصدموا o.O وديما ابتسمت ابتسامة نصر لا شعورياً …!!”

شيون ميل راسه باستغراب من ردة فعلها … فديما دارت وشها للجمب التاني : احم احم -.- !!!

 ووقتها الصحفي اتوضح ليه كل الوضوع
وبعدها قاموا تشكروه ومشيوا !!… 

ديما كانت ماشية بكل ثقة ومرتاحة جامد بعد اللي حصل والابتسامة المشرقة مالية وشها … بس هي مش عارفة ليه الأسباب ؟!!…

 ديما : هلأ بإمكانك تروح على موعد التصوير كل الأمور انحلت 🙂 !! … 

شيون بصلها وابتسم ابتسامة منتصر وقلها من غير ما يبصلها وهو حاطط ايديه في جيبو : يا دي الفرحة الغامرة اللي انتي فيها !!! والابتسامة المرسومة على وشك غريبة جداً🙂!!!… 

ديما اتصدمت ووقفت : عفواً !!! شو الغريب بالموضوع ؟!! كان الخبر هم كبير وكان رح يجي من وراه قصص بتوجع الراس من الفانز وحتى من الأنتيز كمان o.O .. وطبيعي بعد توضيح اللي صار أنا كون مرتاحة ومبسوطة … 

 
شيون قرب من وشها اووي وبصلها جامد وطبعاً قلبو بيرقص رقص فديما تنحت وقالها من غير وعي : هاها أنا ما كنتش قاصد كده طبعاً ؟!!! ديما انتي معجبة بيا مش كده !! 

“ديما باللحظة ديه حست كأن مية باردة مسقعة انسكبت عليها وجمدت بمكانها من سؤالهo.O ؟!!!…
 

STOP =D

كفاية عليكم لحد هنا نكمل بقى الشــــــــــــابتر الجـــــااااااااي ^^

Coming Soon ^^ :

ستشــاهدون في الحلقة القادمة :

 
ريم لحد دلوقت مش مصدقة التغيير اللي حصل مع كيو ؟!!.. يا ترى هاتمشي اللعبة عليها ولا هاتكشفها ؟!!..
 
تتوقعوا ردة فعل ديما عاملة ازاي بعد سؤال شيون المفاجئ ؟!!… وهو ايه اللي خلا عندو الجرأة انو يسألها كده سؤال ؟!!… 

لارا وهيوكي ازاي هيحلوا سوء التفاهم اللي بينهم !!… وهل هيوكي هايتجرأ يكلمها ولا …؟!!!!

دونغهي بعد جو الغيرة والغيز ؟!!.. اللي بقى مسيطر على علاقتو مع ندى !!… هايحصل ايه جديد ؟!!..
 
“””” آخيراً وليس آخراً حبايبات قلبي  ^^  عطوني رأيكم بالشابتر ؟!!! وايه أكتر مقطع عجبكم بالشابتر كله ؟؟!! “”””

Thanx for your follow-up  ^.^ See Ya J
 
 

Love and Dream of Oblivion “Chapter (6)” PART 2

Chapter (6)_Part (2) :


“”حـيــرة  و غــيــرة …!!””

 

 
 

بعد أما ديما كلمت لارا روحت وهيماشية وبتشحط بالشبشب أبو وردة على الأرض وحاطة إيديها في جيبها وبتكلم نفسها وهي فطسانة ضحك : هاهاهاهاهاههههااااي يخربيتو هيوكي أديش بيضل مستعجل ومتل الأجدب بيخبطها ياها متل القضى المستعجل من غير مقدمات وهيك بالجامعة !!.. وين الرومانسية !!.. هاهاهاهاهااا والله فكرة مجنونة بس حلو التغيير !!..

بعدها أعدت تقرأ آخر أخبار الفنانين !!… فجأة لقيت خبر بيقول ” شيون عضو فرقة سوبر جونيور يواعد كيم نانا عضوة فرقة أفتر سكول “


ديما
 شرأطت واتقلب مزاجها رأساً على عقب  : يــا عيني يا ليلي هدا يلي كان ناقص o.O !!! عم يحب ويعشق ولا هاموو سمعة الفرقة والأعضاء !!…

 ومسكت موبايلها وفوراً كلمت شيون -_- ..!!
 

شيون : يبوسيــووو !! … 

 ديما : أنيووو !!.. اذا فاضي لازم نحكي ضروري !!..

شيون استغرب جداً : أنيووو ديما !!.. أهااا فاضي وانا في سكن الأعضاء دلوقت !!.. خير في حاجة ؟!!.. 

ديماالموضوع ما بينحكى على الهاتف أنا جاية لعندك ومنحكي !!..
 
شيون مش فاهم حاجة : أراسو !!.. أنا منتظرك !!..

ديما قامت وخدت الجاكيت بتاعها وروحت بسرعة ..!! 

شيون بعد أما ديما قفلت الخط هو سرح بأفكارو : مالها ديما !!.. باين عليها انها كانت جدية لدرجة !!.. ايه الموضوع اللي عايزاني بيه ده !!.. أنا مش متطمن أبداً ..!!

مينيايه يا هيونغ !!.. مالك بعد المكالمة لونك اتغير !!..

شيون : اااه لأأأ ما فيش !!.. بس ديما كان باين عليها متدايقة وعاوزة حاجة مني وجاية لهنا !!.. 

ميني : ما تقلقلش كلووو خير انشاء الله !!… يعني هايكون في ايه مثلاً غير الشغل اللي ما بيخلصش !!..

توكي طلع من غرفته ومعاه الأي باد بتاعه وحامل فنجان شاي أخضر بيشربه !!… 

توكي : ايه مالكوا ؟؟ايه الجو الهادي الغريب ده ؟!! خير انشاء الله ؟!! 

 

ولسه ما خلص كلامه رن جرس الباب ترنترن ” … راح توكي فتح الباب !!… 

توكي : ااااه ديما !!…

 ديما : أنيووو أوبــــااا !! … شيون لسه موجود هون ؟!!… 

توكي : أنيووو !!! اه هو موجود جوا .. اتفضلي ادخلي …!!

دخلت النار طالعة من ودنها >.< !!” …

 تــوكي : قوليلي في ايه ؟!! مالك متوترة كده ليه ؟!! شيون عامل حاجة غلط ؟!!…

 ديما  : اتفضل شوف بعينك و اقرأ الموجود بالموبايل !!… 

عطت توكي الموبايل وروحت تكلم شيون .. لقيته مع ميني !!… 

ديما : أنيووو !!…

 ميني : أنيووو ديما !!

شيون : أنيـــوووو !!؟!!…

 ديما بتقعد قدامو : رح ادخل بالموضوع فوراً !!.. انت أكيد سمعت بالخبر اللي طلع عنك اليوم !!؟
 

شيون افتكر انه قرأ الخبر !!… 
شيون : اه طبعاً قريتو ؟!!… مالو !!.. زيو زي أي إشاعة بتتقال !!

 ديما هتموت من برادته : معقول هيك عم تحكي بكل برادة o.O !!.. حاسة الموضوع مانو هامك أبداً !!..

شيون ببحلق : يعني عاوزاني أعمل ايه مثلاً !!.. ما هي اشاعة هتأثر بيا ليه !!… وأنا عارف نفسي عامل ايه !!..

ديما مش مصدقاه : يعني رح اجي معك انها اشاعة !!… بس انت مانك عم تفكر انو يمكن مجرد إشاعة صغيرة متل هي تأثر على نجاح الفرقة وكمان الفانز كتير رح يتدايقو !!… 

شيون اتغاز منها وكلمها بجدية أووي : يعني افرضي ان الإشاعة ديه حقيقة !!.. واني بواعدها !!.. حياتي الخاصة دخلها ايه بالفرقة !!.. بعدين أنا ما بحبش حد يتدخل بحياتي الخاصة !!.. 

 


ديما  اتصدمت من كلامو وواقفة ما اتكلمتش ولا حرف o.O !!”..

تـــوكي : يـــــــااااااااه اتكلم بجدية !!… أظن ان الموضوع يستحق منك شوية اهتمام !!…

 شيون قاصد يغيظ بكلامو : وافرضوا الكلام صح ؟!! يعني مش من حقي أواعد ؟!!!…

 بعدها ديما انفجرت بيه زي البركان : يعني بدك تواعد انت حر روح واعد مين ما بدك !!.. نحنا ما دخلنا !!.. بس تجي تواعد أيدول مشهورة وكمان الفانز تبعها كتير رح يتدايقوا من هالشي !!.. مانك خايف انها تكون عم تستغل نجاحك لهي توصل لنفس مستوى شهرتك !!

شيون ما بيردش وفضل ساكت بس جواه نار آيدة >.< !!… 

 ديما بهدوء : أوكــــي -___- !!… يعني بفهم من سكوتك انو الخبر صحيح مانو اشاعة !؟!!..

شيون عاوز يختبر مشاعر ديما ناحيتو وبكل ثقة ديـــــه !!.. أنا على علاقة بيها !!… ارتحتي دلوقت 🙂 !!..

 ديما بكل  هدوء مسكت الموبايل وأعدت تتكلم … 
ديما : أنيوهاسيو !!! معك ديما مديرة اعمال السوجو؟!!! مشان خبر شيون وكيم نانا ؟!!! … 

شيون اتعصب وقال : انتي ايه اللي بتعمليه ده ؟!! >< “

وتوكي وميني بيستنوا وبشوفوا هيحصل ايه ” انتواا اكيد مستمتعين بفيلم الآكشن اللي بتشوفوه بتحبوا أجبلكم فوشار يا كتاكيت ^^ !!! “ …

ديما ما ردتش عليه وراحت على الأوضة تكمل كلامها …وبعد أما نهت مكالمتها مع مدير التحرير … طلعت عند الشباب !!…

 بصت لشيون ببرود : شيون جهز حالك بكرا الساعة 11:00 عندك لقاء صحفي !!… ولازم توضح للناس هالخبر !! … 

شيون : بــووووه o.O ؟!!! ازاي تعملي كده ؟!! انا عندي تصوير لمجلة بكرا ؟!! … 

ديما : ولا يهمك رح ظبط كل الأمور !!… وبأخرلك موعد التصوير !!… 

تـــوكي وأخيراً اتكلم : بس يا جماعة الموضوع ده خطير وممكن بجد يدايق الفانز !!! … 

شيون ساكت وحاطط ايده على خدو ومتوتر !!… 

ديما ردت : أوبــااا ولا يهمك J … هو قال انه بيحل أموروا الخاصة لحالو !!… خلينا نكتفي بالمشاهدة وبس !!… 

حطت ايدها على كتف تـــوكي وطبطبت عليه بإبتسامة تحدي لشيون J !!… وروحت مشيت !!…


شيون
 في سرو : يعني هي ليه اتعصبت كده من الموضوع !!.. ما كلهم بيطلع عليهم اشاعات زي ديه ؟!!.. اشمعنى أنا !!.. معقول في حاجة جواها ناحيتي بس هي مش مكتشفاها بتخليها تتصرف بغيرة مخفية كده!!… ولا أنا متهيألي ؟!!.. عشان كده أنا لازم أعرف الحقيقة ؟!!..”

ديما وهي مروحة وماشية بالشارع وسرحانة باللي حصل ومتدايقة جامد من كلام شيون ليها اووووفففف ليش أنا وهالشخص مانا عم نقدر نتفق !!.. كل ما منحاول نصير صحاب بصير شي بيقلب كل شي بينا !!… بس هي المرة كأني أنا زودتها شوي !!.. يعني يمكن هو صادق انو هي اشاعة انا ليش هيك كبرت الموضوع ؟!!.. طيب عادي يعني كلهن بتمر عليهن هيك إشاعة وبعدين الناس بتنساها !!.. بس ليش هو بالتحديد أنا هيك تنرفزت ؟!!… ويعني من كلامو بدو يوصلي رسالة  “ما بحب حدا يتدخل بحياتي”  يعني هالمغرور مفكرني اني بحبو وعم غار عليه !!… وفوق هدا ما بدو ياني !!… جد كلامو كان قاسي كتير وما رح انسالو ياه ..!!

 “”بريك صغنن : احم احم =D إلهي تتشكي بين صوابعك يا معفنة يا أنا -_- “”

 نروح عند رنا وصحابها السريين ^_* ..!!

   وصلت لـ”كافيه” !!… لقيت شب متنكر وجالس بيستناها !!… ابتسمت ودخلت J !!… راحت من وراه غمضت ليه عيونه !!… 

هو فزع ومسك ايدها وشالها عن عيونه *.* !!… 

هو : اووووووه انتي مش هاتبطلي الحركات الطفولية ديه !!! … 

رنا بوجه طفولي : أووبـــاااااا بحب اتعامل معاك كده L …. 

هو مستمتع بمعاملتها : هاها ليه كده اتدايقتي يا حبي !!… ما أنا بمووت في حركاتك الطفولية البريئة اللي بتعلقني بيكي !!..

 رنــا بتمثل انها زعلت : اه انا زعلت واتعصبت مش من حقي ؟!!!.. دايماً بعاملك باللطافة وانت بتكون بارد معايا ..” ودارت وشها “… 

هو قرب منها ومسك وشها : ههههه انا بحب اتحايل عليك يا جميل ^^ …

 رنــا خدودها بيقلبوا طماطم … وبتبتسم !!..

هو بيحس ان الناس بدأت تنتبه ليهم بيبعد عنها شوية : احم احم -.- ..!! 

رنا ابتسمت بإحباط : أوبـــااااااا :/ !!!  …

 هو : دييـــه !!! 

رنــا : لحد امتى هنفضل مخبين حبنا عن الناس !!… 

هو خدها بهزار : هههه اهو ما احنا بنحب قدام الناس J !!…

رنــا بوجه حزين : أوبــــااااااا L !!! كفاية هزار انا بتكلم جد !! …  انت ما شفتش نفسك بس حسيت انهم ببصوا لينا بعدت عني ازاي !!… 

هو بإحباط : ااااااااه يا رنا الموضوع شاغل بالي جداً L … وزيي زيك عاوزهم يعرفوا بقى … بس محتاج شوية وقت عشان اظبط أموري !!… انتي عارفة اني وضعي حساس وما اقدرش كده ببساطة أكشف حاجة زي ديه للناس عشان مش عارف ردة فعلهم هتكون عاملة ازاي !!؟؟

رنـــا : اوووووف خلينا نحاول !!… وما دام احنا منحب بعض أكيد مش هيتدايقوا !!… لحد امتى هفضل اقابلك زي الحرامية ؟!!! … 

 

هو قرب منها جامد وبص بعيونها بحنية : حياة قلبي ما تشغليش بالك بالموضوع ده أنا هحلها J .. أوكش يا حبي ؟!! .. 

رنا وحاسة انها بعالم آخر من نظرته ليها نزلت عيونها بخجل : أراســـووو أوبـــا J !!… 

وبنفس ذات اللحظه كانت ريم واقفة مع كيونا برا الكافيه وشافت رنا بالموقف ده “… ومن فرط الدهشة بدأت تتكلم بالعربي : يـــا خــــلاااااســــي ..المتنيلة ديه !!! ايه التهبيب اللي بتعمله ده o.O ؟!!! 

“كيونا مش فاهم حاجة طبعاً”… كيونــا باستغراب : عفواً !!! قلتي ايه ؟!! مش فاهم ؟!! … 

ريم حست على نفسها : اه بــوووo.O ؟!! بيانيه ؟!! ما فيش حاجة =D !! … 

كيونا كان هايبص يشوف اللي شغلها !!… بس ريم مسكته من ايده وسحبته بسرعة عشان ما تخليهوش ينتبه !!… 

وهي ساحبيتو … كيونا هايموت يعرف في ايه : يــــاااااه ريم في ايه ؟!!! انتي بتسحبيني من ايدي زي العبيط كده ليه o.O  ؟؟!!! … 

ريم بتغير الموضوع : ههههاااي ما فيش حاجة !! بس الكافيه ديه ما حبيتهاش =D !! … 

كيونا طبعاً ما مشيتش عليه : ليه بقى ما عجبتكيش -_- ؟!! ما هي أرقى كافيه هنا بالمنطقة ؟!! … 

ريم ارتبكت : يلاااا بنروح مكان تاني J !!… انت ليه علقت بالمكان ده ؟!!… بعدين بقالنا مدة ماشيين وانت ما تكلمتش ولا حرف ؟!! … عاوز ايه بالضبط مني ؟!! 

 

كيونا افتكر وارتبك : اهه هاهاا سوري J … يلا نروح نؤعد بحتة هادية ونتكلم !!…

 مشيوا لمكان تاني وأعدوا طلبوا عصير يشربوه !!… فجأة عم الهدوء  وكان الجو سايلانت -__- !!… 

ريم حست بالإحراج عشان كيو كان حاطط رجل على رجل ومكتف ايديه وأعد بيتأمل بيها من فوق لتحت !!…

 كيو بينه وبين نفسه : يـــــــاااااه هي حلوة أوووي أووووي ؟!! بس ربنا بنتقم من اللي كان السبب ووقعني بالموقف ده      -___- ؟!!! ازاي هدخل وافتح الموضوع معاها ايشششش >< … 

 

ريم حست الجو حر :O حطت ايدها على بؤها بدهاء : احــم احـــم …واتكلمت بارتباك “ أووووبــ ـــ ـا في حاجة ؟!! بتبصلي كـــ ــ ــده ليه ؟!!… 

 كيونا حس على نفسه : هاههاهاهاا بيــانيه ^^ … اتأخرت عليكي بموضوعنا … هو قال كده وهي قلبها بدأت دقاته تتسرع وخدودها احمروا “ … 

كمل كيو كلامه بإرتباك : احـــم احــم الحقيقة مش عارف ازاي أبدأ … ليه الجو حر هنا هاهاههاها !! 

” وفجأ بدأ أخونا بالله يتكلم بسرعة من غير ما يفكر ..ربنا يستر ”  … احــــم احـــم ريــ ـــ ـم J أنا عاوزك بموضوع خاص شوية .. هي حاجة ما اقدرش أطلبها من أي حد خالص وانتي أكتر شخص للحاجة ديه ..!!! 

هي اتصدمت ووسعت عيونها واعدت تقول بينها وبين نفسها بغرور : يااا لهووووي مين ده o.O !!!.. هو ده نفسو الإيفل اللي كان بيكرهني !!.. ياااه آآآتاريه كان بيداري اعجابو زي الباقيين هااههاهاهااي DX !! 

كيونــا بخجل غير معتاد : اممممم أنـــ ـــ ــــا عـــ ــــ ــــاوزك تبقــــ ــــ ـــي …..!!!!!!!!!


 نرجع بقى عند رنا والحبيب المجهول …!!

بعد شويتين كده كانت بتمشي هي وحبيب القلب وماسكين ايدين بعضيهم بحنية ^^ !!…

 فجأة رن موبايله وهو لما شاف الرقم  خاف وارتعش وأعد الموبايل يرقص بإيده مش عارف يرد أو لا !!…

راح رد …: يبوسيــووو هيونغ ^^ …
 
 

تـــوكي : يـــااا ريــوووك انت فين !! …

” ياااااااااااااه والله ريووك يتخاف منه يا جماعة طلع بحب من ورانا واحنا مش واخدين بالنا -.- “”…
 

ريــووك بارتباك : ديــ ـــ ــــه ديــــ ــه هيونغ !! أنا كنت بشــ ــــ ــــوف صاحبي ^^ … ودلوقت مروح على الراديو عشان 
البرنامج !!… 

” كوبل كداااااااابين على بعضيهم -__- …احنا مالنا

تــوووكي بعصبية : يـــااااا انت لحد دلوقت ما روحتش الراديو *.* !!… ايه دقة المواعيد اللي انت فيها ديه ياااض ؟!! …

ريوك : اراسو هيونغ !! بيــانيه هاروح فوراً !!.. ومش هتأخر لسه عندي نص ساعة !!…

تـــووكي : ايششش أموت واعرف كلكوا حاصلكوا ايه !! الكسل مسيطر عليكوا الأيام ديه وانا قلبي مش متطمن من ناحيتكوواا >.< … أنيووو !!..

 وقفل الخط .. ريــوووك اتنهد كان هيوقف قلبه من الرعبة ان توكي يشك بيه *.* !!…


رنـــا : أوبـــااا في ايه ؟!! مالك مفزوع كده ليه !!
 
 ريوك بابتسامة بيداري : ههاههاا أنيــااا ما فيش يا حبي ^^ !!… لازم دلوقت اوصلك البيت واروح فوراً للراديو …!!

رنا مسكت ايده بإيديها الاتنين وبصتله ببراءة : أوبــــااا بيانيه 😦 انا حاسة اني بصعب عليك حياتك !! .. انت روح على شغلك وانا بروح لوحدي ع البيت ما تعطلش نفسك !!…

ريووك وقف ودار عليها ومسكها من كتفها وبص ليها بجدية : يــــااا ما تقوليش الكلام ده تاني ؟!! وإلا هزعل منك جامد !!… انتي دخلتي على حياتي وجملتيها 🙂 مش زي ما بتفكري بعقلك الصغير ده ” وضربها بخفة على راسها …”

رنا ابتسمت من قلبها على حنية ريوك وراحت حضنته وقالت : ووووااااه أوبـــاا ربنا ما يحرمنيش منك  J  … 


 نروح دلوقت عند ندى ودونغهي ونشوف الجو عامل ايه معاهم ..!!!

 

بعد أما خلصوا مشاهد الكيسووو وندى ولعت زي البوتوكاز وهتولع المكان كلو معاها >.< !!… ودونغهي مستمتع أوووي :& !!… وعجبتو شغلانة الغيز ديه ومش هايستسلم أبداً !!…

 وقف قريب من ندى وهي كانت بتوضب حاجياتها !!… ومسك 
موبايلو وأعد يتكلم بثقة 🙂 !!…


دونغهي بابتسامة سوسة : يبوسيووو يون سووو ^^ ازيك !!! … ” هنا ندى ضرب كونتاكت كهربائي بعقلها وودنها  فوراً قلبت رادار مراقبة بلدي أصلي …~.~ “

 
 

هيوكي : مالك ياااااض -_- !!! عيونك دخلت بيها دبانة وبقيت أحول ولا ايه !!! يون سو .. مي نديه *.* !!! ياختشي الرقم اللي طلباه غلط ؟!!!-.- …

دونغهي : ها ها أنا كويس جداً 🙂 وحابب أشوفك ونتكلم شوية … !!! نسيتي اننا اتفقنا نشوف بعض ولا ايه ؟!!!… ^_* 

هيوكي : لا حول ولا قوة إلا بالله أسلم الوااد كيكيكي “ … يااااااااا اتكلم عدل !!! وإلا هخبط السكة في وشك ~.~ مش ناقصك أنت كمان >.< …

دونغهي : أراسووو ^.^ أنا جي عندك حالاً !!! … بجد وحشاني الأعدة معاكي 🙂 …

هيوكي : -.- إلهي وحش أما يلهفك ويخلصني من استعباطك ياااا بعيــــد -_- …!!! …

دونغهي : ها ها ها سي يااا بيبي :)… أنيوووو !!…

هيوكي : بيبي في عينك يا أهبل -_- !!…

 
ودونغهي قفل السكة … وبص كده بطرف عينه يشوف حالة ندى -.- !! … 

 
 

“وش ندى يا لهووووي @.@ وما أدراكم كيف كان وش ندى !!!! … يعجز الكلام عن وصفه ~.~ “

 وروح الأخ ونافش ريشو زي الطاوس -.- !!… وساب الضحية وراه بتولع بنفسها >.<…!!
واتطشي طول عمرو -_- ..!!”

STOP =D

كفاية عليكم لحد هنا نكمل بقى الشــــــــــــابتر الجـــــااااااااي ^^

Coming Soon ^^ :

ستشــاهدون في الحلقة القادمة :

 
بعد الغيرة المستشيطة اللي ولعها دونغهي بقلب ندى  هيفضلوا مكابرين على نفسهم ولا خلااص هارتاتهم مش هاتستحمل أكتر ..!!!
 
ديما وشيون واللي حصل بينهم ..!!… يا ترى هايكشف حقيقة المخبى جوا الهارتات …!!.. ولا المسافات بينهم هاتزيد ..!!!… 

لارا وهيوكي ازاي هيحلوا سوء التفاهم اللي بينهم !!… وهل هيوكي هايتجرأ يكلمها ولا …؟!!!!

 
مبروووك بقى لريووك ورنا ..!!! والحب الهادي الخفي ده اللي حتى احنا ما كناش حاسين 
بيه
 …!! ايه هايحصل جديد بينهم ..؟!!!
 
يا ترى كيو هايطلب ايه من ريم ؟؟!!… وهي هاتكون ردة فعلها ايه ..؟!!.. وكمان بعد أما ريم آفشت رنا هيحصل ايه ؟!!..

 
“””” آخيراً وليس آخراً حبايبات قلبي  ^^  عطوني رأيكم بالشابتر ؟!!! وايه أكتر مقطع عجبكم بالشابتر كله ؟؟!! “”””

Thanx for your follow-up  ^.^ See Ya J
 
 
 
 
 

Love and Dream of Oblivion “Chapter (6)” PART 1

Chapter (6)_Part (1) :

“”حـيــرة  و غــيــرة …!!””


دلوقت
 بيت البنات … تفتكروا بالشابتر اللي فات لما الباب خبط وريم فتحتو واتفاجأت بالأوبا !!… ايووون هي ديه =D !!…
فجأةً رن الجرس” ترن !! ترن !! … 
جريت ريم ورنا لاحئة بيها يفتحوا الباب !!… 
فتحته ريم ولقيت بوشها : امووووه أنيووو أوبـــاااا o.O؟!! …
 

كيونا ببص لريم وبيفكر : يا دي المصيبة اللي وقعتني بيها يا ميني يا وااااتطشي :”( !!!

ديما من جوا : مين يلي ع الباب يا بنات ؟!! … 
ريم : واقف كده ليه ؟!! اتفضل ادخل !!… 
كيونا بابتسامة سوسة : J كوماووااا !!…
 
 


و شاف ديما بالمنظر اللي كانت بيه بعد المرمطة o.O وبدأ الضحك الهستيري : مــوواااهاهاههاهاهاهاااي مين اللي عمل فيكي كده DX ؟؟!!! 
ديما : هدا انت ايفل أفندي -_- ؟!! مبسوط بمنظري هيك ؟!! أخدت بتارك يا ايفل !! بتقصد لما رمت عليه كوباية المية *.^ !!” 

كيونا : نيهاههاهاهاهاااي !! والله اقلك الصراحة ولا بنت عمها … 

بجد فرحان أوي اوووووي DX !!.. انتصار مُستعجَل والله ههاهاههاهها مين البرنس اللي خد بتاري منك بئى يا كتكوتة مبلولة انتي ؟؟!! عشان اتشكره جامد :D 

ديما : كتـــكووووتــة بعينــك >.< !! … اضحك لقلك -__- … هدا “الإيفل برنس” يلي حدك نسخة عنك “ريم خانُم” اتشكرها وجبلها هدية كمان :P 
ريم ببرائة غير معتادة : أأأأ أأأ أنا o.O !! بس ما كنتش قاصدة والله L !!.. 
كيونا : هههاهاا ما تحسيش بالذنب خالص !!… انتي تعتبري عملتي ليا معروف مش هانساه ليكي طووول عمريJ
 ريم مش فاهمة حاجة طبعاً : معروف ايه ده ؟!! 
ديما اتعصبت : يــا حبيبي أفراخ الشر والمعلم الكبير اجتمعوا !!!  o.O… أنــا انتهيت @__@ … أعدوااا يضحكوا ضحكات سوسة” … 
ديما : ما قلتلي ماكني ليش جيت لهون ؟!! في شي بدك ياه مني ؟!! 
كيونا : أكيد طبعاً انتي مش وحشاني خااالص ياختشي -__- أنـــا مش جاي عشانك =P !!… أنا جيت عشان اقابل ريم J  !!
ريم اتفاجأت ومستغربة التغيير المفاجئ بيه : تقابلني أنا =O ؟!! ليه في حاجة يا أوباااا ؟؟!! 
رنا قربت من ريم وقالتلها فودنها : هههاهاها ما قلتلك أنا بشم ريحة اعجاب :D !! .. عيش أيامك يا معلم ^__* !!…
 ريم زقتها بقرف عنها : كفاية استعباط بئى -_- !!! … 
ديما واقفة بتتفرج عليهم ~.~ !!… 
كيونا : ممكن تجهزي نفسك ونطلع نتكلم في اي حتة برا ؟!! J … 
ريم من الصدمة واقفة ومش بتبدي أي ردي أكشن : _______ o.O  ؟!!
ديما : شو بك يا بنت واقفة !!.. روحي شوفي الإيفل أفندي شو بدو منك !!.. لأن جلالتو ما بيضيع وقت هيك إلا إذا في شي مهم .!!؟؟
ديما بتسبهم وبتروح تستحم … وريم بتروح تغير هدومها ومليون سؤال في دماغها *.* !!… 

ريم وهي بتغير هدومها بتكلم نفسها : ايه التغير اللي حصل  بمعاملة الإيفل ليا كده فجأة o.O !!.. هو ما كنش طايقني ولا بيحب يتعامل معايا !!.. اشمعني دلوقت !!… ايه الحاجة المهمة ديه اللي عاوزها مني !!…

عند الإيفل يالصالة !!…
 
رنا بتبتسم ليه بهدوء : عاوز تشرب حاجة يا أوبااا J ؟!! … 
كيونا ببرائة غير معتادة : أوكي أي حاجة من ايدك J !!.. 
بتروح رنا تعملو حاجة !!… وهو بيسند ضهرو لورا على الكنبة وبيفتكر اللي حصل !!…
وبيرجع بذاكرتو قبل يومين تلاتة كده : 
بيوم من الأيام كان جالس كيـونا مع سونغ مين وبيلعبوا بلاي ستيشن !!… ويسونغ قاعد بتابع هبلهم  -__- وكانوا متحمسين أووي !!… 
 

ميني بيستفز كيونا : هع هع هعاااي DX بص احنا هانلعب بجد راجل لراجل من غير غش أو تحايل ..!! وهايكون في رهان للخاسر ، انت جاهز نلعب على الأساس ده ؟!! …
كيونــا بكل ثقة : ديـــه طبعاً جاهز -.- !! وهاندمك اللحظة اللي اقترحت بيها اننا ندخل رهان -__- نيهههاهاهاهاهاهاDX   ” مجنون اه والله o.O !! … بس ما قلتليش ايه الرهان ده ؟!!

 ميني بنظرة لئيمة : نيههاهاهااهااااي XP !! ” ده اتعدى  من الإيفل ولا ايه o,O !!… خلينا نلعب الأول وبعدها الخاسر مننا هاينفذ الرهان من غير أي اعتراض -_- !!.. وأياً كان السبب ؟!! ويسونغ هايكون شاهد يحكم بيننا بالنهاية ..ايه رأيك هيونغ ؟!!
 ييسونغ بيبحلق : بــوووووه  o.O؟!! أنـــا تدخلني أحكم بينك وبين الإيفل المجنون ده ~.~ ؟!! أكيــد انت عاوز تجيب آخرتي على ايده ؟!! شيـــرووو *.* !! أنــا ما ليش أية علاقة هتابعكم من بؤ ساكت -___- !!… 
كيونا : ياااا هيونغ سيبك منه !!.. هو طول عمره كدا بارد وناشف و اللهم نفسي -__- … 
” يسونغ بصله كده بطرف عينه -__- ..!!”

 ميني : هاههاههاااا يعني انت هاتلعب وترضى بالرهان أياً كان ^__* ؟!! 
كيــونا استشاط : انت ياااااض عاوز تجنني o.O !! يلا نلعب بئى >.< !!… ومين قلك اني انا برضى بالخسارة !!! هههاهاهاهاها هاوريك يا” man  pink !! -_-
 ميني : هههاااااههها مش عاجبك الـ“Pink man “ يـا  “Evil Maknae” !!! ربنا يقصر لسانك يا قادر يا رب -.- !!… يلا  نبدأ عشان باين حماسك هيولع الدنيا هع هع هع PX  !! …
 
 
بداؤوا يلعبوا بجدية والتنين كانوا أذكياء وأقوياء في اللعبة !!… وبالنهاية كانت النتيجة لصالح “ميني”  و “كيونا” النار والعة بيه من القهر >.< !!…

” هع هع هع تصدقوا ياأوخواتشي ان يسونغ طلع بيضحك يا مواهاهاهاهااا DX !!”
 


ميني ويسونغ مرمين بالأرض ودموعهم نازلة من كتر الضحك على منظر كيو اللي مش راضي يعترف بالخسارة XD !!
 كيو بيجز على سنانو : عــااااا ما يصحش كده >.< ؟!! أنت أكيد عملت حاجة وغششت !! انا مستحيل أخسر بعد التعب ده كله ~_~ !!..

 ييسونغ وهو ماسك بطنو من الضحك : ههاهاهاهااههاها بجد انت مش طبيعي DX ..!! هههااهاهاهاها ما أنا شفت كل حاجة وانت خسرت ولازم ترضى بالنتيجة بقى ههههااههااهاهاه ..!! والنبي كفاية حاسس هاروح المشفى النهاردة من كتر الضحك DX !!… 
 

ميني كمان التاني ميت ضحك وشمتان بيه : ههههاهاهاهاهاها ما قلتك من الاول اشهد !! ما أنا عارف انه هايعمل كده لو خسر هههااههاهاهاها يلا يا فالح لازم تنفذ الرهان وممنوع الرفض !!…

 كيو ببصلهم بجنان من كتر التعصيب اللي هو فيه وضار بوووزز مترين : ياااااااااا >< وقفوا ضحك وتريئة دلوقت أحسن ما أولع بيكوا المكان #.# … ايششش أنا هتجننن >< وبيروح يخلع >.< !!..
 
 ميني بيجري وراه  وبيتشعبط بيه : هااهاهها انت خلعت ورحت فين بس !!… في رهان ولازم يتنفذ !؟!؟!  
 
 
كيونا ببصله ومتمني يقضي عليه : لأأأأأ ده بعدك يا حبيبي !!… مش هانفذ أي رهان -_- ؟!!..
ميني بنظرة سوسة : ما ليش دعوة يا روح قلبي !!.. انت كل مرة بتخليني أنفذ الرهان بتاعك والمرة ديه الدور عليا لازم ولو على جثتي انك تنفذو وإلا هافضحك بينهم كلهم ان البينك مان غلب الإيفل ” شخصياً هاههاهاهااي DX !!..
كيو عيونو مطلعة شعاع ليزر بيقعد وبيلف رجل على رجل : يلاااا خلصني وما تضيعش وقتي انطق رهانك التافه زيك وخليني أروح  -_- ؟!!..
ميني بيجي بيتربع جنب يسونغ اللي بتابعهم وبيحاول يكتم الضحك !!… وبيبدأ يفكر بهدوء -.- !!… 
ميني ييغمز ليسونغ : *.^ هاهااهااا وأخيراً شفت بيه يوم ؟!!.. وهاعمل بيه رهان أنتقم لنفسي من كل المقالب اللي كان يعملها بيا !!…
ييسونغ : هاهاهاها وأنا ايه دخلني أنا شاهد عيان الجزيرة مباشر كوريا مش أكتر ههههااهاهاهاها … !!
كيونا : والنبي انت ونسني في سكوتك عشان ضحكتك وشماتتك فيا كفاية نرفزتني جــامد >.< !!… 
ميني : هههااهاهاها روء أعصابك وهدي نفسك   !!! “Be relax”  الرهان هو انك لازم تخلي بنت توقع بغرامك يا برنس ؟؟!! ” اااه يا سوسة انت $.$ “ … قبل ما تتعصب وترفض وتفجر الدنيا !!… أنــا مش هارضى غير بالرهان ده -_- وهاتبينلي بيه انك ممكن تنجح بالعلاقات ديه أو لأ ؟!!
 
” قلب الجو جدي“…
 كيو مصدوم : بــووووووه o.O ؟!! انت بتقول ايه ؟!! أجبلك بنت من فين دلوقت يا عبيط ؟!! أنت مستوعب اللي بتقوله ده ؟!!
ميني وهو بيفكر فا بيرمي الكلمتين الناريات بتاعو : امممم طب ما تبعدش كتير !! أهي قدامنا !!.. ايه رأيك بـ“ريم ؟!!.. أهي حلوة أوي ولايقة عليك =D !!..
كيو بيشخط بيه : ياااااااااااااااه انت واعي بتقول ايه ؟!!… وليه ريم تحديداً !!..
ميني بدهاء : احم احم -_- !!.. فكر معايا يا حبيبي !!.. ديما بقى مديرة الأعمال بتاعتنا وهي تبقى توينزة الشر بتاعك” ومش نافعين لبعض خالص -.- !!… وندى برضو ما بحسهاش ستايلك !!… بينما لارا استحالة عشان القرد حاجزها قبلك ولو انتوا اجتمعتو مع بعض أكيد هتولع الدنيا !!.. أما رنا هادية أوي وممكن انت تولع بيها وهي غلبانة مش هاتقدر على شرك !!..
كيو راكب دماغو : استحالة اعمل كده -_- !!..
 ييسونغ هو التانيايه الهباب اللي بتهببو ده !!.. الليدر لو سمع بالكلام ده هايسود عيشتكم على أفكاركم الواطية ديه !!.. اللعبة من الأساس هزار وتسلية ~.~ بجد ميني ما يصحش تدخل البنات بألعابكوا السوسة ديه !!… هما بقيوا مننا وفينا !!… وتبقى وطاوة منكوا تلعبوا بمشاعر وحدة فيهم >< ..!!
 ميني معند كيو !!! الرهان هايتنفز يعني هايتنفز-_- !!… والرهان ده لو انا كنت الخاسر كنت هانفزو برضو  !!…
كيو مش قادر يمسك نفسه : ياااااااااه >< أنا مش مصدق اني بسمع الكلام ده منك انت ؟!! مش هارضى أنفذ الرهان ده  -__-  واعمل اللي انت عاوزه ~~ !!
ميني أخوونــاا بدأ يستفز  : اقلك  حاجة يا خويا -_- !!.. انسى الرهان ده أنا عرفت من البداية مهما كان الرهان مش هاتنفزو !! … وأنا هاسامحك بس بشرط انك تعترف قدام الهيونغ كلهم انك مش قادر تعلق بنت فيك ؟!! .. يعني فالح بالكلام وبس !!… واعترف انك فاشل وما تعرفش تبني أي علاقة من النوع ده -_- !!…  
 وراح يمشي ويسيب وكيونا : __________ صحـــرررررااااااا !!!!!@#$%^& … “
ميني وهو ماشي … كيونا : أوقف عندك -_- !!! أنا هانفذ الرهان ؟!! بس النتايج مهما كانت أنا مش مسؤال عنها خالص ؟!! 
ييسونغ وميني وقفوا زي الخشب المسند : بـــوووووووه  o.O؟!!
 

 كيونا : زي ما سمعتوا  -__- ..!!

 ييسونغ اتعصب : انت مجنون ازاي تسمع كلام البــابوو ميني ده ؟!!! ايششش >< أنا  أصلاً ليه قاعد بكلم ناس واطية زيكوا ؟!! اعتبروني ما سمعتش اللي حصل ولا كأني كنت معاكوا ~~ أنا ما ليش أي علاقة بتخبيصكوا ده ؟!! والنتائج هاتتحملوها انتوا التنين آآآراتشـــــــــــي >< !!!  وروح متعصب وسابهم !!…” 
 ميني ببرادة وجدية سيبك من كلام ييسونغ هيونغ !!!… بص أنا مش عاوزك تتسلى تسلية مع البنت وتعتبر انه رهان لعبة ولازم تنفزهم !!… جرب تدخل بعلاقة  جدية عشانك ؟؟!! أنا حابب تغير حياتك وتحسن بيها  .. انت لازم تكون جدي وما تجرحهاش وإلا هشوف شغلي معاك .. آآرااتشـــــي؟؟!!! لاااا يا راجل -.- !!..”
 
كيو : بالله عليك  يا أبو العريف انت ؟!!! ايه المصيبة اللي أنا بيها ديه ياااا رب :”( ؟!! ايشش >< بص بئى أنا هانفز الشرط وبس … من غير أي شروط تانية من ديه !! وروح ومشي وعقلوا ملخبط “ … 
ميني بيكلم نفسه اوووووه انا مش عارف اتصرفت صح أو غلط ؟!! .. بس أنا عارف انك هاتتعلق بيها عشان جواك حاسس بإنك بتكن مشاعر ناحيتها هيهيهي !!.. والله انتوا لايقين على بعض ^_^ !!.. يا لهووووي ما أجملكم وانا بتخيلكم كده بتحبوا وبتعشقوا في بعض واحنا بقى منسبهل هيهيهيههي Dx !!…
 
 نرجع للحوقت الحاضر !!…

 كيو دماغو بتلف بيه : اااااااه يا قلبي >.< !!.. أنا هاعمل ايه بس !!.. وهاقولها ايه يعني أجي أخبطها الكلمة ديه فجأة والله بتتشل قدامي من الصدمة *.* !!… لأأأأ لأأأأأ أنا الإيفل ولا يمكن أعجز عن حاجة !!.. أكيد لازم يكون ليا أسلوب وبطريقة غير مباشرة بظبط وضعي معاها !!..
بعدها بشويتين بتخرج ريم اللي بتسحرو بجمالها وأناقتها o.O وبيروحوا !!…
 
 
 
 نسيب دوول ونروح موقع تصوير دراما دونغهي ..!! 
 كانت ندى جالسة بتتناقش مع المخرج … ودونغهي جالس من بعيد مقابل ليها وماسك السناريو بإيدو وبيتأمل بيها وسرحان -.- ZzZz !! 
المخرج : ندى شي أنا قررت أعتمد عليكي بإنك تقومي بالإخراج بعض المشاهد لوحدك من غير مساعدتي وفيكي تعتبري ان ده اختبار ممكن يساعدك برضو… ايه رأيك بقى ؟!! J 
 
ندى : وووووووااااه بجد =D ..!! دي حاجة تفرحني طبعاً !!.. وهاعمل كل حاجة اقدر عليها وإنشاء لله تكون مبسوط مني !!..
المخرج : طبعاً لو ما عنديش الثقة بقدراتك الإخراجية ما كنتش خاطرت وسلمتك تعملي بعض المشاهد المهمة لوحدك J !!…
ندى : هههه كمـــــــســـاميداااا لثقتك بيا J …
 

وأعدت تضحك هي والمخرج ويتكلموا !!… وبعد أما خلصت كلام جت عينها بعين دونغهي ولقيته ببصلها !!…

 وهو لما حس انها انتبهت ليه دارا نظراتو عنها وبص لمكان تاني  -.- !!… ندى قامت ومشيت تجاهو J !!.. وهو بص ليها لقي نظراتها غريبة !!… وصدق نفسه وابتسم !! J… ندى جلست جنبه وبصتله وهو ببصلها بحنية !!
ندى ببرود واتجاهلت نظراتو وحطت الورق اللي شايلاه بإيده ” هاهاهاها كااااســـفة DX وقالت  : خد الورق ده فيه بعض المشاهد تم التعديل عليها احفظها كويس !!! J … 
هو احبط لانه افتكر انها عاوزة تكلمه بحاجة تانية L !! “…
بعدها رد عليها ببرادة : ديـــه -_- !! ولا يهمك هاقرأهم ما تخافيش عليا انا ما بيصعبش عليا حاجة !!…
 ( وعم الهدوء فجأة .. وهما التنين أعدوا يبصوا لبعض والإشتياق والحب والحزن وكل المشاعر ديه ماليه عينيهم وهما مش قادر واحد فيهم يتنازل للتاني ويعترف باللي حاسه ) ” قطعتوووا هــارتي يا أوخواتشـــــي :”(( “ … 
 
 

بعدها نادوا ليهم عشان التصوير وندى اعتبرت ان تصوير المشاهد ديه تحدي ليها ولازم تأبدع بيهم !!… ولما وصلوا لمشهد الـKiss وما أدراك ما الـKissss !!! وخصوصاً ان دونغهي بقوم بيها o.O !!… وطبعاً حضرته بدأ يتفنن بتشعيل نار الغيرة ..!!”

“” ايكـــششش تولع يلي في بالي -_- “”

ندى
 الشياط وصل لمصر : Cuuuuuuuuttttttt >< ااااااايــــــه ده !!!! ما فيش احساس خاااالص ؟!! المشهد طلع بارد جداً -.- فين المشاعر بقى ؟!!!  -__- 
دونغهي قلبه بيتنطط من الفرحة والابتسامة السوسة : ميـــانيــه ندى شي J !!! … نعيد بقى !!! 
خاروبيتك انتي بتجيبيها لنفسك o.O ..!!”
دونغهي في سرو : هع هع هع ليكي عليا اني أخلي جبل الجليد اللي بقلبك يقلب لنار جهنم انتي استني عليا بس =D ..!!
ندى الليزر طالع من عيونها : -_- ok
 >.< 5,4,3,2 ,1  Action !!!!

وأعدوووااا بقى يعيدوووااا بالمشاهد وندى : Cuuuuuuuutttttttt  >.< … !! 
 ودونغهي طبعاً آآآآخــــر رواق وحاسس ان بيته براس القلعة انه بشعلل غيرة ندى =D !!

نروح لبيت البنات !! … 
بعد أما ديما استحمت وغيرت هدومها اللي تهببت من البيبسي  !!…
 دخلت رنا عند ديما يإيموشن برررريء ^_^ !!… 
ديما بتسرح شعرها قدام المراية … 

رنا : ديما أنا هروح أشوف صحابي !!.. عاوزة حاجة مني قبل أما أخرج ؟!!..

 ديما : أوكي الله معك !!.. وانبسطي معهن J !!..
 

 بعد أما خلصت ديما من شعرها !!… أعدت ع اللاب بتاعها تظبط بعض جداول الشغل !!… فابتيجي لارا المصدومة واللي مش شايفة حاجة قدامها !!… وديما بتسمع صوت باب الأوضة خبط !!… 
بتقوم بتشوف مين اللي جى !!… 
بتدخل وبتلاقي لارا ملقحة على السرير وسرحانة -_- !!… 

ديما بتنكزها برجلها : هـــيييي -.- !!… مانك حاسة اني فتت لعندك متل القتيل موقفة حجر عينك ؟!!..
لارا بتقوم بتقعد وما فيش أي ري اكشن على وشها -.- ZzZz !!… 

ديما
 : شو بكي وليه !!.. مين هي يلي هون !!.. وين لارا الجدبة ؟!!.. 
لارا بتدبدب برجليها زي الاطفال : عااااااا مشان الله تركيني بحالي ماني ناقصيتك >.< !!..
ديما بتقعد وبتربع : ايووووواااا !!.. يلاااا يا روحي من غير ما تعلي قلبي ومتل الشاطرة احكيلي كل شي صاير معك من طأطأ للسلام عليكم -_- ؟!!..
لارا بتنزل راسها بكسوف : هئ هئ :”(( ما بعرف كيف هيك صار !!.. هو عن جد فاجأني !!.. ليش هيك عمل معي *.* ؟!!.. 
ديما مع رفع الحاجب ومتوجسة : فهميني  أول الشي شو عمل القرد الأهبل معك مشان أعرف رد عليكي ؟!!..
لارا بتغطي وشها بكسوووف : هئ هئ يعني كيف بدي قولها ما بعرف !!… هيك فجأة من غير مقدمات !!..
ديما : ________ O.o !!.. أأأأ … إإإ … أأأأووو .. هاااااااااااااااهههههاهاهاههاهاهاهههااااي DX !!… واترمت في الأرض …

لارا
 مش عارفة تضحك ولا تعيط بتطب فوقها تقفل بؤها : يخربيتك رح تفضحيني !!.. تضرب الساعة اللي فكرت احكيلك فيها >.< فعلاً انا جدبة ؟!!..
ديما بتحاول تهدا شوية : هاهاهاهاا احم احم !!.. جد جدبة هاهاها يعني والله القصة عادية مانها مستاهلة !!.. فكرت عمل شي شغلة كبيرة !!.. أكيد يعني ما بدها تنين يحكو فيها عمل هيك لأنو بحبك !!..
لارا قلبها بيرفرف وببراءة : طب هو ما قلي L !!..
ديما بإيموشن بارد بتديها القلم على دماغها : حسبي الله على العقل المحدود !!.. تعالي جيبي طفل كتكوت واسأليه القرد ولارا الجدبة شو بحسوا تجاه بعض !!.. ومن غير ما اعملوا خيارات رح يقول انكن بتحبو بعض !!..
لارا بتبص للسقف بإستعباط :______ رحلت لدنيا الأحلام مع ضحكة عبيطة =D !!..
ديما : لا حول ولا قوة إلا بالله -.- !!.. خليكي بدنيا الأحلام الوردية ولقوم أنا كمل شغلي !!..


يتبــــــــــع ….

To Be Continue… 
 

Love and Dream of Oblivion “Chapter (5)”

Chapter (5) : 

  “”… بــارقــة أمـــل !!…””
 


بعد السهرة الحلوة اللي جمعت البنات مع باقي الشباب … عدت 
10 أيام … ونشوف بقى كان شكلها عامل ازاي ؟!!.

(( نبدأ عند ديما … اللي كانت بتشتغل معاهم وبقت تتقرب من دونغهي جااامد !!… ودلوقت خلااااص بقت متأكدة من مشاعرها ناحيتو !!… وهو بتصرفاتو اللطيفة العفوية معاها كانت هي بترسم خيالات وبتدي نفسها أمل انو يمكن هو ببادلها نفس الشعور !!… وطبعاً ما عندهاش أي فكرة عن مشاعر ندى أو بالأصح كانت بتحاول تتجاهل المشاعر ديه لما تشوفهم مع بعض !!… 

أما ندى كمان التانية مشاعرها سيطرت عليها وبقت مهووسة بحب دونغهي 
J !!… وهو برضو كان ببادلها نفس الشعور بس هي كانت مستنية مبادرة جريئة منو انو يعترف ليها !!… 

وبالنسبة لدونغهي اللي اتعود على وجود ندى بحياتو وكان متأكد ان ندى هي البنت اللي بيدور عليها J!!… وكان بيستنى فرصة مناسبة انو يعترف ليها بمشاعرو !!… وكمان كان عاوز وقت أكتر عشان يتأكد ان هي بتبادلو نفس المشاعر !!… 

أما شيون اللي بدأ عندو الموضوع مجرد فضول !!… واتحول لمشاعر هو نفسو مش فاهمها ؟!! عشان ديه أول مرة بيحسها !!… وطبعاً كلها تتلخص بـ“ديما” !!… وبالمقابل علاقتو بديما ما بقتش باردة زي الأول ولا حتى بقو قريبين قوي !!… يعني كانت علاقة عادية من ناحية ديما اللي كانت بتعاملو زي باقي الأعضاء !!… 

ولارا بعد أما كانت داخلة حرب ضد ريم ومتغازة منها ومن تصرفاتها !!… اتحولت العلاقة ديه لصداقة حلوة بعد أما اكتشفت ريم على حقيقتها !!… وكمان علاقتها مع هيوكي صار بيها “حب مجنون
 والطرفين مبسوطين بهبلهم ومش فارقة معاهم انهم يعترفو لبعض حتى =D !!… 

 
 
بينما هيوكي المسبهل بحبو للارا . رغم جنونها وعنفها معاه o.O !!… بس “ومن الحب ما قتل!!” … 

بالإجمال كانت علاقات البنات مع الشباب متعمقة أوي بين صداقات وحب مخفي جوا الهــارتات 
J!!… بإستثناء الإيفل اللي كان عندو مشاعر “كره خاصة” ناحية ريم -.- !!… وإحساسو انها هتاخد الليدر منو وبقت تخطف الأضواء بجمالها الفاتن !!… والكل كان ملاحظ كل حاجة بتحصل مع الإيفل وخاصة ميني اللي كان بتابع القصة بتشويق وفي جوا دماغو خطط جهنمية هيشتغل عليها قريب !!…))


 جى يوم تصوير ال
MV بتوع أغنية SF&S !!… 

صحيوا ديما وندى بدري وجهزوا نفسهم عشان المرة ديه ندى هتساعد المخرج في إخراج الكليب !!… وفوراً اتوجهوا لشقة السوجو !!… 

جرس الباب ” ترن … ترن … ترن …!! “

الشباب جوا حالتهم حالة o.O !!… أمهم داعية عليهم عشان هما كانوا لسه نايمين وبيحلموا -.-ZzZz !!… 

ديما بترجع ترن الجرس بعصبية : اففففففف >.< مشان الله ليش لهلأ ما حدا فتح !!!.. يا خوفي يكون اللي ببالي صار ؟!!..

ندى بترطب الجو : ممكن يكونوا سبقونا للموقع ؟!!..

ديما وهي ضاغطة على الجرس ومش بتشيل ايدها : لأأأأأ يا روحي أنا بعرفهن كتييير منيح !!.. لساتهن متنبلين ونايمين -.- ZzZz !!… 

ديما بتفقد الأمل من الجرس وبتاخد الموبايل بتكلم الليدر !!… الليدر بيقوم مخضوض وبيشوف اسم ديما وبيجري جري ناحية الباب عشان فهم انها برا
o.O !!… الليدر فتح الباب *.*!!  

ديما & ندى : _________ مصدومة بجد ومش بنطق o.O ؟!!.. “بعد ثواني يبدأ الضحك الهيستيري على شكلو DX !!..”

توكي متفاجئ وبيضحك على ضحكهم باستعباط : هاهاهاا ايه مالكم بتضحكوا على ايه !!.. شايفين نكتة قدامكم ولا ايه =D ؟!!..

ديما بعد أما بتتنحنح وبترجع تستعيد هيبتها : انت أكيد ما لحقت تتطلع على حالك بالمراية لانك هلأ صحيت من النوم -.-ZzZz !!.. ولا أنا غلطانة -_- !!..

الليدر بيدعك بشعرو بكسوف : بياااانيه ديما !! حقك عليا L … انا بدل ما ساعدك بزيد عليكي ضغط !!… بوعدك ده مش هيتكرر تاني !!… 

“بيسيبهم وبيروح جري يصحي المواكيس التانين بعجلة !!… وندى وديما بيضحكوا عليه DX !!… وبيشوفوا بقى الشباب بيخرجوا واحد ورا التاني وكلهم بنفس المنظر الغريب *.* !!…

ندى وهي بتضحك : يخربيت الجية ديه من على الصبح كلها مشاهد بتضحك هاهاها !!… مين اللي عامل بشكلهم كده ؟!!..

ديما  : هاهاهاها هي الحركات مانها غريبة عليي !!.. شامة ريحة شر -.- !!… 

“بعدها ديما بتبص كده ناحية الكنبة بتلاقي الإيفل ملقح وحاضن ايد بتاعت البلايستيشن وفي سابع نومة بيكمل لعبتو في الأحلام -.-ZzZz …”..

والشباب بس يفتحوا عيونهم وببصوا لبعض ضحكتهم بتلمى البيت DX !!…

الكل بيقول لبعضو : هاهاهاها ايه ده o.O !!.. انت اللي عملتها !!… 

كان الشباب يا عيني عليهم كلهم ضحايا الرسم على الوش *.* بقلم أسود بطريقة “كوميدية إيفلاوية”=D !!… 

ديما بتدخل بكل هدوء للمطبخ والسوجو اللي لما يشوفوها بينتشروا بسرعة هائلة يجهزوا o.O !!… ديما بترجع ناحية كيو -.- !!… 

بتحاول تصحيه بكل هدوء وهي بتنكزو  : كيووو حبيبي الإيفل !!.. يلااا قووم بسرعة ورانا شغل يا حلوو =D !!..

“كيو يزق ايدها بقرف وهو نايم : ايشششش أنا اللي لازم أفوووزز مش انت يا ميني الغبي >.< !!…

ديما بتحاول تكون لطيفة : حسبي الله ونعم الوكيل -.- !!… “بعدها بتلعب بشعرو وهي بتجز على سنانها “ … يلاااا بقى يا بيبي قووم خلي الناس تستمتع بصوتك !!.. وتشوف طلتك الفلجة =D !!… قووووم خلينا نصور هالكليب ونخلص بقى -_- !!..

كيو : ________ -.- ZzZz لسه بيحلم انو بيلعب!!..

ديما بكل هدوء وملامح الغضب مالية وشها بترفع كوباية المية فوق وشو وبترميها زي الحنفية -.- !!…

كيو بيقوم مخضوض : اااااااااااااااححححححححححححح *.* ايه الهباب اللي اتهبب ده !!… مين الغبي اللي أمو داعية عليه واتجرأ يغلط مع الإيفل  >.< !!… 

طبعاً كل الشباب ممسوحين عن وجه الأرض ومختفين من المكان *.* !!… فببص كده قدامو بيلاقي ديما واقفة ومربعة ايديها ومبرقة بشر ليه -.- !!…

ديما بتتمالك أعصابها : شبعت نوووم جلالة الإيفل -_- !!… بعد اذنك اذا وقتك بيسمح عنا تصوير كليب وعم نستناك =D !!…

كيو بيعصبية : طب انتي عملتي كده ليه >.< !!… انتي مش عارفة نفسك مع مين علقتي !!..

ديما بتشخط بيه : بـــالله شــــو =O !!..  خوفتني والله *.* ..!! بعد الك عين تهددني كمان -_- !!… ما بكفي كل هالعمايل يلي عاملها بالشباب وفوق هدا كلو نايم حضرتك ومأخرنا !!..

ديما بتلف كده وبتتكلم بصوت عالي للشباب : هدا اللي صار اليوم آخر مرة بسمح انو يصير !!… معكن عشر دقايق بالضبط ما بتتأخرو ثانية !!… بدكن تكونوا كلكن مزروعين بالسيارات !!… 

الكل بيترعب وبيجروا يخلصوا أمورهم *.* !!… والإيفل معاهم بس الحقد مملي قلبو من اللي حصل وبيوتوت ودودودودودودودو >.< !!…
 

ديما وهي متجهة للباب بتلف وبتكلم الليدر : ااااه صح نسيت !!.. شيون أفندي وينووو كمان ؟!!… 

توكي : هو بيكون في بيتو بس اتوقع أكيد سبقنا من زمان !!.. 

ديما بتنزل هي وندى !!… وبعد عشر دقايق الكل بيتزرع قدامها وبيطلعوا السيارات مقطقطين *.* !!… 

ندى بتقرب لودن ديما وبتهمس ليها : يخربيت أم الشر =D !!.. انتي ازاي قدرتي عليهم كده أنا مش عارفة ؟!!.. ولا حتى مصدقة ان ديه ديما نفسها اللي بالبيت o.O !!…

ديما بتكتم ضحكتها عشان الهيبة يا عم : احم احم -.- ههه اذا ما بستخدم هالأسلوب ما بنشتغل شي ومنقضيها ضحك ولعب ونوووم -.- zZz !!..

(( بعدها وصلوا لموقع التصوير وبدأؤوا شغل !!… ندى جالسة جنب المخرج وبتشتغل بحماس !!… وديما بتشتغل على اللاب توب وشوية بتتكلم على الموبايل وبتظبط مواعيد السوجو وشوية بتحمس الأعضاء وبتحفزهم !!… مضت ساعات طويلة والأعضاء بيشتغلوا بكل حماس وجسمهم مش حاسين بيه من كتر التعب وهما بعيدوا مشاهد الرقص أكتر من مرة  !!…

 
 
 
 

                               

 





اخدوا بعديها استراحة ربع ساعة وكل المساعدين قربوا من الأعضاء واعدوا يمسحوا العرق اللي نازل منهم !!… وراحت ندى بنفسها تخفف عن دونغهي المجهود وعطيته عصير يروي عطشه بيه !!… 

ندى :  اتفضل العصير ده ^^ ..كان شكلك جميل جداً وانت متحمس بالشغل J … 

دونغهي ابتسم بتعب : J كوووماااوووا ندى !! … والله العصير جي بوقته ^^ !!…

” فتح علبة العصير وأعد يشرب منها”  … دونغهي : اااااااح جوايووو J !!… باشـــــتاااا =D !!…

ندى : صحة وعافية  J… “وفي نفس ذات اللحظة الموبايل بيرن بأوقات -.- !!..وروحت ترد عليه “

 
بعدها دونغهي سند ضهره على الكرسي واسترخى يريح شوية -.- ZzZz !!.. وفجأة حس ان حد وقف جنبه ومسحله عرقه بمنديل فتح عيونه *.* !!…

اتفاجأ قام وقف وانحنى ليها بارتباك : اووه أنيووهاسيوو يون سو ^^ انتي بتعملي ايه هنا ؟!! 

 
 يون سو ابتسمت ببرائة مبتذلة : J كان عندي شغل قريب من هنا واسمعت انكم بتصوروا قلت أجي اسلم عليك واحمسك شوية ^^ !!…

“ديما انتبهت ليهم وحست ان في حاجة غريبة من نظراتهم واتدايقت من يون سو وما استريحتش ليها >.< !!…”
دونغهي رد عليها وهو كالعادة لما يشوفها بينسحر بنعومتها وجمالها وبيكلمها بخجل : هاها كومااووااJ !!…أكيد جيتك لهنا عطتني طاقة وفرحتني جامد ^^ !!… 


كيونا جى واعد جنب ديما وعامل نفسه زعلان منها وحط رجل على رجل -.- عاوز يرد 
“الإعتبار الإيفلاوي” بقى  -_- !!… 

ديما بصتله بطرف عينها ولا كأنها عاملة حاجة : يعطيك العافية ماكني أفندي =
D !! …

 كيونا : -__- كوماوواا ديما شي !! … 


“ديما جاتها الضحكة من أسلوبه بس كتمتها “…

 

كيونا لسه شايل بقلبه : -__- يعني اللي حصل النهاردة فاجأني أوووي والله !!! ما توقعتش بنت هادية زيك يطلع منها كده 
o.O !!! …

 ديما  : ههاهاها  بيانيه !! بس كنت مضطرة اعمل هيك :D !!… 

كيونا بنظرة سوسة : اهاااااا ..!!! امممم -.- …!! بس خليها في بالك مش هفوتها ليكي -.- !! .. أكيد هردهالك نيهههاهاهاها :D انتي اللي بديتي الحرب بقى ^_* !!… 

ديما بضحكة استهزاء : ها ها ها ها الله عليك يا ماكني !! والله ضحكتني هههاهها P: !!… 

كيونا بشر : نيههاهاهاها اضحكي اضحكي :D

” نادولوا عشان الميك اب  !!” … 

وقف قدام ديما بنظرة خبيثة : هاهاهاها من يضحك أخيراً يضحك كثيراً نيهاهاها :D … “بعدها روح”

ديما ضحكت كده عليه : دخيلووو قلبك ^^ هاهاها والله حبيت شرك من قلبي =D !! …

ورجعت لشغلها وكمان بالها عند دونغهي وزيارة يون سو المفاجئة >.< !!… 

” ولما كان دونغهي ويون سو بيتكلموا جت ندى ووقفت جنب ديما بصدمة وهي بتبصلهم *.* !!…“كانت باللحظة ديه يون سو بتلعب بشعر دونغهي وبتظبط بيه وهو بيبتسم بشكل غريب ليها كأنه بجد في حاجة غريبة بينهم  J !!…” ندى ما قدرتش توقف وخرجت برا الموقع >.< !!” …

” ديما برضو زي حالة ندى نار الغيرة بتاكلها وبتبص ليهم بعدها انتبهت لندى وجمدت بمكانها وقالت في سرها
 : شو هدا اللي عم يصير *.* !!.. ندى شو قصتها !!.. ليش هيك عم تطلع بدونغهيo.O ؟!!.. معقول الأفكار اللي كنت ابعدها عن راسي صحيحة =O ؟!!… اااااااه انشالله ما يكون هيك >.< !!.. “بعدها شيون اللي منتبه لكل حاجة بيجي ناحية ديما -.- !!..”

شيون بيحاول يلهيها : ديما لو سمحتي عندي مشكلة بالجدول بتاعي !!…

ديما : ________ ملبوخة في مكانها ومش سامعة حاجة حواليها *.* !!..

شيون بيعيد عليها وبيحط ايدو على كتفها : ديما أنا بكلمك !!.. 

“ديما بتتخض كده وبتدير وشها وبتلاقي شيون وراها وهو بيبتسم وهي بتحاول تداري دموعها !!..”

ديما بإرتباك وعقلها مش معاها : آآآآ … أأأأ … خير شو في !!…

شيون : عندي مشكلة صغيرة بالجدول بتاعي !!..

ديما : أهااا أوكي يلااا عطيني ياه !!.. 

بيقعدوا جنب بعضيهم وديما بتنشغل مع شيون بالجدول !!…

” ندى بترجع ودونغهي شافها وهي داخلة وباين انها متدايقة وحس ان في حاجة مدايقتها وهو ما حسش أصلاً انها دخلت وشافتو هو ويون سو !!…”

 
بس ندى ما بصتلوش راحت فوراً عند المخرج -_- !!…

 المخرج بصوت عالي : يلاااا يا جماعة انتهى البريك… كل واحد ياخد مكانه بسرعة !!! ..

الكل رجع لمكانه  وأعدوا يشتغلوا -_- !!…

بعد مدة طويلة شوية يون سو لدونغهي : أوبا أنا مروحة دلوقتي “يا عيني عليكي بتعملي المصيبة وبتهربي ..ما تنطئي الجوهرة من زمان >< ..!!” 

دونغهي : دييــه ^^ !! ..روحي ارتاحي !!.. ما كانتش لازمة انك تتعبي نفسك معانا كده J !!.. 

يون سو بدلع : أوبااا ما تتكلمش كده أنا مبسوطة ومرتاحة لما بكون جنبك وبدعمك … “دونغهي تنح واستغرب أسلوبها الغريب انها بتحاول تتقرب منه *.* ؟!!..”

 دونغهي : هاها مش قاصد =D !!.. بس خايف عليكي تتعبي مش أكتر !!.. كومـــاااوااا ع المفاجئة الجميلة ديه J ..!! خلاص ما تبقيش تيجي لهنا وأول ما يكون عندي وقت فاضي بكلمك وبنتقابل ^_* !!…

“بالوقت ده ندى كانت قريبة منهم وسمعتهم من غير ما تقصد -.- … وقلبها كأنه في حاجة اتكسرت بيهL ..!!”


(( بعديها بمدة طويلة خلصوا أول يوم تصوير ليهم وكانوا كلهم فطسانين من التعب >.< !!… ورجعوا كلهم البيت أخيراً -_- !!…
لما وصلوا !!… نزل الكل من السيارة ويا دوب شايفين الطريق قدامهم من كتر النعس -.- 
ZzZz!!… ))
 

ديما بتغصب نفسها على الكلام : اعذروني ماني قدرانة احكي ولا كلمة …بليز كلكن روحوا على النوم فوراً ..بكفيكن تعب وارهاق …وبتمنى بكرا الصبح ما تغلبوني وتصحوا لحالكن من غير ما استخدم أساليبي يلي بتزعجكن وكمان أنا ما بتريحني >.< “رفعت ايدها بتعب ولوحت بيها” : أنيوووو للجميع وأحلام سعيدة -_- !!”..

 تووكي بتعب: أراســـووو ديوما J !!.. ولا يهمك أنا هاستلم الموضوع ده !!… 

الكل مع بعض: أنيووو   -.- ZzZz !!… 

ندى يا دوب قالت لهم : أنيوووو …أشوفكم بكرا -__-  !!… 

وكلهم مشيوا بطريقهم لشققهم بس دونغهي وقف ندى وحب يتكلم معاها َ!!… 

دوني قرب من ندى قبل ما تروح ومسكها من ايدها : ندى ممكن أكلمك شوية ؟!!… “ديما بتستغرب *.* !! …وبعدها بتمشي وبتسبهم لوحديهم وفي بدماغها ألف سؤال وقلبها آيد نار >.< !!”…

ندى بصت على ايدها انه هو ماسك بيها وببرداة ردت : نتكلم في ايه !! ما فيش حاجة نتكلم بيها !!… بعدين لازم اروح وأنام عشان أصحى بدري -_- !!..

“زقت ايده عن ايدها وراحت مشيت -_- !!” … 

بس هو مُصّر يعرف مالها !!… وقف قدامها معترض طريقها !!… وقالها وهو متعصب : بصي بعنييا وقوليلي ليه فجأة بتعامليني بالطريقة ديه!! … أنا عملت ايه ؟!!… كنا كويسين مع بعض اتغيرتي فجأة كده ليه ؟!!..

 ندى وهي بتضبط نفسها : أرجوك سبني أروح دلوقت … مش قادرة أتكلم ولا كلمة باللحظة ديه !!“وهي بتمشي >.< !!” 

دونغهي بيوقفها : أرجوكي L !!! انا عاوز اعرف غلطت بإيه !!. ما بحبش أزعل حد مني >.< ؟!!..

ندى بتلف ليه ببرود  -_- : انت ما غلطتش !!.. بس أنا الظاهر فهماك غلط !!.. عشان كده من هنا ورايح أنا عاوزة تبقى علاقتنا شغل وبس !!.. يعني اعتبرني زيي زي أي بنت عادية !!!

 

دونغهي اتصدم واتعصب من كلامها : انتي معتبرة نفسك بنت عادية بالنسبة ليا ؟!!!…مع اني مش عارف ايه اللي حصل !!!… و ما أظنش اني عملت حاجة غلط عشان تقابليني بالمعاملة الغريبة ديه ؟!!.. بكل الأحوال  انتي عاوزا كده !!… أوكي زي ما بتحبي !!… والحاجة ديه هتريحني أنا كمان J… “بيحاول يغيزها” ..!!..

” ندى اتفاجأت من كلامه اتوقعت يهتم أكتر ويسألها عن الأسباب *.* ؟!!.. ” …

ندى ودموعها مليت عينها بس تمالكت نفسها انها تعيط وبصوت مخنوق : انت شايف انك ما عملتش حاجة غلط ؟!!.. أوك تمام كده J !!… أنيــوووو بقى -___- …

وكل واحد فيهم بص بعيون التاني بحزن وغضب بنفس الوقت وداروا ضهرهم وكل واحد مشي بطريقه “…

 
دونغهي في سرو مش عارف نفسو يفرح ولا يزعل : اااااه وووواضح جداً ان الغيرة بدأت تشتغل شغلها معاكي ؟!!.. وقال ايه هي عاوزاني أعاملها عادي زي أي بنت >.< !!… ماشي أوكي يا ندى ولكي ذلك J !!..

دخل دونغهي الشقة ومش طايق نفسه ومن غير ما يكلم أي حد روح الحمام واستحم وبعدها روح ينام -.- !!… 

هيوكي وشيونااا اللي كانوا قاعدين بالصالة عرفوا انه متدايق ومش طايق نفسه *.* !!!… 

شيون قبل ما يروح الأوضة ينام : هيوكي ماله دونغهي أنا ولا مرة شفته متدايق بالطريقة ديه قبل كده !! … 

هيوكي وهو رامي نفسه على الكنبة رد بتعب : اااايششش مش عارف والله -.- !! أنا حاسس ان دونغهي متغير بالفترة اللي فاتت وخصوصاً لما ندى بقيت تشتغل معانا … أظن في حاجة بينهم زي اعجاب مثلاً ..انت ما لاحظتش ازاي هما قريبين من بعض ؟!! …

شيون سند نفسه على طرف الكنبة وهز براسه : امممم -.- أنا كمان زيك لاحظت كده !!…وباين انهم اتخانؤوا لما كانوا بيتكلموا من شوية -__-  .. أنا برأيي ما نتكلمش معاه بالموضوع ده ولا نسأله عن حاجة .. وهو لما يحب يتكلم أكيد هيتكلم ويفضفض لحد مننا !!..

هيوكي : يلااا أنا هاروح أنام بقى عشان مش حاسس يجسمي من التعب -.- ZzZz !!..

 شيون : أراسووو!! يلااا أنيووو …ااااه رجليا مش قادرة تحمل جسمي من التعب -.- ZzZz ..!!

 نروح عند البنات !!…

 ديما كانت بتستحم وبتفكر : ” يا ترى شو الشي المهم اللي دونغهي بدو يقولو لندى وما بيستنى لبكرا !!… معقول شغل !!.. لااااا ما بظن !!.. كانت كل النهار معاه ولو في شي علاقة بالشغل أكيد كانوا حكوا فيه !!.. الموضوع أكبر من هيك  !!.. قلبي مانو متطمني L !!.. يا الله كان ناقضني ضغط ووجع راس وقلب >.< !!.. “

 وندى دخلت أوضتها وأعدت على السرير والدموع بتنزل وهي سرحانة باللي حصل وبتفتكر كلام دوونغهي القاسي :”(( !!…
 ووقتها خرجت ديما ولقيت ندى بالحالة ديه *.* !!…
 

ديما جريت عليها: ندى شو صار معكن ؟!! ليش عم تبكي !!!… وشو قلك ؟؟!! ..

ندى مش قادرة تتكلم حضنت ديما وبدأت تعيط بصوت عالي … ديما بتطبطب عليها  : ششش بترجاكي بكفي عياط …ما بصير تعملي بحالك هيكL !!! 

 
ندى بدأت تحكي لديما كل اللي بقلبها وتعيط بحرقة : أنا العبيطة ليه سمحت لنفسي أتعلق بيه بالشكل ده :”( ؟!! … حتى أنا يمكن بقيت بحبه !!… وهو حتى مش ببادلني نفس المشاعر ولا فارقة معاه أنا !!… كنت فاكرة انه بعاملني بشكل خاص غير باقي البنات بس طلع غير كده L .. ما شفتيهوش هو والبت ازاي كانوا قريبين جداً !!! >< …

 ديما في حالة من الصدمة ومش مستوعبة اللي بتسمعوا *.* ؟!! في سرها  : اوووه معقول كل هالمشاعر عم تصير قدامي وانا عمية ماني شايفة او حاسة L !؟!!..

ديما بتخفف عنها وبرضو بتضحك على نفسها : عادي بيكونوا مجرد أصدقاء قريبين لبعض ؟!!.. 

ندى : مش باين كده !!.. أصلاً أنا مستغربة نفسي ما كنتش كدا وما يعجبنيش أي حد !!… ازاي سيطر على تفكيري ؟!!… :”( ولسه يا دوب عرفنا بعض …حاسة قلبي بيتقطع ..!!

“واعدت تخبط على قلبها بقهر >.< !!..”

 ديما ويا دوبك الكلام بيطلع منها : حبيبتي لا تعملي بحالك هيك !! … وبترجاكي حاولي تهدي حالك 
L…!!.. لحتى تقدري تتأكدي من مشاعرك ومشاعرو هو !!..

 (( ندى حطت راسها على رجلين ديما واستلقت على السرير وهي دموعها لسه بتنزل وبتتكلم وبتفضفض وديما بتسمعها وبتحاول تخفف عنها وهي محتاجة مين يخفف عنها عشان الجرح جرحين !!…
لحد ما النوم غلبها وراحت نايمة على رجلين ديما ودموعها على وجهها … ديما مسحت دموع ندى وشالت راسها عن رجليها وحطت المخدة تحته وراحت غطتها !!… ))

وبصتلها بحرئة  ودموعها بتنزل وقالت : اااااااااخ يا ندووش للأسف قلبي وقلبك حبــوا نفس الشخص L، بعتذر كتيــر !!.. صدقيني ما كنت عرفانة انك بتحبيه !!… بس للأسف فات الأوان وما عدت اقدر سيطر على مشاعري !!… أنا وياكي متساويين بحبو و“الكرة بملعبو هو” !!… واتأكدي انو أنا باللحظة اللي بتأكد فيها انو بيحبك انتي .!!.. رح انسحب بكل هدوء L !!… بس هلأ ما بقدر اتخلى عن مشاعري لأتأكد مين فينا يلي ساكنة قلبو ؟!!.. 

ديما بتقوم وبترمي نفسها على السرير ولسه دموعها بتنزل وبتقول في سرها : اااااااخ انا ليش هيك حظي !!.. لأول مرة بحب بحياتي رحت حبيت الشخص اللي رفيقتي بتحبو من غير ما اقصد ..!!.. يا ترى معقول كون عم اتوهم … طب هي المشاعر الحلوة يلي عم حسها معاه !!.. وليش لما شوفو أو يقرب مني  قلبي ما بقدر سيطر عليه !!.. بس أكتر شي أنا متأكدة منو اني بحبو كتير L !!…

وفضلت ديما تفكر وتفكر لحد أما النوم غلبها ونامت -.-
ZzZz !! … 

(( بعدها البنات والشباب على الحالة ديه بقيوا يصوروا الكليب لمدة 3 أيام مع اليوم الأول اللي فات !!… والتعب والإرهاااق سيطر عليهم وحسوا ان جسمهم هينهار >.< !!..
” بعد الشر عنهم -_- ” …

 وندى ودونغهي بيتجاهلوا بعض وبيشتغلوا بجدية كبيرة والجو بينهم بارد جداً جداً -__- !!… ودونغهي بيحاول انو يسخن الجو عن طريق اشعال نار الغيرة عند ندى فبيحاول يغيزها بحركات لطيفة مع ديما وندى طبعاً فاهمة ان ديما مالهاش ذنب باللي بيحصل وان الحركات ديه كلها من دونغهي عشان يغيزها وهي استخدمت أسلوب التقل والتطنيش مع ان التنين بقى الشوق دابحهم !!… 

أما بالنسبو لديما فالموضوع كان مختلف خالص اللي كانت مفتكرة ان كل الحاجات الحلوة اللي بيعملها دونغهي معاها هي انو مهتم بيها وبيحبها L !!… وطبعاً اللي زاد تأكيد المشاعر ديه عندها ان دونغهي وندى كانوا بعيدين عن بعض علاقتهم باردة !!… فبقيت بتتمسك بحبها لدونغهي اكتر وأكتر والحب والتعلق بيه ده كان بيزيد جواها يوم بعد يوم من غير ما تقدر تتحكم بنفسها !!… 

بينما شيون اللي فهم كل حاجة حصلت وقلبو متقطع على حال ديما وهو مش قادر يعمل ليها حاجة توقفها !!... 


 أخيراً انتهوا تصوير ال 
MV … والأيام مضت … نزل ألبوم السوجو وكانوا بيروجوا ليه مع ال MV!!… وزي ما شفتوا نجح نجاح كاسح وكسر الديناJ !!… دوول السوجو طبعاً مش أي ناس يا عم و“أنا كمان ليا فضل برضو عشان مديرة أعمالهم المبدعة =D ها ها ها احم احم -.- كم أنا عظيمة=D “ … 
وبرضو عملوا إعادة تجميع للألبوم وكانوا بيعملوا

Live Shows  لأغنية  From U & SF&Sوولعوووااا الدنيا بسحرهم وجمالهم ^^ وكتير تعمقت علاقتهم مع البنات صاروا أصدقاء مقربين ودايماً الكل بيلتقوا مع بعض وبيتبسطوا سوا ^^ !!…
 
 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 








“يــــاااه بجد ذكريات تووووحفــة والله ^^ “
 
 
 

 صباح رايق وجميل كده =
D !!… 


الأعضاء كانوا مروحين للتدريب … بيلقوا البنات “ريم ورنا ولارا” مروحين هما التانين جامعتهم … وكان بقالم زمان ما شافوش بعضيهم !!… 

الليدر أول ما عينو وقعت على ريم وكل حاجة اتلخبطت جواه … وريم بتقرب ناحيتو وبتبتسم ليه وهو دقات قلبو بتزيد شوية شوية *.* !!… 

البنات : أنيوووو يا شباب J !!… 

ريم بكل ثقة : بجد عاوزة أهنيكم على نجاح ألبومكم الجديد اللي مكسر الدنيا وللصراحة أنا حبيتو أووي واتعلقت بيه وبسمعو بكل وقت J !!…

الليدر : __________ “بس ببص لعينيها ومسبهلJ ؟!!””

كيو بعيد شوية عن الليدر ولما بيشوفو بالحالة ديه بيجي يلزقلو وبيخبطو على كتفو !!…

 كيو : ايه مالك يا بابي -_-  !!.. ما تصحصح معانا شوية ؟!!.. انت لسه نايم ؟!!..

ريم بتبص لكيو وبتقولو بطريقة عفوية : وعلى فكرة يا أوباااا كان صوتك رهيب وبيحرك المشاعر وحبيتوو أوووي J !!..

كيو : ________ “بيلحق الليدر وبيتلبخ جنبو o.O!! “..

البنات بعد اما كلموهم شوية بيروحو جامعتهم !!… ولسه الليدر والإيفل ملبوخين في مكانهم وقلوبهم بتخبط جواهم بشكل غريب *.* ؟!!…

 بيجي ميني ببصلهم بإستعباط وبيخبطهم تنينهم مع بعض : يخربيت أم السبهلة اللي انتوا فيها من على الصبح -.- !!.. ما تصحصحوا انتوا التنين !!.. البت عملت فيكو ايه بس *.* !!..

الليدر بيتنحنح وبيداري دقات قلبو : احم احم لأأأأ هي مالهاش دعوة بس لسه مش صاحي وما شربتش قهوتي -_- !!.. “بيمشي قدامهم وبيسيبهم  -.- !!”..

ميني بيعمل حركات هبلة ببؤوا ومستغرب *.* !!… وكيو جنبو ببص ليه وبيبتسم وهو بيجز على سنانو : ايه يا حبيبي J !!.. انت قبل شوية كنت بتهبب ايه =D ؟!!..

ميني ببحلق وبيحاول يكسب نفسو وبيجري بيتشعبط بالليدر *.* !!… كيو جري وراه  وبيزقو بعيد وبيتشعبط في الليدر -.- !!…

الليدر ببصلهم بقرف : اللهم صبر قلبي -_- !!… ايه مالكم انتوا التنين زي العيال المستهبلين ؟!!..

كيو ببووززز شرير : أنا قلتلك وقلتلهم كلهم انك انت ليا لوحدي وما حدش يقرب ناحيتك !!.. بس هو البابوو ده ما سمعش الكلام !!..

بيطلعوا بالسيارة … والليدر سرحان ومش معاهم -_- !!… وهما لسه قولي حتى قلك ورغي ما بيخلصش ودودودودو >.< !! …

الليدر بيتنهد وبيقول في سرو : اووووه أنا بحياتي وعمري ما قابلتش جمال أسرني بالشكل ده !!… انتي كنتي فين يا ريم من زمان !!.. كنتي اظهري قبل كده !!.. أكيد كانت حياتي كلها اتغيرت L !!.. ايششش >.<  أنا مش قادر اسيطر على مشاعري ناحيتك !!.. بس مجبر اني اداريها جوايا وما خرجهاش أبداً L !!.. عشان انتي جيتي دخلتي حياتي بالوقت الغلط !!… وانا ما اقدرش أربطك بيا سنتين بحالهم “بيقصد الجيش” … وانتي لسه بأول حياتك وأكيد مش هتفضلي المدة ديه من غير حبيب !!… انتي كنتي الحلم الجميل اللي بحلم بيه كل حياتي J !!… ودلوقت بوعدك انك هتفضلي الحلم السامي اللي مش قادر أوصلو وبإرادتي L !!…


 في يوم من الأيام !!… 

كانت لارا قاعدة في حديقة الجامعة وعلى غير العادة حاملة كتابها المجتهدة الشاطرة وبتذاكر شوية !!… وما لقيت غير واحد نط جنبها زي القرد *.* ..!!  وسحب الكتاب من ايديها … هي فزعت وبصلته وعاوزة تاكله بأسنانها -___- ..!!

لارا بلسانها السليط المعتاد : يـــــااااااا هيوكجااااي نأزتني !!! o.O“يعني خضيتني” عطيني صوت انك جيت !! ..هيئني على الأقل !! … ما بتبطل فصولك هي ؟!!…

 هيوكي بيضحك وبكل ثقة : هاههاهاهاها الحمدلله المرة ديه قدرت عليكي ههاهاها … حاسس باستمتاع اني خضيتك ؟!! ..”هي بتبصله بطرف عينها” … 

هيوكي بكل ثقة : بعدين برأيك واحد جي يشوف الجيرل فريند بتاعته ؟!! لازم يــاخد موعد ؟!! ” لااا بقى الأمور تطورت هنا =D 

 لارا اتكسفت بس بتتقل راحت سحبت الكتاب من ايده : نانانانانا كيككيكيكي مهضوم :P ..!!! أنا حب واحد قرد متلك هاهاههاها بأحلامك !!! -__- … 

هيوكي بص باستعلاء ليها : يـــــــاااااااه ايه الغرور اللي انتي فيه ده ؟!!!… مش أما أنا أقبل أحب كائن غريب زييك ؟!! هاهاهاهاه يــاه زعلتيني عليكي واكلة مقلب بنفسك خخخخخخخخ : P!!… 

لارا شرأطت : مــــــوووووه *.* ؟!! هيوكجااااي طلاع من راسي هلأ ماني فاضية لمزحك >.< !!… عندي امتحان ولازم ادرس … يلااا روح !!

وبعدها تربعت على الكرسي وظبطت نضاارتها وأعدت تقرأ وطنشته ” اطلبوا العلم ولو كان في كوريا XP …
 
هيوكي مُصِّر يدايقها : هاهاهاهها يـــاه لارا المجتهدة بتذاكر !!! .. نـــوووو نـــووو ايمبوسيبل -__- … أنا مش مصدق اللي بشوفه !!… “بقي بلبل بالإنجليش أخويا القرد =D !!..”

“وراح طالع موبايله وصورها .. لارا شافته عمل كده واستشاطت *.* .!!؟!” …

لارا بصوت عالي : عــــــــاااااااااااااااااه >< نـــاوووي تموت على ايدي اليوم ؟!! مين سمحلك تصور ؟؟! هات الموبايل لهون بســـــــــــــرعة >< ؟؟!! 

هيوكي السوسة بغيزها : هاهاهاهاها ده بعدك يا روح مامتك ؟!!… انا خدت الصورة وسيتم تناقلها بين وكالات الأنباء “يعمل لدى رويترز للأنباء” لازم يكون في برهان لأن لو قلتلهم انك بتذاكري مش هيصدقوني نييههاهاهاهاهاه =P !!… 

لارا قامت نطت عن مقعد الحديقة واعدت تزعق زي الأأطفال بوشه : وووواااااااه >< !!.. هيوكجااااي بدك تمسحها بهالثانية ؟؟!!… وإلا بورجيك شي ما شفته بحياتك ؟؟!! …

هيوكي قام يجري قدامها : نيهاهاهاهاها وريني ممكن تعملي ايه يا خارقة انتي ؟!!!… الموبايل معايا ومش هتقدري تلمسيه كاكاككاككاككا PX !!…

“وهـــــــــااااااتيـــــك يا جري ورا بعض … راحت لارا كعبلته برجلها وهو فقد توازنه ووقع بالأرض … هي اعدت فوقه ومسكته من ايده وحاولت تاخد الموبايل من ايده بالعافية … “بس هو يبقى النمجـــا وما أدراكم ما النمجـــا يا أخوان ^.* “… راح مسكها من ايدها بقوة وشدها ليه … ووشهم بقي قريب جداً من بعض … فجأة هديت لارا وحست انها تشلت بين ايديه وهو قلبه بيتنطط جواه وتنحوا شوية *.* ؟!!! …”
” هيوكي & لارا : __________ *.* الرقم المطلوب خارج نطاق التغطية حالياً !! يرجى المحاولة لاحقاً =D !!! “

 وهيوكي بالموقف ده ما قدرش يسيطر على نفسه راح طبع لا إرادياً Soft Kisssssssssssss” … هي مش مستوعبة اللي حصل عيونها اتوسعوا O.o!!… 

راحت زئته عنها وضربته بالقلم على نص وشه >.< !!… “كـــااااسفـــة  هيهيهيهي DX “ 

وروحت جري من قدامه وحطت ايدها على بؤها وعيونها دمعوا عشان دي أول مرة ليها ” قطعتي قلبي ياأوختشي :”( “… 

هو حس انه غلط وأذنب معاها وجري وراها !! …

هيوكي : لارا تشيبـــال استني اسمعيني !!!… تشومال بيانيه 
L !!.. “هي ما وقفتش !! “ … 

راح مسكها من ايدها بالعافية ودارها عليه وقالها : أنا ما كنتش قاصد يحصل كده !!! ميانيه ما قدرتش اسيطر على نفسي لما شفتك قريبة مني >.< … 

لارا كل حاجة بجسمها متوترة وعيونها مدمعين من اللي حصل : بـــووووه >< !!! يعني اي بنت بتقرب منك بتبوسها ؟!! الحقيقة ما بعرف شو قول ؟!! بترجاك اتركني لحالي و روح هلئ ما بدي شوفك بهالوقت ؟!! 

 
وروحت خدت حاجاتها من على المقعد وروحت بسرعة >.< !!… 

 
وقف هيوكي متنح وملامح اإحباط على وشه وراح حط ايده على قلبه وقال : أوتـــــووكيــه >.< ؟!! أنا معقول بحبها L !!! ” تؤ تؤ قطعت هارتي انت التاني :”( أومال يا فالح اللي هببته ده اسمه ايه ؟!! “ … بجد ممكن اتجنن لو فكرت تسيبني بعد الموقف ده !! أنا اتعودت عليها ومش ممكن اتخيل وقتي من غيرها L ..!! ايششششش >< ..!! .. “راح بعثر شعره بعصبية وركل رجل الكرسي برجله وروح وهو متدايق” …

 بيت الموكوســـات !!…

 الجو هـــــاااااادي ريلاااااكس كده ورااااايق وكمييــــل أووي أووي =D !!…

 رنا بتتكلم على الموبايل وبتضحك !!… 

رنا : كفاية يا أوباااا !!.. كسفتني ^.^ !!.. مش هاقولها تاني -.- !!..

ريم داخلة وواقفة تسمع !؟!!… ورنا مش منتبهة ليها ؟!!… بعدها رنا بتقفل الخط وهي بتبص للموبايل وبتضحك من قلبها ؟!!… وفجأة بتزول الضحكة لما تشوف ريم *.* ؟!!… بتبص ليها ورافعة حاجبها !!..

ريم بإبتسامة سوسة  : استمري … استمري ^.* !!… ايه يا روح المامي -.- !!… مين المززز اللي بتكلمية ده ؟!!.. وكسفك يا عيني عليكي !!..

رنا بتفوت بمية حيطة ووشها بقي أحمر : أأأأ !!.. أأأووو !!.. ده !!.. ده !!.. ده زميل ليا في الجامعة“وهي بتداري عينيها عن ريم” … وكان بيهزر معايا وما فيش حاجة من اللي بالك =D !!..

ريم : اممممم ما أنا عارفاكي يا روح قلبي !!.. روحي اضحكي بالكلام ده على حد غيري -.- !!.. انطقي وقولي مين ده اللي كنتي بتكلميه ده ؟!!..

رنا بتحاول تهرب وهي بتخرج برا الأوضة وبتزعق بيها بإرتباك : ما أنا قلتلك ان زميل ليا !!.. ليه مش راضية تصدقيني >.< !!.. 

ريم بتزعق بيها : ياااااا انتي مروحة فين وبتتهربي مني !!… انتي مش هتنفدي مني !!.. استني هناااا آآآآبت >.< !!.. “” وبدأ الجررررري “”

رنا بتجري قدامها : انتي ليه بتدخلي نفسك بحاجات مش بتخصك =P !!!…

 ديما “الرايقة السنييـــه” طالعة من المطبخ مدللة نفسها كده و بتشرب بيبسي بهدوء ما صدقت تلاقي وقت تريح نفسها بيه ” يا قلبي عليا :”( “ … وما لقيت غير وحدة استخبت وراها *.* !!.. والتانية يا عيني هاجمة هجوم كاسح لناحيتها *.* !!… 

ديما فتحت بؤها : امــــووووه =O ولي على بعضي !!!  o.O ريم خففي سرعتك رح نروح فيها !!!!! … 

“وما كملتش كلامها … طخ !!.. ديج !!..تــــــراااك !!.. “صوت الحادث الأليم =D !!” ..

ريم & رنا & ديما : عـــــااااااااااااااااااااااااااااااااااهo.O !!!! … 

“وقعوا فوق بعضيهم والبيبسي مليت شعر ديما الغلبانة وهدومها واترمى شوية على هدوم البنات *.* !!… 

ريم : يا انهار أسود =O !!! ديما انتي ايه اللي جابك قدامي ؟!! ” معليش افتكرت الإشارة خضرا -.- !!”.. 

رنا : يا عبيطة انتي كنتي حاسبي رايحة فين !!!..ولا لما تتجنني ما بتبصيش كويس ؟!! .. جالك القرف 😛 !!

 ملاحظة صغننة = Dالنقاش ده كلووو كان وديما ممرمطة وأعدين فوقها وواخدين راحتهم ع الآخر الأخوات الكرام -___- “

  ديمـــا هيغمى عليها من اللي حصل : اااااخ يا هــــااااارتي @___@ !!! … كملوا خناقات لما تقوموا عني امووووووه قطعتوا نفسي >o<… شوفوا كيف بهدلنا الدنيا بالبيبسي >< .. عــــــــاااااااا  *.* كانت باطلة ومحولة لما فكرت دلل حالي*o* !!…

ريم ورنا أخيراً انتبهوا انهم كاتمين نفس ديما وقاموا بسرعة عنها وشالوها من الأرض *.* !!… 

ريم : معليش سامحينا !!! ولا يهمك أنا هنضف كل حاجة !!… 

رنا : وأنا كمان سامحيني !!!… كنت بحتمي بيكي من المجرمة ديه 😛 !!… 

ديما: هئ هئ حصل خير ~.~ !! ..“وبصت على نفسها كده L … !!.. اهئ اهئ ما اتهنيت بالبيبسيL ولّااا شكلي كيف صار ؟!! :”( …لروح اتحمم وشيل هالبلاوي عني >.< !!…

فجأةً رن الجرس” ترن !! ترن !! حان وقت الدرس =
D !! ” … 

جريت ريم ورنا لاحئة بيها يفتحوا الباب !!…

 فتحته ريم ولقيت بوشها : امووووه أوبـــاااا o.O؟!! … 

ديما من جوا : مين يلي ع الباب يا بنات ؟!! …

 
 
.
,
,
 
STOP =D 

كفاية عليكم لحد هنا نكمل بقى الشــــــــــــابتر الجـــــااااااااي ^^

Coming Soon ^^ :

ستشــاهدون في الحلقة القادمة :


تتوقعوا مين الأوبــاااا اللي جى عند البنات ؟!!

الليدر بعد اما انكشفت مشاعرو ناحية ريم ؟!!.. هيقدر بجد زي ما قال انوا يداري جواه من غير ما حد يعرف ؟!!


مين الحبيب اللي كانت رنا بتكلمو على التليفون وخبت عن ريم لما آفشتها ؟!!..
.

 

لارا وهيوكي بعد الكيسووو اللي حصلت ؟!!.. تتوقعوا هايحصل ايه بينهم ؟!!…
 

بعد فترة البرود اللي مروا بيها دونغهي وندى تتوقعوا يفضلوا على الحالة ولا يرجعوا يقربوا من بعض ؟!!

ديما “الموهومة” هاتفضل كده عايشة بأرض الأحلام ولا هتحصل حاجة ترجعها لأرض الواقع ؟؟!!!
 
كونوا في الإنتظــــار  ^___*
……………………………………………….
بإنتظار تعليقاتكن ^___^
Thanx for your follow-up  ^.^   See Ya J 

 

هل هي النهاية (جميع الاجزاء)

                                   Part7

بعد انتهاء العمل خرجت جينيا من المطعم وقد نست موضوع دونغهي تماما فرأته يقف بجوار المطعم

جينيا:دونغهي_شي انا اسفة لقد نسيتك تماما

دونغهي:لا بأس

جينيا:عموما لماذا ضهرت الان

دونغهي:انا وهو كنا اصدقاء وقبل الحادث بعدة ايام تقابلنا انا وهو وبينما كنا نتحدث قال لي اذا في يوم من الايام حدث له مكروه فعلي العتناء بك

دونغهي يحدث نفسه:هل انا غبي ما هذه الكذبة الخرقاء

جينيا بستغراب:حقا غريب انو يوصيك بشيء كهذا وانا لم اراك ابدا من قبل

دونغهي:هل ترغبين  في ان نذهب الى مطعم لشرب شيء ما؟

جينيا:لابأس حسنا

في تلك الليلة دونغهي تحدث كثير وكان سعيد جدا مع انه لا يعرف لماذا هو سعيد هكذا

بعد عدة ساعات

جينيا:لقد وصلنا هذا هو منزلي

دونغهي:انا حقا لا اعرف كيف مر الوقت بهذه السرعة

جينيا:شكرا لك لقد قضيت وقت ممتعا حسنا اذا ليلة سعيدة

دونغهي:ليلة سعيدة

التفت دونغهي وهو على وشك القفز من الفرح

استلقت جينيا على سريرها وهي تفكر :انا حقا لا اعرف لماذا اشعر بهذا ولكني لسبب ما اشعر بان دونغهي يشبه سومين بطريقة او باخرى هذا حقا قريب

عند السوجو

استمر في القراءة

Love and Dream of Oblivion “Chapter (3)”

 


Chapter (3) :


“”…
بيتــزا وأيــس كـريـم …!!””



 بعد أما السوجو عملوا “سوربرايز” للبنااات وجوا يساعدوهم !!… نشوف بقى حصل ايه معاهم مواقف =
 ؟!!!… 

 
الغرفة اللي فيها لارا :


 
 
دخل هيوكي وكيونا وهما بيغلسوا على بعض للغرفة فتنحوا في مكانهم o.0 من المنظر اللي شافوه :O … 

كانت لارا مشقلبة نفسها يعني راسها لتحت ورجليها لفوق وساندة نفسها ع الحيط ومغمضة عينيها *.* ..!! ” معليش دي طقوس المجانين بقى -.- !!” … 

كيو نكز هيوكي مش مستوعب : هيـــووونغ مين الكائن الغريب ده 0.O ؟!!!

هيوكي ملبوخ : ديه البت اللي كنت بقول عنها مبارح انها شبهك بالظبط -___- !! … 

كيونا خد ع نفسه : بــــوووو o.0 ؟!!! ده الكائن شبهي أنا ؟!!! أنا ما فيش زيي اتنين أصلاً -_- احم احم “تباً للتواضع =D” !!! …

 هيوكي بغيزو : ههاههاهاهااا Dx !! ..لاااا اتكسرت القاعدة ديه -__- الكائن اللي قدامك “كوبي بيست” عنك يا صاحبي ؟!!! … 

لارا بعد أما سمعتهم بيرغوا فتحت عيونها فنطت فوراً من اللي هي فيه زي القردة بالضبط وصرخت : عــــــــــــــــاااااااااااااااااااااااااااااااا انتوا من امتى هوووووون ؟!!! ومين سمحلكن تفوتووااا >.< ؟!!! … 

من فرط الرعبة هيوكي وكيونا حضنوا بعض وبصوت واحد : عــــــــــــاااااااااااااااااااااا أمـــــوووووو o.O !!!!!! … 

كيونا انتبه انه حاضن هيوكي زقه عنه بقوة : ييياااااااععععععععععع ايه القرف ده ؟!!! …

 هيوكي خبطه : ماكني اتلم احسن ليك -.- !! انت القرف ياعععععععع -___- … “شوفوا مين بيهدد مين *.* ؟!!”

لارا ربعت ايديها وأعدت تمشي وتدور حواليهم زي المحقق كورومبو لما بيستوجب المشتبهين *.* : يلاااا انت وياااه اعترفوا شو عم تعملوا بالغرفة هوووون -_- ؟!!! … 

هيوكي بيرجف من الرعبة : احـــ ـــــ ـــــ ـــــنـــاااا جايين نساعدك =D ؟!! مش فاكراني انا قابلتك مبارح في الشركة ؟!!! … 

لارا بتستعبط وزعقت بيه عشان ترعبو : يــــــــــااااااااااااه انا قابلتك مبارح =O ؟!!!! كمان عم تتخيل قصص -___- ؟!!!! … 

 
هيوكي ببرائة : ااااااه والنبي ” نطق الشهادتين أخونا بالله -.- !!” ما افتركتيش لما اتقابلنا بالشركة ودخلتي الغرفة و….؟!!

 كيونا سكته : عــــاااااااا >.< كفاية بقى انت هاتحكيلنا قصة أبو زيد الهلالي ”  احـــم احـــم معلش يا بنات بالكوري اسمه كيم هوانج جونغ وقلنا نقلب الاسم عربي أسهل عليكوا -__- كيكيكيكيكي : p” 

المهم نرجع لكلام كيونا : انت هترغي كتير كده مش شايفها هتفرمنا بنظراتها المتوحشة ديه ؟!!! …

 لارا بصت لكيونا من راسه لأسفل قدمه : وانت يا متفصحن ” يعني فصيح ” مين حضرتك -.- ؟!!! … 

كيونا بغرور : احم احم كيونا ميندا -__- !! بصي بوشي كويس واحفظيه ياختشي =) أنا ما بتنسيش بسهولة فنان وصاحب أجمل صوت بفرقة السوجو -.- …
 

هيوكي خبطه ع بطنه : يــــــااااااااه انت هتودينا بداهية ؟!!! هو وقت مدح ذاتك أيها المتنبي ” كمان أسهل عليكوا بالعربي يا أخوان -__- ” …


هيوكي بارتباك : ههاههاها !! ما تاخديش في كلامو وتدايقي نفسك !!.. هو كده على طوووول اللي بقلبه على راس لسانه :
D … 

لارا بصتلهم بتكبر : احـــم احــــم -.- !! بتعرفوا انكن بدخلتكن ع الغرفة بهالطريقة قطعتوا عليي طقوسي الخاصة -___- ولما بصير معي هيك بتعرفوا شو بعمل ؟!!! … 

هيوكي وكيونا حاسين نفسهم بفيلم لمصاصين الدماء ومُتَسمــرين بمكانهم وهي لسه بتلف حواليهم o.O !!  

لارا كملت بصوت مخيف : أنــــــااااااااا هلــــــــئ بهــــــــــــاللحظة بــــــــــــدي اشــــــــرب من دمكـــــــــــــــــــــوووووون“وصرخت من وراهم زي الوحش” : عــــــــــــاااااااااااااااااااااااااااااااااا #o# … 

هيوكي وكيونا من فرط الرعبة  اترموا باالأرض : عـــــــــــااااااااااااااااااااا=O !!.. تشــــيبـــال ارحمي قلوبنا الصغيرة ~.~ ….

لارا أعدت تضحك : ههههاههههااااي DX !!.. أنا عم امزح معكن ؟!! معقول بوقتنا هدا في مصاصين دماء ؟!!! هههههههه جد شكلكن بموت من الضحك كيكيكيكي DX !! … 

كيونا بيوقف وبوش الجبس : -.- على فكرة هزارك غلس أوووي أوووي >.< !!
“”كــــااااااااسفــة DX ..!!””

 هيوكي باستعباط بيحط ايدو على بؤ كيو وبيهمس ليه وهو بيكز على سنانو : ياخروبيتك o.O !!.. ما تتلم يا خوياااا وبلاااش توقعنا بشرها من أول يوم كده :”(( .!!.. ما كفاية شرك انت -.- !!..


لارا بتبص ليه بقرف وما تكلمتش ولا حرف بس من جواها بتاكل نفسها ومتمنية لو تقطعو بسنانها >.< … فروحت مشيت وجابت ليهم “مماسح” واديتهم هما
 : يلااااا على الشغل وحاجتكن مهيصة “بمعنى تضيع وقت” … ايششش >.< !!..

كيو ببادلها نظرات القرف وخد الممسحة وأعد يشتغل -.- … أما هيوكي الغلبان يا عيني عليه علقتو “دوبل” بين الأفافيل دووول o.O !!…

 

 غرفة النوم الكبيرة : 

دخلوا ديما وشيون الأوضة وكانوا مكسوفين من بعض أوي وما بيتكلموش أبداً =.= !!… ديما فوراً لهت نفسها بالشغل وأعدت ترتب الحاجات !!… وشيون حاطط ايدو في جيبو وواقف مش عارف يعمل ايه وأعد يتأمل الغرفة -.- !!… 

فهو بيحاول يكسر حاجز الصمت : الغرفة حلووة أووي 🙂 !!… والشقة عموماً تقسيمها جميل ومريح جداً ؟!!.. ديه هتكون أوضتك ؟!!.

ديما وهي بتشتغل : اممم هي غرفتي أنا وندى !!… وأنا عجبتني كتير 🙂 !!.. يلااا لا تضيع وقت بإمكانك تفرد الأغطية على السرير !!..

وهي أعدت ترتب الأغراض بتوعها بالدولاب !!… قام شيون وهو من بؤ ساكت …وأخد أغطية السرير اللي فوق الدولاب وأعد يرتبها بهدوء !!…

ورجع عمّ الصمت المكان -.- zZz … بعدها ديما خرجت من شنطتها صورة ليها ولمامتها وباباها … وحطتها على الطاولة اللي جنب تختها … 

كان شيون بينفض الغبرة عن الأثاث وراح بصلها وهي بتحط الصورة … كانت ديما بتبص للصورة وبتبتسم ابتسامة حزن عشان أهلها وحشوها جاامد وعيونها كانوا مدمعين بس اتمالكت نفسها وراحت مشيت تكمل شغلها “يا حبة عيني على القلب الرهيف :”((“… 

حس شيون بزعل عليها وقلها : اكييد وحشينك جدااً ؟؟..

بصت ليه بحزن وقالتله : انت بتقصد اهلي ؟!!.. “بصت للصورة” … وقالت ليه : اااااه مشتاقيتلن خيرات الله ” تعبيرً عن مدى الاشتياق” ومتمنية يكونوا معي هووون 😦 !! ..

“غصت شوية والدمعة بعينها” 😥 وكملت : هدا الشعور كتيير بشع لما تكون بعيد عن كل الأشخاص يلي بتحبهن وما بتقدر تشوفهن بأي وقت بتحبه >.< !!.. 

راح قاطعها بالكلام عشان بيحاول يخفف عنها: على فكرة احنا كأعضاء بفرقة زي السوجو ..كلنا تقريباً زييك ومنشعر زي احساسك ده بالظبط  !!… هو صحيح احنا وأهلنا بنفس البلد بس جدول أعمالنا المزدحم بيمنع اننا نلتقيهم كتييير … وياا دووب هما بيشوفونا بالمنااسباات أو بالعطل القليلة جداً !!… احنا منحاول نتأقلم مع وضعنا ده لأن ما منقدرش نتناازل عن حلمنا اللي بنحاول ننحققه دلوقتي !!… وأهلنا طبعاً بيقدروا ظروفنا وبيحاولوا على الرغم من كل ده يشجعونا ويدعمونا 🙂 !!… 

هي بتسمعو بهدوء واتأثرت بكلامو وبتقول في سرها : ووواااه أديش طموحو عالي وإرادتو قوية *.* !!.. أنا ما توقعت انو هيك طريقة تفكيرو ؟!!..

 

كمل كلامه : وانتي كمان ديما شي ..!! حاولي واضغطي على نفسك انك تتأقلمي زينا !!.. وعارف هتقولي انو صعب جداً وانك ممكن تستسلمي !!… وأنا متأكد ان أهلك مش بحبوا يشوفوكي ضعيفة وانتي بعيده عنهم ,,, لان الحاجة ديه هتزعلهم وتدايقهم وتقلقهم عليكي … “”بيبستم ليها عشان يريحها 🙂 “”.. وما تنسيش انك مش لوحدك هنا !!.. احنا كلنا معاكي وبقينا عيلتك التانية ^^.. وأكيد مش هانسيبك لوحدك أبداً
 ؟!!…

ديما اتأثرت جامد بكلامو وحست نفسها مخنوقة وعاوزة تعيط وحبت تهرب من قدامو 😦 …

ديما بارتباك : بستأذن منك أنا رايحة جيب شغلة من برا وراجعة !!…

شيون بيقول في سرو : امممم أكيد مروحة تعيطي !!… 

 نروح بقى نشوف حصل ايه مع دونغهي وندى بعد اما اتكعبلت ووقعت في حضنو o.O  ؟!!.. وقلبها بيخبط وعيونهم بعيون بعض *.* !!…

فجأة قطع الجو المشحون بالرومانسية رنة هاتف ندى وربنا استجاب لدعاها =D !!…

صحيوووا هما الاتنين وكأنهم كانوا بغيبوبة لمدة دقايق وفاؤوا منها o.O !!… 

قالها دووني بارتباك وهو حاسس ان حرارته صارت فوق المية : انتـــــ ـــــ ــــي كويسة ؟؟!!…

زئتو عنها بارتباك وقامت وهي مش عارفة تعمل ايه بقلبها اللي مش بيبطل دق بسرعة *.* ؟!!..

قالت بعجلة ومش قادرة تبص بعيونوا واتكسفت : ااااه الحمدلله جت على خير أأأنا .. أنااا … أأأناا كويسة !! … وخدت موبايلها وجريت بسرعة برا الغرفة !! …

دونغهي بعد أما خرجت ندى بيضحك عليها : هاهاها البت ديه هبلة بس عاجبني هبلها !!.. وقريبة للقلب أووي =D 
!!…

وفجأة ببص كده !!.. بيلاقي ديما خارجة من الأوضة ومش على بعضها وخرجت للتراس !!… فهو الفضول خلاه يلحقها يشوف في ايه ؟!!…
 “”اممم يا أبو عين زايغة انت ملحق على الكل -.- !!””
كانت ديما واقفة بتعيط بهدوء :”( …

دونغهي شافها كده وفي سرو : ايه اللي هببو شيون تاني ؟!!.. وهو عمل ايه خلاها تعيط كده ؟!!..

دونغهي بيقرب عندها وبيحط ايدو على كتفها بلهفة : انتي كويسة ؟!!.

ديما بتتخض وبتمسح دموعها بسرعة وبتبتسم ليه عشان تداري : أنياااا أنياااا ^^ !! ما في شي أنا منيحة !!!…

دونغهي بيزن عليها : طب دموعك اللي بتنزل ديه سببها ايه ؟!!.. مش تقوليلي غبرة ولا حاجة دخلت عيني !!.. أنا مش بيمشي عليا الكلام ده ؟!!..

ديما بتضحك على كلامو ده وبترتاح بالكلام معاه : هاهاها ولا يهمك بس اتذكرت أهلي ودمعوا عيوني !!.. انا منيحة ولا تشغل بالك !!.. بس لسه مستصعبة الغربة عنهن ؟!!..

دونغهي فوراً بياخدها بحضنو فجأة كده : أكيد انتي واحشك حضنهم !!… “ااااه يا واطتشي -.- “ … حاولي تكوني قوية وبعد فترة أكيد هاتتعودي !!.. وخصوصاً الشغل معانا هياخد أغلب وقتك ومش هيكون عندك مجال للتفكير بحاجة هااها !!..

ديما وهي بحضنو بتتفاجأ بتصرفو وحنيتو ديه *.* … وبتتلبخ o.O .. وحست ان قلبها اتحرك لمجرد حركتو ديه معاها وهي بتستغرب من الشعور ده ؟!!!… 

ديما في سرها : شو عم يصير معي *.* !!… حضنو جد كتير حنون ونساني ليش كنت عم ابكي أصلاً o.O !!.. “معاكي حق ياختشي -.- حاجة تجيب زهايمر *.*”

“”دونغهي بيبعدها عنو وبيحط ايديه على وشها وبيمسح ليها دموعها وهي دقات قلبها بتزيد أكتر وأكتر *,* ?!!…””

دونغهي بابتسامة دافية : مش عاوز أشوف الدموع بعيونك الجميلة ديه J !!. وكل اما تحسي نفسك مخنوقة ما تتهربيش كده ..!! تعالي فضفضي ليا وأنا بخفف عنك أكيد ^^!!…


 ديما بتبتسم بإحراج : كووماااواا دونغهي على دعمك المعنوي إلي 
J … !!..
 
دونغهي بفيس كيوت : مش اتفقنا اننا هنبقى عيلة وحدة ؟!!.. يلااا عايز أسمع أوبااا منك دلوقت ؟!! … يلااا يلااا “وبيديها ودانو بكياتة ^.^”..

ديما بتضحك : هاهاها أراسووو أوبااا =D !!..

بعدها دونغهي باستظراف بيحط ايديه على كتفها وبيدفعها قدامو بخفة : هاهاها حلووة أوووي منك !!… يلااا يلااا بسرعة على الشغل ما تضيعيش وقت هاهاها !!…

 

 في مكان آخر في الدورم =D ..!!

نروح لندى اللي كانت بتكلم أختها ريم على الموبايل ..

ندى : ازيك آآآبت !!…واحشيني جداً انتي وبابا وماما !!.. طمنيني عنكم انتوا كويسين ؟؟ ..

ريم : ايوااا ياختشي -.- !! … ااااه صدقتك اننا واحشينك هيهيهي =p !!… اتطمنني كلنا كويسين ورنا جنبي دلوقتي وبتسلم عليكي !!.. 

ندى : هههههه اااه لو أخرج من الموبايل لوريتك … -__- !!… 

ريم : هههاهههاههاا الحمدلله الأمنية ديه مستحيل تتحقق ككيكيكيكيكي DX !!.. ااااه بعدين أنا ورنا ريحي نفسك مش هتتطمني علينا بعد النهاردة لاننا جاييين عندك !!..

ندى بحلقت : انتي بتقولي ايه يا بت ؟؟ ترجمي وما توجعيش دماغي برغيك ده !!.. انتوا لحقتوا تخلصوا أموركم ؟!!..

 ريم : هههههه… ااه الحمدلله ان كل وراق الجامعة خلصت !!… ودلوقت بقينا طلاب مسجلين بجامعة سيؤول “نانانانانا =P” .. وحجزنا بالطيارة بعد أسبوعين عشان ما نضيعش وقت وبتكون أمورنا كلها ظبطت !!..

ندى : ياااااااه ما توقعتش أموركم تترتب بالسرعة ديه ؟!!… 

ريم : ههههه اااه ما أنا أختك ريم وما حدش يقدر يوقف قدامي !!!…


ندى : -.- كم أنتي عظيمة ياختشي !!… طب لو واجهتك مشكلة او عزتي حاجة من هنا قوليلي وأنا بظبطها ؟!!..

ريم : لاااا مش عاوزين حاجة غير انك تستنينا بالمطار لما أعطيكي الوقت وتاخدينا بالأحضان كيكيكي !!..

ندى : اااااه ياني مين يقدر على لسانك ؟!!..

ريم : هيهيهيهي عارفة ياختشي -.- المهم عاوزا حاجة من مصر أجبهالك وانا جاية ؟؟ .. 

ندى : اه سلمي على الجميع عندك وجيبيلي معاكي من اكل ماما لاني هموووووووت هئ هئ :”( ..عايزة أكل من اكلها عشان الأكل هنااا مش عاجبني >.< .. 

ريم : حاضر يا ستي ^^ ..وعاوزا حاجة تانية ؟؟..

ندى : بصي يا بت خدي بالك من نفسك ومن رنا وانتوا جايين المطار !!.. 

ريم : ريحي نفسك ياختشي !!. ولو مش عاوزة تيجي المطار اديني العنوان وهتلاقيني فوق دماغك !!..

ندى : يلااا يلاا روحوا وما تورموش  دماغي من دلوقتي … عشان هتيجوا تهببوا عيشتي هنا >.< !!..

 ريم : هههه … طووويــــب خدي بالك من نفسك أوكش … أنيووو ياختشي وأشوفك قريباً !!…


 نرجع للأوضة الكبيرة =D ..!!!


بترجع ديما للأوضة بتلاقي شيون مرتب كل حاجة بطريقة جميلة خااااااااالص وهي بتتفاجئ جداً
 *.* …

لما يشوفها بيبتسم ليها : ايه رأيك
J!!.. أنا خلصت كل الشغل وانتي روحتي وما عرفتيش تجيبي الحاجة وترجعي !!..


 ديما محرجة منو : هاهاها كمساااميدا جد انت سريع كتير !!… وحتى طريقتك كتير حلوة بالتنسيق !!…

شيون بيبتسم وبيفكر في سرو : أكيد بعد أما عيطت ارتاحت J عشان كده رجعت والابتسامة مالية وشها ؟!!.. “”للأسف انت مخدوع يا خويا مش من العياط من حاجة تانية الابتسامة ديا =D !!””

 ديما وهي بتبصلو وفي سرها : يييه عليي على أد ما انت جنتل وراقي على أد ما انت بارد -.- !!.. يعني معقول ما حسيت انو الموضوع أثر فيني !!.. وما خطرلك تسألني ليش بكيت ؟!!.. اوووه جد شخص غريب !!… “”ياخروبيت لسانك -.- !!””

واذا فجأة بيسمعوا صوووت الليدر من برا : يلاااااااااااا تعاااالوووااا جررري يا شباااب ويا بنااات “البيتزااا”” وصلت أأأهوو !! … ولو تأخرتو هاكلها لوحدي انا تعبت من الإشراف بقى -.- !!…

الكل بيجو جرررري ورجليهم سابقة جسمهم لما سمعوا بالبيتزا *.* !!… وأعدو حوالين الليدر وبدأؤا الكل ياكلوا …

ندى وهي جنب ديما بتهمس ليها : دمدووم أنا لازم أقلك ان ريم ورنا جايين بعد أسبوعين وأمورهم كلها مشيت تمام بالجامعة !!.. لو ما فيش احراج انا هاجيبهم يقعدوا معانا  !!.. 

ديما بصوت خافت ليها : شو عم تقولي !!.. خلص نحنا اتفقنا وسكرنا على الموضوع !!.. ولا تنسي هدوول من أول ما يوصلوا لهون رح يعتبروا أخواتي متل ما هنن أخواتك !!..

ندى بتفرح أوي وبتضحك : هيهيهي كوماااوواا :D..!!

واذا ندى بتسمع دونغهي جنبها بيقولها من غير ما يبصلها : ديما قدمت ليكي البيت وأنا هاقدم ليكي المواصلات ؟!!..

 
 
ندى بتستغرب : ااااه كوماااوواا ما تغلبش نفسك =D !!…

 دونغهي بصلها كده مبتسم : لأأأأ طبعاً أنا بقلك اني هوصلك المطار ونستقبلهم مع بعض 🙂 !!.. يعني لازم يعرفوا ان الكوريين عندهم كرم ضيافة زيكم طبعاً وذوووق !!… وكمان نعمل انطباع جميل عن البلد =D ؟!!.. “”ااااه هارتي الصغير اتشل *.* !! “”

 هيوكي وهو بياكل البيتزا بتف تف بنص خلقة دونغهي وسامعوا طبعاً : ايه واجهة البلد اللي بتمثلها ديه o.O !!..  أكيد البلد هتبقى كلها سايحة ومسبهلة !!.. ايه الرومانسية اللي ما بتخلصش ديه !!..قرفتنا بقى >.< !!..

دونغهي بيمسح وشو بقرف وبيخبطو برجلو : ايششششششش حديثك رطب يا خوياااا >.< … انت خليك في أكلك اللي ما بيخلص !!… واتفرج وخود دروس مجانية بالمعاملة الرومانتيكية عشان تفيدك بالمستقبل يا قردي الفطن انت !!..

هيوكي بيزهق من كلام دونغهي : ايشش غوورر عني مش ناقصني دروس !!.. يمي يمي البيتزا ديه طعمها بااااااااشتااااااا جاااااامد DX !!.. بلااا رومانتيكية بلااا بتااااع !!… الرومانتيكية ما توكلش عيش -.- !!… 
البيتزا أفيد طبعاً ؟!!.. “أما نشوف يا خويا =D !!”

لارا بتبصلو بقرف فبترمي كلمة واقفة منها : وين بتروح بكل هالأكل ما بعرف -.- ؟!!… 

هيوكي بيشرق : كوووح .. كوووح >.< !! .. بسم الله عليا من عينك *.* !! انتي مالك يعني ياختشي -.- ؟!!.. هو انتي دافعة من جيبك منها ؟!!.. باين عينك فيها خديها ؟!!..

“وبيقرب البيتزاية وبيلزقها عند بؤها “… 
لارا هترجع : ياااااااااااااعععععع مقزز >.< !!..

ديما وهي بتكز على سنانها : يخربيت هاللقمة ما رح تخلوها  تنزل بسلام -_- !!… خلصونا انتي وياااه بقى … اذا بتضلوا سين وجيم ما منخلص للصبح ؟!!.. 

توكي بيضحك : هاهاها ميرسي ليك شيون يا خويااا يا حبيبي يا مهنيني يا مستتني يا مبيض وشي مع الأجانب !!… “هو مراتك ولا ايه ؟!! *.* “

 كيو ببص لليدر بطرف عينو وببرود قاتل : هيوونغ انت مش ملاحظ ان لهجتك بتتغير -.- !!!.. ولسانك بيبقى بينقط عسل لما يكون “شيون بيه” معانا -_- ؟!!..

توكي هيلحق هيوكي ويشرق o.O : يخربيت لسان الشر اللي ما بيقصرش خاااالص !!… وانت مالك يا ماكني هو خد من دلالك يعني ؟!!..

كيو بيتكلم بإيموشن “كيوت ايفل بيبي” : هيووونغ انت ليا لوحدي -.- والكائن اللي بيملك كل حاجة ده بكرهو >.< !!…

شيون هيموووت من كتر الضحك : هههاهاهااا يا حبيبي يا كيوو وأنا بمووت فيك على فكرة =D !!…  تحب أطلب ليك حاجة ؟!!..

ميني بينط فجأة : أنااا أنااا عاوز أيس كريم تحلية يا خوويااا =D !!…

كيو بيزقو بقرف لوراه  -.- : وانت مالك يا “بينك مان” انت -.- !!.. حشرت نفسك بينا ليه !!.. ما احنا منتغازل أهوو وكويسين ليه بتضيع اللحظات الرومانسية -.- !!… “ونِعمَ الرومانسية والله *.* !!”

دونغهي بيسحب ميني ناحيتو وبيهمس ليه : ارحم نفسك من انتقام الليلة يا خويااا !!… انت ناسي انك بتنام معاه بنفس الأوضة !!… ارحمنا الليله ديه بس من الفوقة المعتادة عشان نفكك من بين ايديه !!.. بعدين الأيس كريم أنا عشان الإيفل كرهتها  “دونغهي بعيط” .. أعلى درجة بالحب يا خويااا أعمل ايه :”) !!..

ميني بفيس كيوت حزين : اااه والنبي معاك حق يا خويا  😦 !!.. أصلاً الأيس كريم بس للأطفال الصغننين واحنا بقينا كبار >.< ؟!!..

 كيو مبسوط أوي وبيروح ناحية شيون وبيمسك ايدو : يلااا بينا هيونغ =D !!… عشان توكلني أيس كريم لوحدي أنا بس -.- نيهاهههاهااااي !!… 

شيون ملبوخ : مين هيونغ ده ؟!!.. أناااا o.O ؟!!.. من امتى الحب العذري ده كلو !!.. يلااا يلاا بينا يا مجنني معاك انت؟!!.. 

كيو وهو متشعبط بإيد شيون وماشي بيلف ناحية ميني ودونغهي و”بيخرج لسانو الطووويل ليهم =P “.. وبيرقص بحواجبو وهماااا مغمي عليهم من التعذيب النفسي *o* … 

 الليدر بيجري وبيتشعبط بكيو وبيظبط ليه القُصة السايحة : ايه يا حبيبي انت نسيت باباك اللي بيدللك 😦 !!..وبتروح تاكل أيس كريم لوحدك !!.. مش دلوقت قلت اني ملكك !!.. هئ هئ ايه اللي غيرك !!..

كيو بيشفق عليه -_- : يلااا معليش تعال يا هيوونغ معانا !!… “بعدها ببص بإبتسامة بريئة مش معتادة ناحية ديما ” …: وانتي اللي بتاكلي “بطريقة سنيه” كده -.- !!.. تعالي معانا انتي كمان !!..

 ديما وهي ماسكة البيتزاية بإيدها بتفتح بؤها من الصدمة وبتشير على نفسها باستعباط وصوتها اختفى تقريباً o.O …

 لارا بتتشعبط بديما برجل وندى بتتشعبط بالتانية : واحنا خدينا بحماكي ياختشي عاوزين أيس كريم كوووري :”( !!…

شيون : يلاااا معنااااهااا !!… قوموااا كلكم يا جماعة أنا عازمكم على الأيس كريم =) .!!..

الكل بيمشي ومش واخدين بالهم خالص للقرد اللي قاعد على الطاولة ومربع -.- zZz !!…
الليدر بيعدهم زي البطة اللي بتعد الفراخ بتاعها : لحظة آآآآجوووعااان في “بطة قردة” ناقصة بينكم !!؟!!.. 

“”بيسمعوا صوت لغ من وراهم … بيلفو كلهم … واذ بهيوكي بيخبط علبة البيتزا بالأرض >.< !!…””

 هيوكي بيلبط برجليه وبيزعق : عااااااااااااا :”((..!!.. العلبة طلعت فاضية مين الحرامي اللي سرقها ؟!!..“هيوكي ببص حواليه ما بيلاقيش حد *>* !!.. فببص وراه بيلاقيهم واقفين كلهم مربعين ايديهم ومستنين التراجيديا بتوع الأكل بتاعو تخلص -.- zZz !!…”
هيوكي بعد أما مسح كل البيتزا الموجودة وبؤو مملى شوائب وبيمص صوابعو @.@ : ما قلتوليش بتخونوني ومروحين فين -.- ؟!!… 

الليدر بيعيط وبينف نف نف بهدوم دونغهي :”( : والنبي يا نااااس خدوا القرد التايه المفجوع ده من قدامي !!… كل اللي جرى وهو مش هنا !!.. اعمل ايه انا اااه اااه قلبي … قلبي … قلبي o.O !! “بيرمي نفسو لورا ودونغهي وشيون بيسندوه “..

 توكي بيتشعبط برقبة شيون : انت ياااا خويااا حقق ليا أمنيتي الأخيرة قبل أما أمووت من القرد اللي شلني ده وجيب ليا أيس كريم بالشوكولا والمكسرات كمان شوية كريم كراميل عليهم …!! “حسبي الله على استعباط الليدر -.- !!

 القرد بيسمع كلمة أيس كريم ورجليه اشتغلو عجلات وبيجري قدامهم وهو بيقول : ياااااس ياااس DX … التحلية كمان أيس كريم !!…أنا هاسبقكم وأطلب قبليكم وانتوا حصلوني بسرعة عشان يمكن مش هتلحقوا !!… هاهاهاا عشان هالهف المطعم باللي فيه ؟!!..أصلي جوووعااان وما شبعتش لسه -.- ؟!! 
(( والنبي يا جماعة حد يشيل القرد ده من القصة بتاعتي ديه :”( ..!! ده أنا هموووتo.O ))…

 \\ روحوا واتبسطوا جداً وهيجمعوا الشارع كلو عليهم … والبنات هيغمى عليهم من كتر الضحك على شخصية كل واحد فيهم … وبعدها بيروح كل واحد على بيتو … //


 
بيت الموكوسات DX !!…


لارا دخلت أوضتها وحطت اللاب بتاعها ومسكت النت في مسيرة البحث عن حياة الأعضاء اللي شخصياتهم آثاروا وفضولها …

بينما ندى وديما كانوا متلقحين كل وحده على سريرها وبتحلم بأحلام اليقظة -.- ZzZz !! … 

ندى : دمدوووم -.- انتي نمتي ؟!!..

ديما وهي مغمضة عينيها : لأأأأ لسه فايقة وطاير النوم من عيوني ؟!!..

ندى بتلف عليها : وانا برضو كده ياختشي !!.. بجد النهاردة كانوا الشباب دمهم عسل خااالص وحبيت جمعتهم مع بعض جامد J!!..


 ديما بتضحك بصوت خافت لما تفتكرهم : هااهاها Dx !!.. اي كتير عايشين على طبيعتهن مو متل الفنانين عنا التصنع دابحهن -.- !!..

ندى : اااه والله !!.. مش بس كده كمان عندهم لهفة علينا وبيساعدونا وحاسة اننا هنكون قريبين منهم جداً بالأيام الجاية وهنقضي أوقات حلوة معاهم !!..

ديما : اممم وأنا هيك حاسة !!… وحاسة انو في كتير شغلات مستنيتنا معهن !!.. الله يجعلها كلها خير  !!.. يلاا نامي مشان بكرا خلينا نروح على السوق نجيب الغراض الناقصيتنا بالبيت ؟!!..


 ندى وديما كل وحدة بتلف ضهرها للجنب التاني وبيغضموا عيونهم وبيحاولو يناموا -.- zZzZz !!…


(( ندى بتفتكر اللي حصل معاها هي ودونغهي وازاي مسك خصرها ونظراتو ليها ورجعت دقات قلبها تخبط زي كأنها بين ايديه فعلاً دلوقت … ندى وهي حاطة ايدها على قلبها
  : يخربيتك هتفضحني !!… ايه المصيبة اللي انا حساها ديه !!.. هو بقي بيعجبني بس ما أظنش اني في بالو أصلاً 
😦 !!.. أكيد هو عندو بنات كتير في حياتو !!… هااافففففففف >.< !! انا مش ناقصني اورم دماغي بالحاجات ديه من أولها !!.. ايششش >.< !!.. طب هو ليه عرض عليا انو يوصلني المطار وبأغلب الأوقات بتكون معاملتو لطيفة معايا أوي !!… خلاااص أنا لازم ما اديهوش وش واستنى أشوف هو هيعمل ايه -_- !!…

(( ننتقل للمسبهلة التانية ديما -.- !!… اللي بتفتكر لما دونغهي خدها في حضنو وطبطب عليها ومسح دموعها … وكل كلماتو الرقيقة والحنونة ليها … حست ان جواها مشاعر جديدة بدأت تتحرك ناحيتو هو تحديداً … ولا إرادياً ومش قادرة تسيطر عليها !!… في سرها : ااااااااخ حاسة وجع بقلبي !!… شو هالإحساس الفظيع هدا >.< !!… يا ربي من وقت لمسني وانا حاسة جسمي مكهرب ومن لحظتها وأنا عقلي صار مشغول فيه ؟!!.. شو هدا يلي عم يصير معي 😦 ؟!!… 

 بيت المواكيس =D ..!!!

كمان كلهم كان التعب هاريهم ومروحين ينامو زي الملايكة … 
عدا عيون دونغهي اللي مفتحة وبتبص للسقف-.- !!… 

دونغهي ايه الشعور ده !!… المرة ديه غير ..!! مش زي كل مرة أما تعجبني بنت ؟!!… ليه انتي بالتحديد بقيت مهتم بيكي وبتيجي على بالي كتييير !!؟…  معقول أنا بقيت معجب بيها ؟!!… 

.
,
,
 
STOP =D 

كفاية عليكم لحد هنا نكمل بقى الشــــــــــــابتر الجـــــااااااااي ^^

Coming Soon ^^ :

ستشــاهدون في الحلقة القادمة :

بعد أما اكتشفنا ان ديما وندى كانوا بيفكروا بدونغهي ؟!!.. هو يا ترى بيفكر بمين فيهم ؟!!..
 
لارا وهيوكي والإيفل تتوقعوا ايه العلاقة اللي هتجمعهم مع بعض ؟!!..
 
بعد اما ريم ورنا هيجوا كوريا !!.. تتوقعوا ايه الأحداث الجديدة اللي ممكن تحصل ؟!!…

وباقي الأعضاء والليدر ازاي هيقضوا وقتهم مع ديما … بعد أما توقع العقد بشكل رسمي معاهم ؟!!…
 
كونوا في الإنتظــــار  ^___*
……………………………………………….
بإنتظار تعليقاتكن ^___^
Thanx for your follow-up  ^.^   See Ya